Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

LindaLove skrev 2021-12-01 13:02:19 följande:

Ok, så Annika Strandhälls har en lättja för att ljuga, tänker du?

Ja, det har hon uppenbart. För jag tror inte att man glömmer bort att man har klippkort till Kronofogdens lokaler.

Alltså, hon ljuger utan att blinka för journalisten.

Tråden handlar om förtroendet för regeringen. För eller mot sossarna så är det nog inte bra för regeringens trovärdighet att en minister ljuger så öppet och bekymmerslöst som hon gör.

Men det är klart, hon kan ju, rent teoretiskt, ha glömt bort Kronkalles alla brev..
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Det är dumt att ljuga, Strandhäll

www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dxkw4/det-ar-dumt-att-ljuga-strandhall 

Strandhäll sa i SVT att hon aldrig haft några betalningsanmärkningar. Hon sade också att hon var mån om att sköta sin ekonomi. När betalningsanmärkningarna uppdagades, liksom att sammanlagt nio fakturor gått till kronofogden ändrade hon sig. Då sade hon att hennes framlidne make hade skött även hennes ekonomi medan hon koncentrerat sig på sitt jobb. Oavsett vilket så är det aldrig bra att säga saker som inte stämmer. Det undergräver förtroendet, i det här fallet klimatministerns. 

U
    nder sina första timmar i ämbetet sade hon att hon kommer att lägga ett förslag på riksdagens bord i den infekterade frågan om slutförvaret av kärnkraftsavfallet senast på Luciadagen. Kan man lita på den tidtabellen? Kanske inte. 

Politik är en förtroendebransch och ju mer lättkollad en uppgift är desto viktigare är det att Annika Strandhäll och andra toppolitiker säger som det är. Inte kläcker ur sig vad som helst. För en vanlig människa ter det sig osannolikt att man inte kommer ihåg att man har flera betalningsanmärkningar. Men klimatministern säger att hon inte gör det. Det är svårt att tro på. Ett gott råd, Strandhåll. Glöm inte politikens första budord nästan gång du hamnar i blåsväder. Det gör allting jobbigare.

Krishantering 1-0-1: var öppen, tydlig och ärlig.

• Flash Gordon
    nattuw skrev 2021-12-01 18:58:08 följande:
    Om en person inte klarar av att skapa rutiner för att hantera sin privatekonomi så är det inte sannolikt att personen klara av att hantera uppgifter med en högre grad av komplexitet.

Sedan tillkommer frågan om hennes privatekonomi är eller kan befaras bli så dålig att hon öppnar sig för risken att låta sig påverkas av ekonomiska intressen som inte sätter Sveriges bästa i första rummet.
    Hon är inte tillsatt för sin sakkunskap på området. Hon har alltså ingen aning om hur många kärnkraftsreaktorer Sverige har.

Har du tillräckligt känsliga uppgifter i samhället så kommer du att frågas ut av Säpo om allt som kan utgöra en säkerhetsrisk. Exempelvis egna skulder.

Som Gudmundsson skriver: hon är tillsatt för att fungera som propagandaminister i tio månader fram till valet.

bulletin.nu/gudmundson-flera-propagandaministrar-i-nya-regeringen

Vilket för oss in på den statsminister som prioriterar partiets framgångar i nästa val med en Twitterminister framför att tillsätta en kompetent person som kan göra det bästa för LANDET.

Socialdemokratiskt maktspel. Socialdemokratisk arrogans gentemot demokratin och Sverige och det svenska folket.

Partiet före landet.

På skattebetalarnas bekostnad.
  • Flash Gordon
    K Markatta skrev 2021-12-01 19:18:44 följande:
    Hur ska Magdalena Andersson hantera det här?

www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/socialdemok...

Anonyma brevet från socialdemokratiska kvinnor: "Tolererar inte Eneroth"

Socialdemokratiska kvinnor i Småland har skrivit ett öppet brev med hård kritik mot utnämningen av Tomas Eneroth (S) som minister. Samtidigt fruktar de repressalier för att de ifrågasätter partitoppen.

I går utnämndes Tomas Eneroth till infrastrukturminister i Magdalena Anderssons nya regering. Bara några minuter efter presskonferensen börjat meddelade särskilda åklagarkammaren att de inleder en förundersökning om sexuellt ofredande, där Tomas Eneroth anklagats för att ha tagit en partikollega på rumpan.
    För att ytterligare skriva till det: Ordförande för S-kvinnor är Strandhäll

Tyst
  • Flash Gordon
    Martinetto skrev 2021-12-02 08:28:07 följande:
    Jag hade inte valt henne som medarbetare.
    Men så har du inte heller som uppgift att maximera det Socialdemokratiska partiets genomslag, valresultat och maktinnehav.

Strandhäll är tillsatt för att Twittra och skapa opinion. En ministerpost  ger henne större tyngd i detta. Hon har visat genom åren att hon är skamlös på det området.
  • Flash Gordon

Statsminister Andersson tillsätter en minister som är under utredning för sexuella övergrepp.

Omdömeslöst, kan tyckas.

Därefter tar statsministern det steget längre och uttalar sig, som statsminister, om skuldfrågan i ärendet.

"Det finns ingen tvekan om vad som hänt", säger Andersson och följer upp med att det som hänt var "oavsiktligt" och att Eneroth bett om ursäkt.

En regeringschef som lägger sig i en pågående rättsprocess mot en minister i regeringen.

Kritiken är tydlig från professorer i juridik

Ett statsråd SKA inte uttala sig om en pågående förundersökning. Det är förbjudet i grundlagen.

sverigesradio.se/artikel/efter-uttalande-om-eneroth-jurister-kritiserar-andersson

Socialdemokratiskt förakt för demokrati och ett fristående rättsväsende.

• Flash Gordon
    "Det finns ingen tvekan om vad som hänt", det var "oavsiktligt" säger statsministern.

"Vi tar ju allvarligt på alla de här händelserna som vi får reda på", säger partisekreteraren.

De är ju inte helt synkade i sitt budskap.

kvartal.se/artiklar/baudin-om-nya-samarbetspartiets-terrorkopplingar-inte-den-bilden-jag-fatt/

Ja, och så har S gått och gängat sig med utländska organisationer med terror-kopplingar, igen
  • Flash Gordon
    Gud. I. Himmelen!

Energiministern,den nya, tror att p-l-a-n-e-r-b-a-r kraft handlar om detaljplaner ...

Aaargh!

Vi har en miljöminister med ansvar för kärnavfallet som inte vet hur många reaktorer vi har. Vi har en energiminister som inte begriper begreppet "planerbar el

twitter.com/JohanIngero/status/1466775342828429320
  • Flash Gordon

Det är lite grand sm om Socialdemokraterna lever upp till sin egen paroll "Alla ska med" när de utser regeringsmedlemmar.

Även lågbegåvade skall vara representerade.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?