Inlägg från: m8r9a1j2 |Visa alla inlägg
  • m8r9a1j2

Har du förtroende för regeringen?

Gert skrev 2015-06-30 16:46:40 följande:

En majoritet av folket vill betala mindre skatt och ha en mindre invandring.

13% är knappast en majoritet av folket.
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-20 10:20:31 följande:

Exakt. Men du tror väl inte att det bara är 13% som vill betala mindre skatt och ha en mindre invandring?

Nej, men som partisystemet ser ut kommer det enda partiet som kräver minskad invandring bli utan inflytande då de andra partierna prompt vägrar samarbeta med dem. Jag kunde inte njuta mindre.
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-20 13:13:41 följande:

Med samma system kommer det enda parti som kräver minskad invandring öka så pass mycket tills de får inflytande. Andra partier som vill öka invandringen kommer till slut ha så få väljare kvar att de inte ens kommer in i riksdagen. 

Vet du hur många val det i så fall skulle ta innan SD fick egen majoritet? Nej, jag tror inte folk orkar vänta på det. De låter nog de andra partierna tryggt sköta invandringen.
  • m8r9a1j2
    nihka skrev 2015-07-24 11:21:42 följande:

Eller hur! Det tog bara några inlägg i tråden för Gert innan han började tugga om hur SD är det enda partiet och så har han fortsatt sedan april månad. Spännande vet jag dock inte, mer tröttsamt.

Gert borde ta ett break ifrån FL som han gjorde i vintras, och begrunda det han håller på med.
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-26 18:58:03 följande:

Hade de rödgröna röstat på SD:s budget hade dessa pensionärer fått 500 kronor mer i månaden.

Det är tydligt vilket parti som har bäst politik för pensionärerna och det är inte de rödgröna.

Det är tydligt att SD som parti inte var moget när det väl gällde - de ville endast använda riksdagen som en lekstuga.

Och nej, det är SD som är tungan på vågen - därmed går inte omröstningen till som så att de rödgröna röstar på SD.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?