Har du förtroende för regeringen?
Skrikhögern är en synnerligen svårintegrerad samling, sönderklemade som mänga av dem är
Låter bra att vi är så duktiga. De skjutningar de rapporteras om antar man härrör från etniska svenskar?
Vad bra för er, då behöver inget göras.
Jag såg inget förslag på åtgärd. Vilka kraftåtgärder anser du man behöver ta till då? Och när gjorde man senast något åt saken? Problemen är väl inte helt nya har jag hört.
Men nu frågade jag vilka kraftåtgärder du anser behövs och när man senast försökte åtgärda.
Tycker du regeringen gör ett bra jobb här? Jag tycker de verkar blunda och hoppas.
Jag är säker på att de inte blundar o hoppas, det är inget enkelt problem som kank lösas med ett populistiskt drag liknande det SD förepråkar.
Tvärtor har en tysk utredning just visat att brottsligheten bland de asylsökande som beviljats asyl är underrepresenterad, medans brottsligheten bland de som inte beviljats asyl är underrepresenterad. Man menar i undersökningen att de senare är utelämnade till de en försörjning utanför det lagliga samhället. Dessa konklusioner ligger i linje med att en viss typ av brottslighet har en grogrund i utanförskap, där brist på skola, utbildning, arbete och meningsfull sysselsättning är en central del av problematiken.
Åter till frågan. Vilka åtgärder föreslår du?
...och där står regeringen handfallna...
Vi kan inte göra så mycket åt skolan i de länder folk flyr ifrån.
Det har aldrig någonsin hos någon politiker funnits en plan möjlig att ta i bruk, för att ta emot den mängd vi tagit emot.