Inlägg från: free99 |Visa alla inlägg
  • free99

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2016-06-24 18:17:44 följande:

Statsministerns svar på Brexit är alltså att det folket behöver mer EU i sina liv, inte mindre:

http://www.dn.se/nyheter/politik/stefan-lofven-eu-behover-mer-samarbete/

"På måndag vill jag diskutera med de partier som vill ha ett starkt EU?samarbete. Eftersom vi under Europeiska rådet ska ha ett informellt möte med de 27 kvarvarande EU?länderna, så vill jag diskutera med de som står upp för EU?samarbetet, säger Stefan Löfven.

...

Vad EU behöver nu är mer samarbete, inte omförhandlingar och fler omröstningar, säger Stefan Löfven som betonar att det nu är två år innan britterna ska ha lämnat unionen."

.
    Ja, jisses ...

#analysförmåga

Ja,denna Löfvén verkar ju inte vilja lyssna på sitt eget folk.

När hela svenska folket oroade sig för den enorma mängd emigrerande män från mellanöstern och afrika som kom till europa. Då ställde sig denna Löfvén med en skylt med "välkommen" och lockade hit männen till Sverige.

Dessutom har domstolar/politikerna inget mod i frågorna kring våldtäkter/gruppvåldtäkter/knivattacker där gärningsmännen säger sig vara 13-15 år fast alla är i stort sett säkra på att de är 18-40 år. 

Sverige har blivit galet....S + MP är en katastrof !
  • free99
    Världsmedborgare skrev 2016-06-26 07:21:26 följande:
    Och ändå är det bara högerextremister och andra erkända kverulanter som inte tycker Sverige gör ett riktigt riktigt bra jobb.
    Vi har en hög tilliväxt, och slår gång på gång rekord vad gäller antal sysselsatta, och får toppbetyg av ekonomer och andra sakkunniga.
    Ja Sverige slår samtliga EU länder på fingararna inom de flesta områden.

Det är endast de områden som Alliansen tog bort förutsättningarna för, som vi har problem med, alltså skolan vård/omsorg och bostadsbyggandet.
    Men det behövs inte mycket till ekonoiskt kunnande för att förstå, att om man lyfter bort pengar från områden som redan tidigare saknade pengar, ja då kan det inte gå annat än utför.

Ännu märkligare blir det när Alliansen ofta försvarar sig med att problemen fanns redan tidigare, vilket förstås var sant, ändå gorde dom allt för att göra saken värre.
    Dom borde ha stoppat alla skattesänkningar efter sina 4:a första år vid makten, när dom visste att deras politik inte fungerade som tänkt, men istället så sänkte dom skatterna ännu mer, och dränerade dessa pennigfattiga områden på ännu mer av sitt kapital.

Att det kommer att ta tid att återställa den grova felbeömningen som Alliansen gjorde av hur kapitalflödet skulle utvecklas, det kommer att bli svårt.
    För nu är det inte pengar som är huvudproblemet, utan att det inte finns personal att anställa, åxå det en biverkning att satsningarna på dessa områden uteblivit.., folk söker sig givetvis till andra yrken, när man bara hör talsa om neskärningar och indragningar.
    Så just nu står vi med ett problem som hade kunnat varit långt mindre, och som vi vet att Allinsen inte heller vill göra nåt åt.
    För hur ska vi annars tolka att dom vill fortsätta i precis samma hjulspår, trots att det bara lett till det motsatta som dom själva så envist hävdar.
    Hur var det han sa farbror Löfvén.....surrealistiskt att svenska folket inte gillar hans politik när han välkomnar hundratusentals män från mellanöstern och afrika till Sverige med sina skyltar.

Jag tror du glömde lyfta fram problemen med stenkastning i förorten, hederskultur och problem då våra nyanlända hävdar att de är under 18 eller till och med 15 för att slippastraff vid bla ett flertal uppmärksammade våldtäktsfall.
    Är det inte S och MP som borde göra något åt problemen....det är ju de som har släptt in alla emigranter i landet och då är det ju inte läge att skylla på alliansen.
  • free99
    FDFMGA skrev 2016-06-26 10:16:39 följande:
    Hm, du har inte tillgång till Löfvens originaluttalande. Ni åkessonare har sällan den språkliga förmåga som krävs för att kunna förmedla ett budskap vidare utan att det har präglats av ett sverigedemokratiskt intellekt.
    Folkets förtroende för Löfvén och Fridolin är i botten och statsministern tycker det är surrealistiskt.

Jag själv och en förkrossande majoritet av folket tycker att den enorma våg av män från mellanöstern och afrika har varit totalt felaktig.

För det första så är det redan problem med integrationen i förorten (stenkastning och hedersförtryck).

För det andra så är det väldigt konstigt att Löfvén och Fridolin som säger sig vara feminister i stort sett enbart har beviljat män asyl i Sverige och hur detta påverkar landet i fortsättningen döljs under begreppet "utmaning"
  • free99
    Hur kan någon ha förtroende för regeringen som inte ens vågar ta tag i hederskultur eller stenkastning i förorten ?

Men enligt nedanstående debattartikel så har i alla fall 96 % av svenska folket en sund inställning till problematiken om hederskultur.

Dags att återvända till verkligheten Löfvén och Fridolin !!!

Som sagt 96 % av svenska folket verkar ha förståndet i behåll och då blir man ju lite gladare Skrattande

www.aftonbladet.se/debatt/article23054967.ab
  • free99
    FDFMGA skrev 2016-06-26 15:03:21 följande:
    free99 skrev 2016-06-26 13:30:56 följande:
    Hur kan någon ha förtroende för regeringen som inte ens vågar ta tag i hederskultur eller stenkastning i förorten ?

Men enligt nedanstående debattartikel så har i alla fall 96 % av svenska folket en sund inställning till problematiken om hederskultur.

Dags att återvända till verkligheten Löfvén och Fridolin !!!

Som sagt 96 % av svenska folket verkar ha förståndet i behåll och då blir man ju lite gladare Skrattande

www.aftonbladet.se/debatt/article23054967.ab

Nja, många sverigedemokrater har för vana att måla upp en fantasibild av en företeelse eller en person och sen påstå att de talar för folket men så är det självklart inte.

Vi har haft ett otal sverigedemokrater här på FL som knappt är förmögna att föra det enklaste resonemang utan att det börjar lagga.

Du påstod till exempel att Löfven sagt att det är "surrealistiskt att svenska folket inte gillar hans politik när han välkomnar hundratusentals män från mellanöstern och afrika till Sverige med sina skyltar".

Där har alltså något uttalande från Löfven passerat ett sverigedemokratiskt förstånd och därmed förlorat allt värde utom för dem som vill studera primitiva språkSkrattande
    Som sagt så tycker 96 % som jag kring hederskultur och en förkrossande majoritet säger nej till anhöriginvandring.

Löfvén har agerat för sent och med för lite åtgärder därav det dåliga förtroendet och det blir inte trovärdigt om man ena dagen säger välkommen till hundratusentals män och strax efter säger nej till alla kvinnor. Hade sunt förnuft rått i svensk invandringspolitik skulle vi hjälpt kvinnor och barn....så gjorde inte regeringen och då kan man inte få annat än dåligt förtroende hos folket.

Sedan om du tycker det är SD åsikter så är ju tydligen en stor majoritet för SD politik så då är det bara att säga grattis Åkesson ! (även om jag tror att M kommer få en hel del röster de också). MP med sina otäcka åsikter lär ju inte få några riksdagsplatser framöver och tur är väl det.
  • free99
    Jag tror följande är en anledning till att regeringen har så dåligt förtroende hos svenska folket.

Farbror Löfvén skulle aldrig ens våga andas något om hederskultur, problem i badhus, eller våldtäktsstatistiken.

Om han skulle göra det så beror allt detta på alliansen skattesänkningar.

Sverige behöver en ny regering och definitivt inte MP som regeringsparti.

Tur att folket börjar vakna....läs på aftonbladet debatt. Japp, en tidning med extremt vänstervridna ledarskribenter får ändå sina läsare emot sig.
    96 % har en sund inställning till hederskultur..troligtvis är inte Fridolin där och röstar !
  • free99

Man läser dagligen om bråk, knivattacker, våldtäkter och som idag mord på asylboenden (se länk)

Hur kunde vår regering ta emot hundratusentals män när man inte kan skydda kvinnor på asylboenden (och inte heller skydda den svenska befolkning).

Det är i situationer som denna som vår polischef brukar ägna minuter åt att tala om vilken sympati han har för gärningsmannen. 

Hur kan någon ha förtroende för denna ledning av vårt land ???

www.expressen.se/nyheter/en-kvinna-har-hittats-dod-pa-asylboende/

• free99
    FDFMGA skrev 2016-06-26 18:27:45 följande:
    Min teori är att de som nyttjar Ekeroths kloak avpixlat till slut blir så vana vid den bruna stanken att de börjar lapa i sig avloppsresterna.

I verkligheten har ju inte våldtäkterna ökat - men verkligheten har ju inget med åsikterna hos SD-klanen att göra.

Tyvärr är det inte bara SD-arna som formar sin världsbild från exempel som klanledarna serverar dem, det samma gäller skrikhögern.

All förmåga till analys och relevandskotroll har gått förlorad för de här klientelen.
    free99 skrev 2016-06-26 17:38:48 följande:
    Som sagt så tycker 96 % som jag kring hederskultur och en förkrossande majoritet säger nej till anhöriginvandring.

Löfvén har agerat för sent och med för lite åtgärder därav det dåliga förtroendet och det blir inte trovärdigt om man ena dagen säger välkommen till hundratusentals män och strax efter säger nej till alla kvinnor. Hade sunt förnuft rått i svensk invandringspolitik skulle vi hjälpt kvinnor och barn....så gjorde inte regeringen och då kan man inte få annat än dåligt förtroende hos folket.

Sedan om du tycker det är SD åsikter så är ju tydligen en stor majoritet för SD politik så då är det bara att säga grattis Åkesson ! (även om jag tror att M kommer få en hel del röster de också). MP med sina otäcka åsikter lär ju inte få några riksdagsplatser framöver och tur är väl det.
    Klart en förkrossande majoritet säger nej till hederskultur och detta oavsett om det handlar om invandrarsubkulturer eller SD-subkulturen.

SD-subkulturen är den enda genuina endemiska hederskulturen vi har i Sverige.
    Det är väl inte alls klart vad alla politiker säger om hederskultur....MP tycker ju att vi ska ha separata badtider för kvinnor och män.

Om Expressen hämtar artiklar från Avpixlat vet inte jag...troligare är väl att morden på asylboenden kommer från polisens rapportering.

Jag ställer mig tveksam till din verklighetsuppfattning om du tror Avpixlat och SD är de som informerar Aftonbladet och Expressen om mord, knivöverfall och våldtäkter.
  • free99
    FDFMGA skrev 2016-06-26 21:14:15 följande:
    Jo, jag såg att du länkade och det är också min tes att sverigedemokrater saknar de förmågor som gör att man kan förstå statistik.

Du lallade ju om att Löfven har tagit hit 100.000-tals män från Mellanöstern och Afrika och du ackompanjerar lallandet med enskilda exempel på invandrare som begår våldtäkt.

Inte desto visar statistik från Brå att våldtäkterna inte har ökat, så vad som händer är att vi sverigevänner konstaterar detta samtidigt som vi vänligt men bestämt  säger ifrån när SD-klanen vill flytta sitt massrunkande till våldtäktsfantasier och skildringar från Ekeroths kloak avpixlat till FL.

Personligen finner jag tanken på SD-klanens våldtäktsfantasier så avtändande att om det inte fanns så mycket annat med sex så skulle jag föredra att bli munk.

Fast det är klart, en av de mer radikaliserade klananhängarna, en kommunpolitiker för SD, önskade att min dotter skulle utsättas för en gruppvåldtäkt. Det är vid sådana tillfällen man kan känna att stanken av sverigedemokratisk hederskultur är mycket genomträngande.
    Jag tycker du borde tänka på ditt språkbruk "massrunkande" när tråden talar om förtroende för regeringen.

Exemplet var Östersundspolisens egna utredning från alla övergrepp som var så omtalade i Östersund. 
    Dessutom har jag tagit upp att bråk, förföljelse och som idag mord på asylboenden inte ökar förtroendet för att hur vår regering har skött sin roll kring flyktingpolitiken.

Återigen tråden handlar om regeringens politik och du tjatar om SD hela tiden. Du får diskutera SD politik i en annan tråd.
  • free99
    FDFMGA skrev 2016-06-26 18:27:45 följande:
    Min teori är att de som nyttjar Ekeroths kloak avpixlat till slut blir så vana vid den bruna stanken att de börjar lapa i sig avloppsresterna.

I verkligheten har ju inte våldtäkterna ökat - men verkligheten har ju inget med åsikterna hos SD-klanen att göra.

Tyvärr är det inte bara SD-arna som formar sin världsbild från exempel som klanledarna serverar dem, det samma gäller skrikhögern.

All förmåga till analys och relevandskotroll har gått förlorad för de här klientelen.
    free99 skrev 2016-06-26 17:38:48 följande:

Klart en förkrossande majoritet säger nej till hederskultur och detta oavsett om det handlar om invandrarsubkulturer eller SD-subkulturen.

SD-subkulturen är den enda genuina endemiska hederskulturen vi har i Sverige.
    Jag tror du får läsa på lite om hederskultur. Det är nog bara vänstern som påstår att en förkrossande majoritet är emot hederskultur i förorten. 
    Finns vad jag vet inte någon utredning kring detta mer än att det är utbrett med hederskultur och att den ökar pga tillströmmningen av emigranter.
  • free99
    KillBill skrev 2016-06-26 22:42:17 följande:

Här är ytterligare ett exempel på Sverigedemokraternas hederskultur. Denna gång handlar det om en SD politiker som ivrigt hejar på någon som hotar att våldta en kvinna som skrivit en sång om Jimmie Åkesson.

www.interasistmen.se/granskning/hotas-med-valdtakt-efter-lat-om-akesson-sd-politiker-instammer-hotet/

Tråden handlar inte om SD och inte heller om hederskultur, dvs dubbelfel...håll inläggen i rätt tråd. 
  • free99
    KillBill skrev 2016-06-26 23:14:47 följande:
    Det är du som startade diskussionen om hederskultur i inlägg #3168.

Varför startar du OT diskussioner i en mängd trådar och när någon svarar dig så beskyller du den personen för att vara OT?
    Förtroendet för regeringen blir självklart sämre pga den kraftigt ökande hederskulturen som sker pga det stora emigrantvågen och då politikerna inte vågar ta tag i problemet.

Tråden handlar om regeringen och inte SD som du vekar ha fått för dig.

Det är regeringen som ska styra landet och tyvärr har de misslyckats och det tycker svenska folket. Löfvén själv tycker det är surrealistiskt att folket inte är nöjt med hans politik.
  • free99
    Kung Markatta skrev 2016-06-27 00:36:30 följande:

Originalcitat:

www.ft.com/cms/s/0/a641c074-ffdd-11e5-9cc4-27926f2b110c.html

Swedish PM describes countrymen?s gloom as "surreal"

Mr Lofven says dealing with the biggest refugee crisis since the second world war is "surreal".

He adds: "But the more surreal thing is that all the numbers are going in the right direction, but the picture the public have is that the country is now going in the wrong direction. It?s not only a question about if they are afraid of the refugee crisis; it?s as if everything is going in the wrong direction."

Tack för att du tog fram citatet. Och som sagt så hade ju till och med S krissamtal och kom fram till att de måste lyfta fokus från flyktingfrågan där de (med rätta) blev enormt kritiserade. Från att stå med en skylt med "välkommen" och locka flyktingar över medelhavet till att plötsligt inse att det inte funkar att ta emot hundratusentalspersoner med "annorlunda" kvinnosyn och kultur. Och som sagt hur detta har yttrat sig med problem i bla Östersund (och även vid nyår med Köln som allra värsta exemplet) står ju nu ganska klart för även vänsteranhängare,  
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?