Har du förtroende för regeringen?
En viktig anledning till att ett möte mellan USA och Nordkorea lämpligen kan förläggas i Sverige är att vi är alliansfria.
En viktig anledning till att ett möte mellan USA och Nordkorea lämpligen kan förläggas i Sverige är att vi är alliansfria.
Häromdagen så var riksdagsmannen Hanif Bali på krigsstigen på Twitter eftersom han menade att SVT hade sänt en film som hyllade det kommunistiska Nordkorea. Det uppstod viss förvirring på eftersom alla som hade sett filmen tolkat den som en kritisk dokumentär över den kommunistiska Nordkoreanska regimen. Hanif Bali har med rätta fått kritik för att han recenserat en film som han inte har sett.
Endast två ministrar i regeringen Löfven får godkänt i en ny undersökning från Novus:
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6903744
Allra lägst förtroende har allmänheten för miljöpartiets språkrör.
Ja jag brukar också skratta åt den tidningens opinionsundersökningar. Ett tips i all välmening, Om ett parti plötsligt är 110 % större i en unionsundersökning med självrekryterande panel jämfört med andra etablerade unionsundersökning ska man inte dra så stora växlar av resultatet (då finns det uppenbar risk att man blir besviken på valdagen).
Nu var det ju du som var först med att hänvisa till undersökningen. Varför gjorde du det om du tycker att Aftonblaskan / Inizios mätningar är något man skrattar åt?
Bra, Bill. Får vi nu se om du kan lista ut vad mitt syfte med att publicera dåliga opinionssiffror för regeringen för ett visst annat klientel kan tänkas ha varit
Efter snart fyra år i regeringsställning utan egentlig opposition.. VAR ÄR DOM HÖJDA FÖRSVARSANSLAGEN?
Och varför kör regeringen med Donald Trumps politik? Med höjda murar mot omvärlden?
Snart får vi en Exitskatt om Sossarna får som dom vill..
Löfven = Europas Donald Trump!
Och regeringens skolpolitik? Major Björklund framstår ju som oerhört kompetent o driven och handlingskraftig jämfört med Fridolin som på snart fyra år inte åstadkommit ett endaste dugg! Men så har han ju till skillnad från Fridolin praktisk yrkeserfarenhet av ledarskap och av att lära ut saker..
Med pappa statsministerns hjälp lanserades läslovet för några år sedan (och oj vad barnen läser på höstlovet nu för tiden) men det är nog fan det enda jag kan komma på..