• Tess1984

Fertilitetsutredning

Ursäkta frågan men vad brukar ni ha för flytningar mellan äl och mens?
    Normalt har jag vita tjocka flytningar från äl till mens men denna gången har jag haft älflytningar mellan äl och mens, väntar mens om 1 vecka ungefär och idag fick jag sådana rikliga älflytningar igen, förväntad ägglossning hade jag i början av januari, fundera på om detta kan vara graviditetstecken eller om kroppen spelar spratt, kanske hade jag inte ägglossning då jag trodde men jag har i stort sätt haft dessa flytningar sen 1 januari, har aldrig haft sådana flytningar veckan innan mens nämligen.
    Hoppas ni förstår mitt krångliga inlägg....

• Tess1984
    chbw skrev 2016-01-08 02:36:07 följande:
    hej tjejen =) 

ja, det är ju det. Håller tummarna för er =) 
    ja okej. skönt att remissen är på g! 

Nej inget annat här. Blev lite fel i planeringen så jag o sambon ses inte på typ hela månaden. Vi är lediga 8 dagar tillsammans totalt hela januari. Vi brukar vara lediga samtidigt oftast iallafall 3dagar/vecka. Så blir lite knöligt runt eventuell ägglossning, men det löser vi förhoppningsvis :O 
    Går av jobbet iallafall om några timmar och är ledig 3 nätter, det blir skönt. Har köpt en vinylskärare så ska lära mig den så jag kan fixa egna tryck till kläderna jag syr! :D

Fick en tid imorgon, 1015, för vul. Så hoppas allt ser bra ut så det blir grönt för sprutorna! 

kramar
    Hej tjejen.
    Hoppas ni löser ägglossningsproblemet denna gången, känner ibland samma eftersom man jobbar olika tider, såg att du varit på vul, satt igång med sprutorna nu? Hur känns det?

Håller tummarna, skrev ett inlägg längre ner om mina konstiga symtom denna månaden.
    Har inga förhoppningar om att vara gravid men kan inte låta bli att tro när kroppen känns annorlunda. Vi får helt enkelt se om någon vecka.

Hoppas du har en fin helg, denna helgen är jag med syrran som håller i en stor crossfit tävling, jag står och säljer lite produkter, skoj att göra något annat. =)

Ha en fin lördag fina, kramar
  • Tess1984
    BusigaSyrran skrev 2016-01-07 21:38:30 följande:
    Behöver ju inte vara fel på er, vår läkare säger att vi kan bli gravida utan ivf. Vi är 25 år båda två allt är grönt o vi är inne på 19försöket nu. Första barnet togs direkt. Så ja de kan ta tid.

Jag ska prata med min läkare på måndag om att ev förstärka ägglossningen också ska jag fråga om vi kan prova insiminering om inget hjälper. Ivf är de sista vi vill ta.
    Nej precis men ibland undrar man eftersom inget händer. Vi blev också gravida på första försöket när vi började, den graviditeten slutade i missfall sen blev vi gravida månaden efter missfallet och fick missfall igen, sen dess har vi inte lyckats, så funka måste det ju göra någon gång känns det som.
    Vi får se vad som händer nu har vi kanske några månader till att prova på naturlig väg innan vi drar igång med IVF, väntar på kallelsen just nu.

När har du beräknad mens?

kram
  • Tess1984
    frestelsen skrev 2016-01-09 18:16:19 följande:

Hej , jag o maken har försökt bli gravida i 18 månader. Vi har en varsin dotter sen innan och försöker få till en sladdis. Jag är 34 och maken 42. Vi har påbörjat en utredning då vi fått 2 tidiga mf och ett MA nu i november. På blodprovet visade det att jag tydligen har lupus antikoagulans (har inte lärt mig det ännu) jag har ägglossning och typ normal cykel lite kort lutefas och lång enligt mig. 30-32 dagar o lutealfas på 12. Jag tänkte fråga läkaren om nån äl stimulerande så fort som möjligt då åren för oss tickar på. Hoppas de säger ja:)

Hej

Beklagar dina missfall, jag har haft 2 missfall men inte lyckats bli gravid efter senaste. Vi är oförklarligt barnlösa efter vår utredning, så funka ska det säkert göra någon gång. Har ätit pergotime några kurer utan resultat.
    Tycker att äl stimulerande borde vara bra för er, hört att lutealfasen blir längre av pergotime, hoppas snart ni får ert mirakel...
    kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2016-01-09 18:39:16 följande:
    Tess1984 skrev 2016-01-09 18:24:59 följande:

Ursäkta frågan men vad brukar ni ha för flytningar mellan äl och mens?
    Normalt har jag vita tjocka flytningar från äl till mens men denna gången har jag haft älflytningar mellan äl och mens, väntar mens om 1 vecka ungefär och idag fick jag sådana rikliga älflytningar igen, förväntad ägglossning hade jag i början av januari, fundera på om detta kan vara graviditetstecken eller om kroppen spelar spratt, kanske hade jag inte ägglossning då jag trodde men jag har i stort sätt haft dessa flytningar sen 1 januari, har aldrig haft sådana flytningar veckan innan mens nämligen.
    Hoppas ni förstår mitt krångliga inlägg....

Hej fina! =) 

Ja, antingen får jag väcka sambon när jag kommer hem från jobbet, eller så får han väcka mig innan han åker, om det faller sig en dag när vi inte är lediga samtidigt =) 
    Ja, jag var där igår. Börjar med sprutorna imorgon, ska ta en om dagen tills på torsdag, på fredag vul igen och sen får jag se om dosen ska ökas eller om det räcker =) 

Nej jag förstår dig! Minsta lilla annorlunda reagerar en på. (o som svar på ditt andra inlägg brukar jag ha som vattniga flytningar mellan äl-mens, ibland lite som slemmiga (?) men mest vattniga).. 
    håller såklart mina tummar för er!! =)

vad kul det låter =) jag hänger bara hemma med katterna idag, och imorgon eftermiddag ska jag träffa en kompis för en antingen sen lunch eller tidig middag :P beror på hur man ser det haha. Hoppas ni har det kul! är det hela helgen? =) 

massor med kramar!

Hej bruden =)

Lycka nu till med sprutorna, hoppas det går bra för dig denna gången.
    Jag tror tyvärr inte att jag är gravid denna månaden heller, så less på detta nu.
    Kan nästan se framför mig hur lycklig jag blir när jag får det plusset på stickan, men månad efter månad bara går och inget händer.
    Just nu håller jag på med en detox och jag måste säga att jag mår lite bättre, har inte haft det gråtattackerna jag brukar ha 2 veckor innan mens, utan jag känner mig relativt bra ändå.
    Vet ej om det är för att jag inte går och tänker och känner hela tiden utan nu fokuserar jag mig på matlagning och roliga stunder i köket, där jag älskar att vara kreativ men ändå där inne någonstans har jag en sådan sjukt längtan att bli gravid och få barn.

Idag tar jag också det väldigt lugnt, skulle varit med syrran på tävlingen men det behövdes inte idag. =)
    Det var sjuk roligt igår, fick massa inspiration från duktiga tävlande igår.
    Hoppas du har en rolig stund med din vän idag, hoppas lunchen/middagen smakade. =)
    Händer annars i veckan? Kramar i massor
  • Tess1984
    frestelsen skrev 2016-01-10 10:32:14 följande:
    Tack. Va jobbigt att inte få svar på varför ni inte blir gravida:( för mig vart ganska skönt att få höra om lupus så det åtminstone finns något "varför".

Har du prövat vanliga vitaminer eller spolning av äggledare osv.

Får man ivf om man inte lyckas "normalt"?
    Ja det är faktiskt väldigt jobbigt, både önskar och inte önskar att det var något fel, då skulle man vetat varför det inte funkar i alla fall.
    Jag har ju ibland förhoppningar om att lyckas på naturlig väg eftersom att allt ser bra ut men det blir ju frustrerande när inget händer.

Japp jag äter väldigt bra, ger sambon vitaminer istället, han lever inte lika sunt som mig. =)
    Spolat äggledarna har jag också gjort och det såg bra ut både där och i livmodern.

lupus antikoagulan, är det något som kan vara orsak till era missfall? Hur får man behandling i så fall? 

Kram till dig
  • Tess1984
    frestelsen skrev 2016-01-10 15:57:56 följande:
    Okej, ja det är ju tydligen inte alltid kroppen vill fast man tydligen ska "kunna" . Hur ställer ni er till ivf då?

Ja det koagulerar typ i livmodern eller vad det gör så fostret överlever inte. Jar inte läst på så mycket om det. Jo finns medicin att få. Sprutor som gör att blodet inte koagulerar. Väntar på att läkaren ska ringa så jag får mer info och hur vi ska gå vidare. Men efter lång tids bebisförsök blir man så slut som människa:( känner att jag verkligen behöver folk som förstår hur man kämpar och mår i dessa tider. Det mest naturliga som finns tas ifrån en och blir som all tid går åt att försöka, kämpa, grubbla och bli besviken. När jag fick mitt MA nu i november rasade min värld och jag klarade inte gå upp ur sängen på över en vecka. Åt starka lugnande.

Men nu är jag tillbaka och känner att ja är redo att fajtas igen!

Kram
    Jag vet ej men jag har börjat ställa mig in på IVF, kanske är det snabbaste sättet för oss att bli gravida, tänker jag.
    Min bästa vän har gjort två IVF, det är en tuff behandling men värt allt i slutändan, fast det vet man ju inte innan om man får barn eller inte, man vet inte vad man ger sig in på och det är lite skrämmande men skam den som ger sig.

Åh, jag blev också sjukt ledsen efter mitt MA i vecka 13, värsta chocken, fick gå till kurator efteråt, det missfallet tog 1 månad att blöda ut också.

Ja konstigt nog efter alla besvikelser varje månad kan man inte låta bli att känna hopp... kul att vi kan följas åt alla som kämpar...

Hoppas det blir vårt tur snart. Kram

• Tess1984
    chbw skrev 2016-01-10 20:45:10 följande:
    Hej tjejen =) 

tack! har precis tagit den första. Nålen är så lång :O tur att den inte känns iallafall! 
    Okej :/ ja.. jag tänker att om jag blir gravid känns det inte som jag kommer tro påt förrns jag har ungen utanför kroppen.. Möjligtvis vid ul eller när man känner den röra sig. Men känns som jag inte kommer våga tro. Vågar ju knappt hoppas längre.. 

Okej =) skönt att det verkar fungera med detoxen! Har du lust o berätta hur du gör för en nyfiken en? =) 
    ja.. jag förstår inte hur en kan längta så himla mycket, det är helt galet! efter någon som inte ens existerar än. som om hela kroppen bara ropar efter det.. 

Okej =) härligt att det var kul! jo, vi käkade grekiskt och tog en fika efter, både gott och trevligt. Kom hem för en liten stund sen, så ska bara slappa nu. Imorgon ska jag träffa psykologen, var tvungen o avboka förut pga inte orkade efter att jag jobbat 4 nätter, o sen massage efter det. Så skönt o få lite avslappning innan sex dagar jobb ganska tätt (tis-ons + fre-tis) =) Så mest jobb i veckan. På söndag ska jag dock träffa ett gäng tjejer på middag, inga som jag träffat innan så det blir spännande och se. Återbesök på fredag för nytt vul o se om dosen räcker eller om den ska ökas. Frågade hur många dagar man ska ta, och hon sa att det märker vi. Kan bli en vecka, kan bli 30 (!) dagar! :O hoppas på att det räcker med en vecka eller två hehe. 
    Har du några planer?? =) 

massor med kramar till dig fina! 
    Hallå igen bruden.

Usch jag kommer vara livrädd för nålarna om vi får göra IVF vilket det lutar åt.
    Japp jag håller med dig, jag kommer vara livrädd de första veckorna eftersom vi haft missfall, vore ju katastrof om vi skulle få missfall när vi snart kämpat i 2 år.
    Jag kommer nog först också fatta det när man varit på ultraljud vecka 19.

Japp kan jag skriva ner lite till dig om detox och hur jag gör, känner mig redan bättre i magen också, inte lika trött och har mer energi, mådde dåligt de första dagarna då jag tog bort allt kaffe, ska försöka att inte dricka mer kaffe nu på ett tag, sägs ju vara bra när man försöker bli gravida och jag har druckit en del kaffe vissa dagar.

Åh grekisk sallad låter inte fel, hur gott som helst. Imorgon ska jag göra tonfisksallad med mango och koriander. MUMS =)

Hur ofta går du till psykologen?

Jag håller tummarna för att du slipper ta sprutorna för länge, får berätta mer om återbesöket på fredag.

Jag har inga direkta planer mer än att träna, detoxa, bara vara och inga måsten.
    Vi hörs snart igen, kramar

• Tess1984
    Kolan91 skrev 2016-01-10 12:12:44 följande:

Hej på er!

Jag vill gärna hänga på här i gruppen!

Jag fick skitmensen för 10 gången igår, blev så ledsen! :(

Jag och min man har försökt ett år i februari och tänkte börja vår utredning i februari om det inte tar sig dessa två gånger innan dess.

Ni som gör/har gjort utredning vart gör ni det någonstans? Gynmottagningen där jag går gör utredningar men finns det bättre/sämre företag man kan vända sig till enligt er?

Tacksam för svar! :)

Hej.

Ja den där mensen är hemskt, förstår dina tårar. Hjärta

När vi gjorde vår utredning kontaktade vi sjukhuset där gynmottagningen finns,
    det har funkat bra, hade en bra läkare som vi fick träffa samt ha telefontid med om man hade frågor, det negativa var när jag åt pergotime så fick jag olika läkare varje gång jag mätte äggblåsorna, hade känts tryggare om det varit samma läkare hela tiden. Hade vi valt privat så hade vi förmodligen haft samma läkare hela tiden. På större sjukhus tycker jag allt upplevs lite stressigt också, allt ska gå snabbt, kan ju vara så att jag upplevde det på min mottagning.
    Nu har vi inte så många mottagningen att välja mellan i staden jag bor i.

kramar i massor

• Tess1984
    chbw skrev 2016-01-10 23:47:18 följande:
    Hej tjejen =) 

Kan iallafall "lugna" dig med att sprutorna inte gör ont alls. De känns inte ens när en sticker in dem, jättemärkligt. Har på senaste tiden börjat tycka att blodprov i armen gör ont, så de får numer endast ta blodprov med barnnålar.. :P Tar ioförsig alltid i samma arm, och blir blodprov minst en gång i månden, så kanske har kärlet blivit ärrigt o ömt? 

Ja. Fy, det är verkligen helt galet mycket som kan hända innan och under en graviditet. Ibland önskar jag att jag inte visste det jag vet, men det gör jag ju... Lite avundsjuk på alla som blir gravida och får sina barn utan missfall, utan tabletter, sprutor och fan o hans moster... 

Ja gör gärna det! Gulledu! Okej, härligt att du märkt en förbättring iallafall! 

Jo, blev kyckling, potatis o god sallad till! Åh korianderna hade jag kunnat hoppa över. Och mangon haha. Men tonfisksallad låter gott! :D

Går inte till psykologen ofta, men går i en gruppbehandling 1 gång i veckan nu med två psykologer så ska på halvtidsbedömning för och se om det gått framåt, och få veta lite vad de gjort då jag missat två gånger, ena gången var jag sjuk och nu i fredags fanns det bara en tid på vul o den låg såklart mitt i gruppen, så fick prioritera, o valde såklart vul så jag kunde få behandla.. 

Tack! Det ska jag göra =) 

Okej, låter skönt =) Inget jobb? 

massor med kramar
    Hej tjejen.

Hehe, vad skönt att höra, borde väl vara liknade sprutor jag kommer ta om vi får göra IVF?
    Ja så kanske det är, jag kan nog tycka att det beror på vem som tar blodprov också, sista jag låg inne på sjukan var det en som inte kunde sticka, tror hon stack på 4 olika ställen och det gjorde ont som bara den, till slut fick hon ringa in en annan som fick provet på mig. =)

Tonfisksalladen blev sjuk god idag, syrran och jag hjälpes åt efter vårt träningspass, hehe...
    Idag blev det räkgryta som blev över från gårdagens middag, sjukt gott och enkelt att laga om du vill ha receptet. =)

Hoppas du fick en bra dag fina, kramar i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning