Inlägg från: Betonghäck |Visa alla inlägg
  • Betonghäck

Har du förtroende för regeringen?

Från att i början varit lite irriterad, så är jag nu allvarligt bekymrad över att dessa inkompetenta idioter får fortsätta att förstöra landet.

- Energiförsörjningen ( framför allt effektbehovet) Jag förutspår att vi under mandatperioden kommer att få se minst ett tillfälle av elransonering där el inte är tillgängligt dygnets 24 timmar på vissa utvalda platser. Detta beror på nedläggningen av kärnkraften ( som vi kan ha olika åsikter om totalt) kommer att ske helt planlöst genom att den blir olönsam baserad på politiska beslut.

- Råvaruförsörjningen, där de som FÖRSTÅR hur samhället fungerar tiger medan opportunister tillåts skada industrin.

-Ekonomin, där vi kommer att bli mer beroende av import och ha mindre och mindre att exportera för att balansera importen med.

Jag föreslår därför följande, som Åsa inte vågar, och som jag inte gillar, men som kanske blir nödvändigt.

- Förbjud alla inom 10 km från våra tre största städer att registrera bil. Därmed minskas behovet av bensin och diesel, så att vi dels uppfyller alla miljömål, och dels så får sveriges glesbygd behålla transporter. De som bor i storstäderna HAR ju kollektivtrafik.

- Börja fundera över "respass", som tidigare funnits för att begränsa onödigt resande. Krav för att köpa biljetter.

- Avskaffa skatten på Solel. OM vi på sikt skall kunna ersätta andra sinande energikällor måste vi tillåta industin och privatpersoner att rädda sig själva.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?