FDFMGA skrev 2015-06-22 20:48:58 följande:
Allt är relativt och jag är måttligt imponerad av exempelvis de personer här på FL som anser att Löfven är en katastrof.
Jag har noterat att han ibland föraktfullt avfärdas som svetsaren eller liknande. Jepp, han var fosterbarn, utbildade sig till svetsare på någon AMS- eller AMU-kurs och sen har han på egna meriter gått hela vägen till att bli IF Metallordförande och därefter partiledare och statsminister.
Det imponerar på mig och det stör mig inte att han inte låter som någon av alla dessa akademiker som tycks ha klonats fram i en sterilanpassad politikervagga.
Jag har själv en bakgrund på fabriksgolvet och stör mig inte på folk som har skitat ner händerna under sitt yrkesliv.
Fast nu skrev du att de ofta är duktiga på att argumentera för dem (sina åsikter). Det kan inte gälla svetsaren i alla fall. Han som vägrar ta emot papper och puttar bort dom som försöker ge honom det. Han snubblar på ord stup i kvarten. Han är som en papegoja, upprepar samma saker hela tiden, men ibland ägnar han sig åt sifferbingo.
Att han har blivit statsminister beror enbart på att ingen annan ville bli Socialdemokraternas ordförande. Ljugholt försökte men han klantade bort sig och med facit i hand måste jag nog säga att Ljugholt är en bättre politiker och retoriker än vad svetsaren är. Ljugholt hade antagligen varit en bättre statsminister än vad svetsaren är. Att opinionssiffrorna för S ligger på samma låga nivåer idag som dom gjorde för Ljugholt stödjer bara den tesen och lägre ska det bli innan allt är över för svetsaren.
Då måste jag medge att jag också har en bakgrund på fabriksgolvet och jag stör mig inte ett dugg på att han har varit svetsare. Men jag stör mig på att han har varit en fackpamp. A
tt han är fosterbarn bryr jag mig inte dugg om.