SmalaSara skrev 2016-03-15 21:50:51 följande:
Jag tror ju då, att om man varit öppen med all brottsstatistik, alltså inte slutat redovisa i Brå hur stor andel som utgörs av invandrare till exempel, eller försökt släta över som DN, så hade folk inte kastat sig över de här siffrorna på detta sättet. Bättre att vara ärlig och öppen från början.
Och VARFÖR ska man lägga upp statistik över just invandrare??? Det vill ju SD väldigt gärna och att det även ska upprättas register över vem som ska räknas som invandrare och hur många generationer man måste ha bott här för att inte längre räknas som invandrare och "klarhet" i frågan om man ska räknas som invandrare om man har en utländsk och en svensk förälder och vad som krävs för att den svenska föräldern ska få räknas som svensk.
Jag drar mig till minnes begrepp som hel-, halv-, kvarts-, och ...en tolftedels jude och intresset för hur de skilde sig åt från andra. Var det också för att man ville vara "ärlig" och "öppen" från början?
Det finns i stort sett INGET som invandrare som grupp har gemensamt mer än att de kommer från någon annan stans och det gör inte människor kriminella. De invandrare som begår brott gör det inte för att de är kriminellt lagda som någon slags etnisk/nationellt predisposition precis som de svenskar som begår brott inte gör det av någon slags
etnisk/nationellt predisposition.