Har du förtroende för regeringen?
Jag bara påpekade detta, jag försöker inte släpa in dem här.
Personangrepp...tja, det hänger väl på vad man menar med det. Mycket av det/de som står till höger om mp har ju fått vissa epitet, i synnerhet om de varit män.
Med MP i regeringen går nu Vattenfall ut och meddelar att hela brunkolsverksamheten i Tyskland ska säljas, inte läggas ner:
www.svd.se/vattenfall-saljer-brunkolen/om/hallbar-energi
Statliga Vattenfall inleder försäljningen av hela sin brunkolsverksamhet i Tyskland, meddelar energijätten i ett pressmeddelande.
- Det har varit en bra affär i många år, men det går inte att säga hur slutresultatet blir, säger Vattenfalls vd Magnus Hall.
Hur ska MP försvara det inför sina väljare?
Ang att ha koll...
Tittar man på Försvarspolitiken så ger det intrycket av att ingen haft någon koll alls under de senaste 20 åren. Det tror jag dock inte på utan att man haft koll men ändå gjort som man gjort för att man har kunnat och efteråt skyller man på att man inte visste...det är nästan värre än att inte ha koll och begå fel av misstag.
Det är två saker som är särskilt problematiskt för landsbygden.
Den ena är att många gör sitt yttersta för att sätta bilden av en död landsbygd där inget händer och människor flyttar från. Det andra är att vi har en regering som gör sitt yttersta för att det ska bli sant, skriver Magnus Demervall, liberal debattör.
www.expressen.se/debatt/regeringen-gor-allt-for-att-ta-dod-pa-landet/
?Rikspolischefen Dan Eliasson behöver en gång för alla sätta ner foten och säga de i hans värld så hemska orden, 'vi klarar inte längre av vårt uppdrag'. För det är sån verkligheten är?, skriver Peppe Larsson, ingripandepolis i Göteborg.
www.svt.se/opinion/polis-kritiserar-ledningen-och-inrikesministern