![Intenuigen](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
-
Absolut! Tyckar att han verkar ha koll på läget!Felicia86 skrev 2015-03-21 14:27:05 följande:
Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.
Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...
-
[quote=77153727][quote-nick]Missermajser skrev 2016-11-21 18:35:24 följande:[/quote-nick]
Tja, självfallet borde vi gå emot Wallenbergarna och näringslivets intressen och förkasta alla deras affärspartners och bara ha relationer till länder som inte gynnar vapenindustrin och annat betydande för den svenska ekonomin.
Jag gissar dock att det finns få partier om ens något som törs gå den vägen.
Knappast något av dem som sitter i riksdagen idag men där finns gott om dom som kastar sten i glashus.
Blir ju lite besvärligt att gå emot Wallenbergarna och Bonniers.
Blir ju inte så mycket kvar av svensk industri då! -
Tycker mera de skapar förutsättningar så här!Världsmedborgare skrev 2017-02-28 14:48:20 följande:
Tillägg till #5301.
Jag kulle vilja sammanfatta det som händer i Sverige idag med nedan väl valda ord.
De Röd Gröna skapar förutsättningar.
De Blå Bruna skapar motsättningar.
Citat
Lektion nummer ett i de röd/gröna och även alliansens skola om hur man löser/ diskuterar problem
Korrekt, förfarandet går till såhär:
Person: Sverige har 50 no-go zoner, det är oacceptabelt!
Vänstermupp: No-go zoner? Menar du att det finns områden som polisen inte kan gå in i? Det
stämmer ju inte enligt polisens offentliga uttalanden!
Person: Det har rapporterats om att dessa områden inte är säkra för polis och räddningspersonal
Vänstermupp: Men du ljuger ju när du säger att det finns no-go zoner, det råder ju inte krigstillstånd
Person: Vi har ett stort problem i dessa områden där polis ogärna vill gå in, tycker du inte det är ett problem?
Vänstermupp: Jag tycker det är ett större problem att du sprider fake-news och svärtar ner sveriges rykte. Vi har inga no-go zoner i sverige!
Person: Oavsett vad man kallar det så är dessa områden ett tydligt tecken på något som är fel i sverige, håller du inte med?
Vänstermupp: Ja det är ett stort problem att sådana som du vill svartmåla invandrare och påstår att dom är orsaken till alla problem. Rasist!
Person: ....fuck this shit -
Då skulle du röstat Sd ! De ville ju höja lönerna med 5000 000000kr inom vården där de stackars underbetalda invandrar-kvinnorna jobbar.KillBill skrev 2017-03-01 14:44:20 följande:
Ja lönerna måste upp. Framförallt för sjuksyrror men också för poliser.
-
Ungern erbjöds sig att bygga stängsel och stoppa flyktingarna men Tyskland och Sverige ( i mitt Europa bygger man inga murar kanske du känner igen? ) ville att de skulle släppa förbi dem. Så Stefan fick precis det han ville! Det va en Dansk politiker med live på tv och sa att det gick ypperligt att skicka dem till Danmark då det va ganska uppenbart att de kom därifrån. Men det ville inte socialdemokraterna och då blev det såhär. Som man bäddar får man ligga.KillBill skrev 2017-04-14 11:19:18 följande:
Jag har inte ändrat uppfattning. Sverige kunde inte på laglig väg vägra människor som nådde svenska gränsen att söka asyl. Därför var flyktingkatastrofen år 2015 i huvudsak ett Europeiskt problem (Dublinförordningen hade havererat) . Tänk om alla som häcklade Stefan Löfven för att han sökte en Europeisk lösning på problemet 2015 hade förstått det, det kanske hade gjort skillnad?
-
[quote=77589939][quote-nick]Digestive skrev 2017-04-13 18:36:21 följande:[/quote-nick]
Nej.
Behöver jag utveckla?
Vad har den marxistiska/pk-doktrinen fört med sig i samhället i praktiken?
Hat mellan könen
Hat mot "vita män"
hat mellan raser
Majoritetsförtryck/demokratur
Noll förmåga till problematisering, kritik, diskussion
Mörkläggning, vinklad statistik
Uppvigling/provokationer
Uppblåsta egon som får utrymme i media och som uteslutande fokuserar på ett kränkt jag
Men det är alltid s.k "gott hat"
... Det måste vara en av de mest förrädiska, destruktiva och mest destabiliserande epokerna i modern tid? Hur hade man tänkt sig att det skulle sluta?
Nu är denna epok på väg att nå vägs ände, det är kortslutning i folks huvuden.
De fräser och spottar och hatar vid minsta diskussion/problematisering. Slår knut på sig själva.
Den som planterat detta har gjort ett väldigt bra jobb! -
Det kan ju bero på att de flesta normalbegåvade undrar vad som hände med de 70000 som skulle utvisas?FDFMGA skrev 2017-04-15 17:26:32 följande:
Det kommer i bästa fall att dröja ytterligare ett par år innan detta faktum fått fäste även i kretsar där man inte är så noga med att datera skeenden.
Dessutom är väl just det här med Sveriges vidöppna gränser central för den sortens retorik.
Vad återstår egentligen för den som förstått att Sveriges asylpolitik har anpassats till EU:s - eller i vissa fall blivit än mer restriktiv - annat är att antingen fokusera på integration eller också på deportation.
Eller hur det kommer sig att vi inte ålderstestar "barnen" som har lurat till sig uppehållstillstånd från riktiga barn
Eller de hundratusentals anhöriga som sossarna nu välkomnar.
Och som de har fördömt alla andra länder som skrattar åt oss.
Och det va inte längesedan ni satt och så att det bara kom 20000 ( och nej det har inte varit en flyktingkris, utan de flesta är ekonomiska emigranter vilket alla vet idag )
Ni kör exakt samma liberala globalist-politik som moderaterna.
Kan du inte länka sossen Jens Orbaks uttalanden om, bort men nationalstatenerna och en FN ledd världsregering 2030.
Och om du nu inte vet vad ditt eget parti jobbar för, så kanske du är medlem i fel parti helt enkelt. -
Visst vad det så, och Löfven uppfyllde det med råge. Sedan att moderaterna flera ggr har sagt att de vill ha en hög invandring för att överbelasta värlfärdsamhället och krossa facken, tänkte ju inte Steffe på.nihka skrev 2017-04-17 15:05:25 följande:
Visst var det så. Att Migrationsverket beslutade om att automatiskt ge alla syriska flyktingar permanent uppehållstillstånd infördes under Reinfeldts tid som statsminister.