Har du förtroende för regeringen?
Mvh
Sveavägen 68
*Socialdemokraterna har äntligen lyckats klura ut hur de skal kunna behålla makten för evigt *
.
Se där ja, så jobbar de. Sossarna
Ett gräv om någonting som slunkit emellan under midsommarveckan 2021.
Regeringen ger alltså order till Försäkringskassan att förbereda för en reform som nu med den blå-gula budgeten inte visar sig bli av. Något som strider mot myndighetens instruktioner.
uvell.se/2021/11/26/manipulationen-av-myndigheter/
Att vänta till budgetbeslut i höst var omöjligt, då skulle man inte hinna. Så genom det formella uppdraget tvingade man Försäkringskassan att börja förbereda en reform som man ännu inte visste skulle gå igenom. Det har kassan därför hållit på med sedan dess, nästan 5 månader. Vad det kostat är en fråga jag får återkomma till när jag begärt ut det.
...
De fem månaderna som kassan haft på sig tills budgeten föll har de givetvis ägnat åt det uppdraget innebär – att förbereda för en lag som nu inte klubbats. De har IT-utvecklat, påbörjat rekrytering, informationsmaterial etc. Det måste handla om åtskilliga miljoner som kastats bort för att Socialdemokraterna använder statens resurser för partisaker och valrörelse.
Strandhäll tjänar alltså .. vadå?... 1420000 i månaden som minister. Okänt vad hon tjänat som "bara" S-kvinnors ordförande och vad annat hon gjort.
Och hon klar inte av att betala en räkning på 1500 spänn utan hamnar hos kronofogden.
"Detta är något som förvånar mig ..." säger Strandhäll.
En ny Mona Sahlin.
Totalt är Strandhäll hos Kronofogden för 2000 kronor.
Världsklass.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxL8QR/strandhall-har-inte-betalat-rakningarna--jagas-av-kronofogden
Men twittra kan hon i alla fall.
Som någon skrev på Twitter:
Räkning
Påminnelse
Inkasso
Kronofogden
Strandhäll har ju missat bra många brev som har hamnat hos Kronofogden för 2000 spänn.
Strandhäll igår vid 21-tiden
"Jag har ju ordning på min privatekonomi och har aldrig haft någon betalningsanmärkning"
"Nä, nä nä!"
www.tv4.se/artikel/3OuXmzgEO0HX3amieurCvp/har-ordning-pa-min-privatekonomi
Strandhäll nu, ett halvt dygn senare:
www.expressen.se/nyheter/annika-strandhall-har-skulder-till-kronofogden/
Bara sedan 2018 har hon haft nio ärenden hos kronofogden.
Antingen har hon på riktigt ingen som helst koll på sin ekonomi eller så ljuger hon rakt ut om att hon i"har koll på sin privatekonomi"
Jag vet inte vilket som är värst även om jag är övertygad om att hon ljuger för reportern.
Man missar inte att man haft nio ärenden hos kronofogden bara på tre år.
I slutänden handlar detta förstås om personligt omdöme.
Att trots en lön på 142000 i månaden inte betala sina räknar så de hamnar hos kronofogden och dessutom ljuga om det i media. Det är inte bra.
Och det kommer mer. Media har fått blodvittring nu.
Strandhäll var specifik med att hon INTE fått några betalningsanmärkningar.
Det var en lögn det också.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7VKqO/dokumentet-motsager-strandhalls-uppgifter--hade-betalningsanmarkning
16000 i obetalda skatter.
"Det är häftigt att betala skatt", som en annan sosse sa
Det problematiska är möjligen inte att hon inte har koll på sin ekonomi.
Det problematiska är snarare att hon så fritt och enkelt ljuger för journalisterna. Om hon gör det i denna fråga - varför skulle hon inte göra det i andra frågor?