Inlägg från: proosit |Visa alla inlägg
  • proosit

Har du förtroende för regeringen?

Gert skrev 2015-06-05 17:03:33 följande:

Alarmerande svensk BNP-siffra. 

www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3913244.ece

Så går det med en massinvandringspolitik.

Ja, fast BNP/capita omsätter sig bara i BNP *senare* dvs, vi kan visa på en ökande BNP, när färre och färre medborgare bidrar till den, ända till dess *låneflexibiliteten* i den svenska ekonomin tömts ut, och då visar det sig att Grekland är ett *välskött* land.
  • proosit
    FDFMGA skrev 2015-06-07 00:58:15 följande:
    Fast det där är väl mest sånt som man tutar om inom SD-klanen. Och sånt brukar ju inte  bli så lyckat. Tittar man på statsskulden relativt BNP så ser det rätt hyfsat ut för Sveriges del.

ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/6483082/2-22012015-AP-EN.pdf/765eba70-6a88-4771-8af7-48f6665e3c67
    Är SD-kritik det enda du har att komma med? Tänker du inte själv? Kan du inte tänka på någonting utan att plocka fram nått jävla SD-argument?

Om BNP produceras av de som arbetar, och antalet människor som INTE arbetar av olika skäl ( t.ex. klantig politik) så måste naturligtvis den offentliga sektorn försörja de som INTE arbetar, och då blir exporten lidande. Om bara DU jobbar och skall försörja alla oss andra så blir det inte mycket BNP. Och det är INTE riktat till dig personligen
  • proosit

Så, varför var SD relevanta i ditt inlägg?

Är det bara ett sätt att få tyst på alla som eventuellt vill diskutera något och som inte från början tycker exakt som du?

Kan det finna människor som INTE delar ALLA dina åsikter och som inte tillhör SD partitopp?

Jag skulle nästan skriva något elakt tillmäle, men avstår....

• proosit

Jag är väl ungefär som de sverigedemokrater som exalterat skriver om bilbränder, gängkriminalitet med mera - bara det att jag blir blir glad när någon angriper min person eftersom det bekräftar min bild av hur många sverigedemokrater är. Och den bilden har jag fått bekräftad hur många gånger som helst här på FLGlad

Jag tror också att du är ungefär en sverigedemokrat.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?