• Bubby

FET mars/april

Vi har precis misslyckats med vårat första frysförsök (vi har två misslyckade färskförsök i bagaget), men vi tänker köra på med nästa försök direkt i nästa cykel.

Vi har en frysis kvar som vi sätter stort hopp till. Nästa vecka ska jag börja med ägglossningstest.

Är det fler därute som sitter i samma båt och som vill följas åt?

Kramar

• Svar på tråden FET mars/april
  • Bubby

Jag kommer sättas in på en antibiotikakur direkt jag får omslag på ägglossningstestet. Tydligen har min kropp lätt för att få infektion så för att motverka detta får jag en kur för säkerhets skull.

Jag har en 6-dagars i frysen.

Nån med erfarenhet av detta?

• cameleon

Jag kommer göra fet i april. Hoppas mensen kommer tidigare så jag kan börja testa. Vi har misslyckats med vårt första färskförsök så nu har vi 8 i frysen som vi skall satsa på :) 

• Bubby

Välkommen.

Åhh,va härligt med så många i frysen.

När väntar du dig din mens? Brukar den komma regelbundet?

Enligt mina "beräkningar " borde vi få tillbaka i början av april. Men bara hålla tummarna att jag inte får omslag på en måndag bara,då måste vi vänta...

• cameleon

Ja du, jag fick mens 10 mars och den brukar komma runt en månad efter, ibland lite före och ibland lite efter så jag vet inte riktigt.. Men jag är jävligt ivrig att komma igång igen!

Vart håller du till?
    Jag går i Västerås och Uppsala :)

• cameleon

Om jag får omslag på en onsdag så måste vi vänta till nästa månad, jävligt irriterande.

• Bubby

Tänk va man i vissa fall hatar mensen och i andra bara längtar efter den, haha.

Jag går i Falun.

Sätter dom tillbaka alla dagar i veckan där du går?

• Bubby

Ja de där är ju riktigt irriterande. I januari blev det så för oss, då fick vi vänta till februari. Å då hade vi ändå fått lov att vänta pga juluppehåll och annat. som om man inte väntar tillräckligt ändå när man pysslar med ivf...

• cameleon
    Bubby skrev 2015-03-20 21:12:02 följande:

Tänk va man i vissa fall hatar mensen och i andra bara längtar efter den, haha.

Jag går i Falun.

Sätter dom tillbaka alla dagar i veckan där du går?

Ja alla veckodagar men inte på helgen, då har dom stängt.
    Dom gör äggplock på förmiddagarna och återföring på eftermiddagarna i Uppsala.

• cameleon
    Bubby skrev 2015-03-20 21:14:23 följande:

Ja de där är ju riktigt irriterande. I januari blev det så för oss, då fick vi vänta till februari. Å då hade vi ändå fått lov att vänta pga juluppehåll och annat. som om man inte väntar tillräckligt ändå när man pysslar med ivf...

Hur länge har ni hållit på?
  • Bubby

Vi har försökt i ungefär fyra år men för ett år sedan fick jag ett utomkvedshavandeskap som krävde operation. Då försvann våra chanser att fixa de på egen hand så då sattes ivf-circusen igång. Sen har vi gjort två äggplock med tillhörande färskförsök. Vi fick två ägg till frysen och nu återstår ett.

Stort hopp till denna lilla blubb nu.

Men vi har ett gemensamt barn som är sju så vi får bekosta allt själva.

Hur länge har ni hållit på?

• cameleon

Vi har hållit på sedan 2007. Jag fick också utomkveds 2008 och en äggledare togs bort. Efter det hände inget men vi fick inte göra ivf då eftersom jag var underviktig,

Vi blev inskriva på kliniken i september förra året men kom inte igång förrän förra månaden eftersom dom hittade en skitstor cysta som var tvungen att opereras bort först.

• Bubby
    cameleon skrev 2015-03-20 21:26:21 följande:

Vi har hållit på sedan 2007. Jag fick också utomkveds 2008 och en äggledare togs bort. Efter det hände inget men vi fick inte göra ivf då eftersom jag var underviktig,

Vi blev inskriva på kliniken i september förra året men kom inte igång förrän förra månaden eftersom dom hittade en skitstor cysta som var tvungen att opereras bort först.

Ojoj, det var länge ni har försökt. Hoppas verkligen att det går fort nu med hjälp av ivf.

Kan cystan ha varit en del av problemet eller var den "bara" ivägen för framtida graviditet?
  • cameleon

Cystan täckte hela ena äggstocken men den var inte med och gjorde att jag inte blev gravid. Det är bara min igentäppta äggledare som ställer till det.

• Drömmenimittliv

Hejsan, hoppas att jag kan va med här, ligger lite före då jag är på rd7 idag.
    Vi är inne på IVF försök nr1 med ett färskförsök och nu ruvar jag på en blastocyst.
    Av 14 ägg blev 10 befruktade men bara 1 till frysen och ett till ET.. Är såklart tacksam att det blev nåt överhuvudtaget. 
    Skrattande

• Bubby
    cameleon skrev 2015-03-21 11:42:13 följande:

Cystan täckte hela ena äggstocken men den var inte med och gjorde att jag inte blev gravid. Det är bara min igentäppta äggledare som ställer till det.

Skönt att den är borta nu iallafall.

Vi har ju också det problemet med igentäppt äggledare. Enligt våran läkare ska ju de ändå vara den "bästa" orsaken till ivf, eftersom dom inte behövs vid ivf. Men de verkar ju inte vara så för oss dock.
  • Bubby
    Drömmenimittliv skrev 2015-03-24 11:55:33 följande:

Hejsan, hoppas att jag kan va med här, ligger lite före då jag är på rd7 idag.

Vi är inne på IVF försök nr1 med ett färskförsök och nu ruvar jag på en blastocyst.

Av 14 ägg blev 10 befruktade men bara 1 till frysen och ett till ET.. Är såklart tacksam att det blev nåt överhuvudtaget. 

Hej hej. Roligt att du hittat hit. Spännande med ruvarstatus, känner du nåt? Gjorde du korta eller långa protokollet? Verkligen skönt att få ett till frysen, då kan man ju slappna av litegrann iallafall.

Lycka till med ruvningen!
  • Drömmenimittliv

Jag gjorde va jag förstår är det korta programmet. Jag har inga som helst symptom, nu kopplar jag allt till förkylningen jag har åkt på:/ tog ett gravtest imorse, det skulle jag inte ha gjort! Visade negativt, men har ju inte testdag förens på måndag. Så får vänta och hoppas mensen inte kommer alls????

• Söndag

Jag hoppar gärna med jag också fick första mensen efter äggplock den 13 mars så hoppa den vill vara regelbunden och i så fall väntar jag mens omkring 13 april :)

• Hemlig78

Hej

Hur går det för er?

Jag har haft äl den 8 april o satt därefter in ett 5 dagars ägg

Svar på tråden FET mars/april