nattuw skrev 2022-02-18 08:46:36 följande:
Det låter mer som vanlig dubbelmoralen.
Det är helt omöjligt och när man lägger dessa jämte varandra.
Men jag förstår som extremhöger att man vill tro det är samma, men ledsen inte ens nära
FDFMGA skrev 2022-02-18 08:51:53 följande:
Jag tror att SD försöker hantera ett internt dilemma i sitt sätt att förhålla sig till Ryssland - å ena sidan står Ryssland för det som kännetecknar SD och andra auktoritära rörelser, man har en ledare som pekar med hela handen, man definierar vem fienden är och man låter ändamålet helga medlen - men å andra sidan måste man samtidigt förhålla sig till det faktum det finns en djupt förankrad folklig tradition i Sverige av misstro gentemot Ryssland, en tradition som knappast försvagats av Putins agerande.
Det är väl därför Åkesson inte klarar av att omedelbart svara på vem han föredrar av Putin eller Biden och först efter en stund förmår att formulera ett politiskt korrekt svar.
Men jimbo har ju inga problem att ljuga annars, och det verkar som han inte vill och gränslar anser jag.
Det svar jag hade gett, det var att jag föredrar varken en partistat som Ryssland eller tvåpartistat som USA, och att det Svenska systemet är utmärkt.
Men och andra sidan så vet man redan att de inte gillar det svenska systemet, då detta tuggar upp en hel del av populismen de vill ge oss.
Den dagen SD kommer få vara med att styra, så har de NOLL erfarenhet av detta.
Detta då genom att de aldrig vill prata om politiska förlag sakligt i sin helhet, för det kräver att man sätter sig in i problem, och det känner inte jag att SD är det minsta intresserade av, utan det är deras populism som är deras enda sak.
Sen när det kommer till Ryssland, så är inte vaksamhet nått man kan överge med dom, de mördar ju sin egen befolkning, och sätter politiker i fängelset som terrorister, och den enda terrorism de gjort är att börja bli mer populär än Putin.
DU får nog lösa upp dig grabben, kusin funkar biologiskt och därmed därför de tillåter det.
Personligen skulle jag dock inte ens fundera på det, som jag tror många andra känner också.
Och varför ska man bestämma över andras relationer som funkar även biologiskt?
Det gäller först förstå en fråga, innan man kan säga nått om den som betyder nått.
FDFMGA skrev 2022-02-18 10:20:47 följande:
Hmm, är inte det tillåtet i hela Europa?
Där avslöjade du minsann att sossarnas inflytande saknar gränser, utom möjligen avseende hur en epatraktor ska rattas på väg till affären när blandfärsen ska inhandlas.
HAHA, skitroligt.
Det är rätt komiskt när folk inte förstår saker innan de kommer med sin populism.