Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Ni som skaffat en sladdis efter 40. Hur blev det efterat?

på vilket sätt skulle en bebis bromsa övriga syskon? 

jag var förvisso 31 när jag fick min sladdis och sista barn men det skiljde ändå 8 år mellan yngsta och näst yngsta barnet.  

Idag är minstingen 7 år gammal och dom äldsta barnen i familjen är vuxna och det näst yngsta är ju då 15 år gammal. 

Småbarnstiden tyckte jag var fantastisk, eftersom jag fick dom äldre barnen tätt så var det mer press, hets och stress att hinna med vardagen då . Det behövde jag inte ens fundera på idag.

Att få en sladdis var ungefär som att få vara förstagångsförälder på nytt. Jag hade all tid i världen att njuta av bebistiden och mammaledigheten.   Minstingen har blivit enormt bortskämd från hela syskonskaran. 

Övriga barn har aldrig fått stå i skymundan. Dom var så pass stora att det aldrig har varit ett problem med aktiviteter, kompisar osv.  Dom var självgående och levde sina liv som vanligt.  

Visst fick dom stå ut med bebisskrik på nätterna ibland och att ha en drägglande bebis uppe i sina läxböcker men så är det ju i en stor familj.  

Aktiviteter som familjeutflykter och semestrar har för vår del aldrig varit ett problem för hela familjen har ändå gillat saker som passat alla åldrar. 

Svar på tråden Ni som skaffat en sladdis efter 40. Hur blev det efterat?