• maka011

Evig längtan som värker

Libra1 skrev 2016-02-28 07:32:30 följande:

Tack!!! :D

Hur är det med dig?

När har du bf? :)

Jo det är bra. Hade en jäkligt kämpig förlossning, men har så gott som hämtat mig. Så nu kämpar jag på med amningen och njuter av vårt mirakel. :)
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2016-03-09 16:33:09 följande:

Lyckliga besked här ser jag.   Själv blir det 7:e ED:n nästa vecka, håll gärna en tumme!

Håller tummarna stenhårt för er! :)
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2016-03-19 19:48:24 följande:

Tack!   Ruvar sen torsdagen på 2 stycken blastisar igen.

Åh vad jag önskar att det är er tur nu! När har du td?
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2016-04-21 15:08:19 följande:

Blev gravid, men som vanligt tar jag inte ut nåt i förväg. V.8 nu.

Åh grattis! Förstår att du inte vill ha för höga förhoppningar. Hoppas av hela mitt hjärta att det går vägen denna gången.
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2016-04-22 16:00:06 följande:

Tack!  En dag i taget.

Precis, en dag i taget. Sätt upp små delmål så väntan blir lite mer lätthanterlig.
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2016-05-25 18:41:23 följande:

VUL igår= levande bebis!   UL idag syntes ännu mer,så lycklig.

Åh vad roligt! Äntligen!
  • maka011
    Libra1 skrev 2016-05-25 20:01:13 följande:

Grattis!!! :)

Vi har RUL imorgon.

Spännande! :) Ett litet tips.. Se till att ligga så bekvämt som möjligt. Härligare upplevelse då. Jag hade väldigt ont i ryggen och bäckenet så det förstörde lite.
  • maka011
    H 143 skrev 2016-08-26 21:24:34 följande:

Frustrerad här med, när en insemination och en ivf är kvar så kan jag inte tro att vi ska lyckas när tre inte har varit positiva. Att få till inseminationen vid rätt tillfälle.. När man inre vet när ägglossningen sker efter lh ökningen... Man vet ju inte ens när lh stegringen sker... Mer än att det var.positivt 0600 men negativt 20 00..

"Det kommer" "va har ni inte blivit gravida än?" Vill jag inte höra..

Ställer in mig på att vi inte blir tre. Vi kommer inte kunna försöka "själva" när försöken är slut utan då handlar det om att spara pengar och kraft. Varje försök, förhoppningar, frustration..

Funderar varför man inte innan Inseminationer kan kontrollera hur lång tid mellan lh stegring till ägglossning man har, borde spara tid

Usch.. Förstår din frustration! Borde ju vara standard att ta reda på det innan för att slippa onödig stress och i slutändan kanske slänga pengar i sjön.
  • maka011
    Libra1 skrev 2016-08-26 10:49:53 följande:

Hej! Här går det bra. Vecka 32 nu. :D

Hur är det med dig?

Åh vad spännande! Så glad för er skull! Vet ni vad det blir? :) Här är det bra. Vårt mirakel har hunnit bli 7 månader. Hon är verkligen värd alla tårar. Men en stress inför syskonförsök har börjat smyga sig in. :(
    Jag är bara jag skrev 2016-08-26 10:57:46 följande:

V.26 här och mår urdåligt, men det får det vara värt.

Det är värt varenda sekund! Hade en jobbig graviditet med mycket illamående, smärta och halsbränna som slutade i en utdragen igångsättning pga havandeskapsförgiftning. Men som sagt, värt varenda sekund.
  • maka011
    Libra1 skrev 2016-09-01 09:15:43 följande:

Ja det blir en liten pojke. :)

Jag hoppas på att slippa den stressen då vi har sagt att detta får bli enda barnet. Tror inte jag vågar vara gravid igen. Det tär mycket på psyket.

Så mysigt! :) Ja nog tär det. Var livrädd så gott som hela graviditeten. Kände mig lugn när jag var inlagd för havandeskapsförgiftningen. Då gjorde de ctg 5 ggr/dagen så då visste jag att pyret där inne mådde bra. Sen var det slitigt för psyket att bara ligga och vänta.
    Jag är bara jag skrev 2016-09-01 11:26:39 följande:

Har bokstavligen ingen ork kvar efter flera månader i soffan, men det måste ju gå. Alla värden är bra så på så vis mår jag ju bra som tur är. Tror dock aldrig jag går tiden ut,känns så nu.

En dag i taget. Sätt upp små delmål för att göra det mer uthärdligt. Ta en timme i taget om en hel dag känns övermäktigt. Jag vet hur tufft det är och att det inte alls känns som att du är där snart, men det är du. Håll ut mamma, snart kommer din belöning! <3
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2016-09-03 10:12:15 följande:

Går aldrig planera nånting eftersom jag aldrig vet hur jag mår så en timme åt gången blir det oftast. Sover mycket dagtid också. Har nästan allt vi ska ha vilket känns skönt. Kommer nog inte ens kunna åka bil på slutet, redan nu kan jag inte köra så vi ville ha det mesta avklarat. Blir mest b.m-besök och UL framöver. Tänker fortfarande inte i termer av "vi ska ha barn" för det är för stort att tänka så. Det lutar dock åt det! 

Jag tänkte inte att "vi ska ha barn" förrän precis det sista. Att jag var gravid kunde jag ta in, men inte att jag skulle ha barn. Skönt att det mesta är klart!
  • maka011
    Hulda94 skrev 2016-09-08 14:23:40 följande:

Hej på er! Jag och min sambo har försökt skaffa barn i två år nu men inget händer.

Vi har fått en tid hos gyn 22 September så nu räknar vi ner tills dess. Men att hela tiden få frågan om vi inte ska ha en liten snart och få höra att alla runt omkring oss väntar barn gör mig så fruktansvärt frustrerad.

Tankarna på barn äter upp mig inifrån och det går inte att fokusera på så mycket annat än just barn.. ????

Hej. Välkommen! Förstår precis hur du känner. Allt kretsar kring det faktum att man inte blir gravid. Om ni orkar så var ärliga. Berätta för de nära och kära att ni behöver hjälp. Det är jätte tufft, jag vet, men är samtidigt skönt att någon vet om vad man går igenom.
  • maka011
    Fkvi skrev 2016-09-07 21:54:25 följande:

Samma! Min kusin och min sambos kusin är gravida! Samt flera från min tidigare gymnasie- och högstadieklass! Alla verkligen lyckas medan vi står där med ett missfall i bagaget och sedan har det inte hänt något fastän vi försökt, försökt och försökt. NÄR är det vår tur? Kan inte ens se i framtiden att vi kommer vänta barn tillslut, aaaaah

Hear hear. Har känt mig så vansinnigt värdelös för att jag inte lyckas med en sån simpel sak som att få ägglossning. Det är svårt att att se att det finns ett slut på det, att man till sist lyckas. Men det är värt alla tårar i slutändan.
    Jag är bara jag skrev 2016-09-08 11:05:25 följande:

Jamen, precis så- gravid, men inte väntar barn!  Hoppas det kommer så man inte blir alltför chockad om man verkligen får barn!

Jag hade inte riktigt tagit in att ska skulle få barn när dottern kom. Tog ett par dagar innan glädjetårarna kom. Men så hade jag en väldigt jobbig förlossning med.
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2016-09-11 13:31:41 följande:

Såvida man verkligen får stöd! Jag vill utfärda en varning för att berätta för kreti och pleti-gjorde vi och fick bara stöd av en enda person. De flesta bryr sig faktiskt inte-de har nog med sig själva. Eller kommer med dumma råd eller elaka kommentarer. Bättre bära saker ensam än att berätta och inte få ut nåt av det.

Oj.. Vi fick bra stöd av alla. Inget ont ord eller dumma råd. Mer nån form av lättnad för att vi vågade vara öppna med det. Och det gav i sin tur stöd åt ett par i vår umgängeskrets som kämpade med ivf i det tysta.
  • maka011

Hallå allihopa! Hur går det för er? Idag blir min lilla loppa 10 månader(!). Jisses vad fort det går.

• maka011
    Jag är bara jag skrev 2016-11-28 15:35:34 följande:

Har fått en pojke!  

Libra1 skrev 2016-11-28 22:38:33 följande:

Vi fick en pojke den 13 oktober. <3

Åh stort grattis! Äntligen! Är så glad för er skull. Har allt gått bra?

Vi har börjat småplanera för ett syskonförsök nästa år. :)
  • maka011

Hej allihopa! Idag har jag gjort ET med vad de kallade för en perfekt blasto. 8 ägg plockades ut, av dem blev 5 befruktade. Alla 5 klarade sig. Ett är i magen, ett är i frysen och resten ska odlas vidare till imorgon. Wish me luck! :)

• maka011
    Btvatdhh skrev 2017-02-05 00:04:20 följande:

Håller helt med, min syster ska snart få sitt första barn efter tung väg till graviditet och jag tycker det är jätte jobbigt att träffa henne med sin gravidmage. Vi började försöka ganska samtidigt, jag vill ju inte att hon inte ska vara gravid, bara att jag ska vara gravid oxå. Hela mitt instagramflöde är fullt av gravidmagar och bebisar. Min kalender har varit full med babyshowers sista tiden och de känns som att jag ska gå sönder av smärta. Aldrig plussat i hela mitt liv och är så rädd att det ska förbli så. Har i hela mitt liv tänkt att om jag inte kommer kunna att få barn så kan jag lika gärna dö för då är livet helt meningslöst. All denna väntan i utredningar och behandlingar, tänker hela tiden att jag vill ju bara vara gravid nu!

Åh jag vet precis hur det känns! Hur länge har ni försökt?
  • maka011
    Btvatdhh skrev 2017-02-09 21:25:01 följande:

Ett och ett halvt år, men dom har hittat anledningen, lågt antal spermier, så väntar på att få göra icsi. Skönt att veta att de är andra som tänker likadant, man får ju samtidigt dåligt samvete för sina tankar

Det ska du definitivt inte ha. En är inte mer än människa. Vad skönt att ni identifierat problemet så ni kan få hjälp.
Svar på tråden Evig längtan som värker