gabi1969 skrev 2018-06-04 21:19:13 följande:
Ingen normalt tänkande människa kan ha förtroende för regeringen. Möjligtvis kan det finnas människor som lever i en fantasibubbla med skygglappar och som aldrig påverkats av politiken som har förtroende.
Jag var barn då den borgerliga regeringen styrde 6 år på 70-80-talen. Förstått långt senare att det var turbulenta år. Men dagens regeringen är ännu svagare. Så länge jag har varit politiskt medveten kan jag inte påminna mig om en regering sim har varit svagare och som har fattat så många beslut som folk har varit missnöjda med
Värt att notera är att just de svaga grupper som S påstår sig värna om har råkat illa ut. Det är ju ett argument som S alltid varnat för om folk röstar borgerligt.
Jag tycker att Regeringen med tanke på att den styrt Sverige i minoritet har lyckats bra. Vård, skola, omsorg, rättsväsende och försvar har fått mer pengar och trots detta så har regeringen klarat av att betala av på statsskulden som nu är på den lägsta nivån sedan 70-talet.
Du måste också fundera på alternativet. Med alliansen politik så kommer sjukförsäkringen försämras, Alliansen lovar att sänka lönen för vissa typer av anställningar (trots att experter varnar för att sänkta löner kan leda till lönesänkningar sprider sig på arbetsmarknaden), Lagen om anställningstrygghet kommer försämras, löntagare kommer få ytterligare ett jobbskatteskatteavdrag som landets pensionärer inte får ta del av. Alliansen kommer sälja ut SBAB vilket kan höja räntenivåerna för många med bostadslån osv.