Inlägg från: Knäskål |Visa alla inlägg
  • Knäskål

Har du förtroende för regeringen?

Jag känner noll förtroende. Jag till och med hatar de regerande partierna samt den borgerliga oppositionen, från djupet av mitt hjärta. Dom ljuger, hycklar och bedrar. Med sin inkompetens, fåfänga och totalt irrationella ideologi har dom lyckats inleda slutet för Sverige som välfärdsland. Det är kört. Det är för sent nu. 

Men jag klarar mig. Jag sticker när det börjar balla ur helt eller när eventuella barn ska börja skolan. Trist bara. Jag tycker att Sverige är rätt fint.

• Knäskål
    KillBill skrev 2016-09-20 21:26:31 följande:
    Jag tycker att du ska vara lycklig över att du har möjligheten att få bli invandrare i ett annat land. Det är inte en rättighet för alla människor här på jorden och många skulle göra vad som helst för att få vara i dina skor.
    Det är jag mycket lycklig över. Givetvis är de inte en rättighet alla har och det är inte heller en rättighet alla bör ha.
  • Knäskål
    KillBill skrev 2016-09-20 21:42:29 följande:
    Så varför bör du ha denna möjlighet som du anser att inte alla bör ha?
    Det är helt upp till det land jag eventuellt flyttar till. Det är inget för mig att anse. Jag skulle dock kunna rekomendera ett land att låta mig leva där. Jag är framgångsrik och ambitiös. Det skulle troligtvis gynna det aktuella landet.
  • Knäskål
    KillBill skrev 2016-09-20 22:01:29 följande:
    Då antar jag att du förstår det rimliga i att Sverige har haft ett generöst flyktingmottagande? Vi har, som du säkert vet,  under en lång rad av år haft en politisk majoritet i Sverige för en generös flyktingpolitik.
    Jag inser givetvis det rimliga i att vi har en generöst flyktingmottagande i och med att folket har röstat för det. Det är så systemet fungerar. Jag anser däremot att det svenska folket har röstat felaktigt. Den flyktingpolitik som vi har fört och fortfarande för är en total katastrof som kommer att leda till stora problem för Sverige. Det är dessutom ett mycket inneffektvt projekt om syftet nu är att rädda människoliv och förbättra Sveriges ekonomi och demografi på lång sikt. 
  • Knäskål
    Tom Araya skrev 2016-09-20 22:57:09 följande:
    Du har fel! Folket har inte alls röstat för generöst flyktingmottagande eftersom vi röstar på det parti vi vill ha vid makten för de närmsta fyra åren, inte enskilda frågor....alltså, det är inte så systemet fungerar att vi röstar i enslida frågor, normalt sett.
    Det stämmer. 

För övrigt anser jag att om man inte förstår att denna fråga är den absolut viktigaste just nu samt helt avgörande för Sveriges framtid och konsekvent fortsätter att rösta för en sådan politik, då är man en jävla dåre. Logiskt resonemang är totalt frånvarande. Jag hatar även dessa personer djupt. 

Det är som att rösta på Adolf Hitler med motiveringen att han fixar schyssta motorvägar. 
  • Knäskål
    Knäskål skrev 2016-09-20 23:07:57 följande:
    Det stämmer. 

För övrigt anser jag att om man inte förstår att denna fråga är den absolut viktigaste just nu samt helt avgörande för Sveriges framtid och konsekvent fortsätter att rösta för en sådan politik, då är man en jävla dåre. Logiskt resonemang är totalt frånvarande. Jag hatar även dessa personer djupt. 

Det är som att rösta på Adolf Hitler med motiveringen att han fixar schyssta motorvägar. 
    Eller nej. Det stämmer inte. Man röstar för allt som det aktuella partiet står för. Din röst som är motiverad med till exempel miljöfrågor, ger lika mycket politiskt kapital för partiet även i andra frågor. Sen behöver man såklart inte hålla med partiet i alla frågor, men man röstar fortfarande för att partiet ska genomföra sin agenda i frågan där du inte håller med.
  • Knäskål
    KillBill skrev 2016-09-20 23:23:47 följande:

Ja men invandringen har varit viktiga valfrågor 2006, 2010 och 2014. I dessa val har både Alliansen och de rödgröna drivit en generös flyktingpolitik (det kan ingen ha varit omedveten om). Denna politik har också haft folkets stöd i större opinionsundersökningar exv SOM-institutets stora undersökning.

Det finns alternativt till Alliansen och de rödgröna. Jag vet åtminstånde ett parti. Dom har blivit rätt poppis på sistone. Folket borde ha röstat på dom. 

Opinionsundersökningen du nämner visar om något, att folket med genuin vilja har röstat för denna katastrofala politik.
  • Knäskål
    Knäskål skrev 2016-09-20 23:40:00 följande:
    Det finns alternativt till Alliansen och de rödgröna. Jag vet åtminstånde ett parti. Dom har blivit rätt poppis på sistone. Folket borde ha röstat på dom. 

Opinionsundersökningen du nämner visar om något, att folket med genuin vilja har röstat för denna katastrofala politik.
    Trodde jag citerade Tom arya. Glöm allt jag skrev.
  • Knäskål
    Tom Araya skrev 2016-09-20 23:48:57 följande:
    Nu är det ju så att det inte är så jättegott om alternativ och än värre har det varit, vilket man får förhålla sig till. I sort sett alla etablerade partier har ju varit för generös invandringspolitik (även om kappan vänt på flertalet nu). Det enda undantag jag känner till är sd. Jag skulle önska det vore bättre på den fronten.
    Folket borde ha prioriterat invandringfrågan och röstat på SD. Folket borde haft haft överseende med förslag som dom ansåg mindre smickrande.
  • Knäskål
    Tom Araya skrev 2016-09-20 23:53:16 följande:
    Tillsammans med mp och c är det det enda parti som jag tror skulle lyckas skada vårt samhälle mer än vad m, s och mp redan gjort, om de hade suttit i regering....så nej, det är verkligen inget alternativ. Vad vi skulle behöva är ett par helt nya partier som etablerar sig och kommer in i riksdagen.
    Märkligt uppfattning om sd. Hur skulle en regering med sd inkluderad kunna vara värre än en regering med de partier du nämner?

Ja, vi behöver nya partier, men det kommer troligtvis inte att ske. 
  • Knäskål
    Tom Araya skrev 2016-09-21 00:07:13 följande:

...hur var det nu?

Det finns ingen motsägelse i inläggen du citerar. Väljare prioriterar vissa politiska frågor och väljer ofta det parti dom anser vara minst dåligt. Dom borde ha insett att invandringsfrågan är den viktigaste och prioriterat den.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?