• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-04-17 22:41:40 följande:
    okej =) åh håller tummarna för en bra läkare! Vår läkare är jättebra och kändes väldigt trygg. Var extra skönt när jag fick så ont vid spolningen o bara grina. Var inte så jobbigt för hon och sköterskan var så himla snälla och väldigt duktiga. 

Okej =) sambon vill inte dit haha, (han var där på festresa när han va 18) .. men grekland verkar öht vara väldigt bra =) 

åhå så spännande!! =) Skönt med direktflyg också! 

Jobbar hela helgen, men ska också hänga med min ena syster =) hoppas din helg med blir bra!

många kramar! =)
    Åh råkade ta bort allt jag precis skrev till dig, kom nog åt en knapp men jag gör ett försökt till.
    Haha, kom precis på att jag rekommenderat Rhodos tidigare men det finns mycket mer att se i Grekland. =)
    Annars har jag varit på Grand Canaria men det tyckte jag var sådär, har rest en del i storstäder som Prag och Krakow, älskade särskilt Krakow, mycket att se och mycket historia. Jag är en upplevelse tjej så jag kan inte bara ligga på stranden en hel vecka utan jag uppleva så mycket som möjligt.
    Ni hittar säkert något spännande i höst.

Jag jobbar också i helgen, idag ska vi på ett års kalas, annars inga andra planer.
    Hur blev det för din mans resultat, har de kommit än? Förlåt för detta tjat =)

Ha nu en fin helg, kramar i massor
  • Tess1984
    odie skrev 2015-04-17 22:05:04 följande:
    Läste en jättebra artikel om det där, att män under barnlöshet blir mer lyhörda för sin kvinnas känslor.. Här är länken till artikeln

Jag studerar till lärare så har fullt upp, annars reser vi väldigt mycket! Har under denna process börjat sy mycket, vilket har fungerat som en form av terapi. Ni då?
    Såg att du skrev att du kollat på flyg till San Francisco, vi var där 2013! Ska ni resa runt i USA då?

Kramar
    Oj, jag kände verkligen igen mig i artikeln, jag pratar och älter medans sambon försöker trösta men ändå byta samtalsämne, han tycker t.ex. inte att vi är barnlösa än fast vi försökt ett år, vi har bara haft otur menar han. 
    Jag kan också tänka på barnen vi aldrig fick, om jag inte fått missfall hade vi kanske haft två barn nu som kanske sprungit runt här i vardagsrummet, jag kan sörja framtiden som aldrig blev än idag medans sambon inte gör det, man får helt enkelt respektera att man sörjer och tar detta annorlunda.
    Sambon sa faktiskt detta för någon dag sen, att han visar sig stark för min skull, tänk om han hade varit som jag, vem skulle då tagit upp båda på ytan igen när man har deppiga dagar? =)

Åh vad bra att du varit i San Francisco, vi tänkte börja resan där med hyrbil, vi tänkte sen köra mot las vegas, grand canyon, och sista kusten vid los angels, körde ni runt? Du kan kanske tipsa oss lite i så fall? =)
    Härligt att höra att du också älskar att resa, jag har många resor jag vill göra i framtiden. blanda annat Afrika. =)
    kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-04-18 08:02:57 följande:
    Hehehe, oj då kanske blir det tvillingar för er del också då... spännande!

Det är lugnt, det är många som skriver här nu Han har lämnat prov och det kom efter bara några veckor. Själva svaret kom nog tidigare men vi fick provsvaret i samband med vårt återbesök hos läkaren, så efter 4 veckor ca.

Provet var bra, några färre än "normalt" men typ 64 milj simmare på det antal mililiter som provet skulle vara. Tror "normalt" ligger på typ 80 milj men läkaren såg inte det som något problem. De simmade i bra hastighet och så också.

Jag har förstått att ert svar har dröjt?

Kram
    Sambon påstår också att vi kommer gå igenom provresultatet med läkaren den 6 maj, men jag har ju fått hem mina resultat så varför skull inte hans då också komma? På onsdag nästa vecka är det fyra veckor sedan han gjorde sitt andra test, han skulle nämligen göra två tester mellan 14 dagar.
    Fick du också veta dina svar hos läkaren eller de kom hem med post?

Ha en fin helg kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-18 09:58:45 följande:
    Okej :) Ja städer har vi funderat på. Jag är sugen på rom eller London :)

Ja gärna något att göra o uppleva! Om det skulle bli London har vi minst 4 museum vi vill se haha :) gillar o hänga i solen men min hudläkare vill att jag undviker för mkt solning o så ska jag helst ha solskyddsfaktor 50.. Pga att jag är så ljus. Så ren solning får jag undvika :p hur skönt det än är. Men det är kul att uppleva också :)

Okej :) mysigt med kalas!

Inga svar än. Tror vi måste vänta till återbesöket :/ vi har inte ens något inbokat än. Måste göra livmoderundersökningen först tror jag... :/ rätt stressande att inte vet. Både mina och hans provsvar borde kommit. Skulle va skönt o få dem så vi kan bearbeta dem lite själva innan vi ska dit om det är så att något är knasigt.. ;o ingen fara tjata på (;

Själv? Har ni fått mer svar än? :)

detsamma till dig! Många Kramar!
    Oj vad konstigt, måste ju kännas som en evighet när du inte ens vet när ni ska träffa läkare nästa gång, tog din sambo bara spermaprov eller han tog han blodprov också?

Nej vi har inte fått sambons svar än, varken sperma eller blodprov. Ja man vill ju veta samtidigt är man livrädd för svaren också, men men det är nog bara till att hoppas på det bästa.

Hoppas du får en trevlig helg, nu ska jag mysa med lite tv-serier.

Kramar i massor

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-04-18 12:57:20 följande:
    Vi fick alla provsvar hos läkaren. Vår läkare sa att hon inte skickar ut provsvar per post.

hur såg dina prover ut? Du har säkert skrivit förut men jag har nog missat det.

Ha en mysig helg!
    Ah oki då förstår jag men det konstiga här är att jag fått mina provsvar men inte sambon, mina provsvar var normala, känns skönt att någon av oss fungera normalt. =)

Frågan angående spolning ska jag också göra det, det är något som tydligen ingår i vår utredning, jag borde ha någon fungerande äggledare eftersom vi blivit gravida innan, är bara lite orolig över blindtarmsoperationen jag gjorde för någon månad sen. hörde att man kunde få sammanväxningar i äggstockarna efter det.
    Konstigt att du inte fått frågan, du kan inte ringa in eller be att få vid nästa läkarbesök?
  • Tess1984
    Annasofia01 skrev 2015-04-19 07:16:42 följande:

Vi fick gå igenom en utredning efter att vi försökt i 1.9 år . Allt såg bra ut på proverna så inget var egentligen fel bara det att jag hade så ojämn mens så fick pergotime. Åt två enkel kurer och blev gravid på andra och tur var väl det för jag hade nästan gett upp hoppet . Hur går det för er ?

Vad härligt att höra att ni lyckades till slut, ger en verkligen hopp om att själv lyckas en vacker dag. Hur pass oregelbunden var din mens innan du fick pregotime?
    Själv är vi mitt i vår utredning, jag har spolningen kvar och alla mina prover ser bra ut, sambon har tagit alla prover samt spermaprov men vi väntar fortfarande på hans resultat.
    Kram till dig.
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-19 09:51:31 följande:
    Ja. det är väldigt frustrerande. Men eftersom jag har en undersökning kvar antar jag att de inte "kan" sätta återbesöket än? eftersom min mens är ojämn o jag inte vet när den kommer.. Måste ju ringa första dagen o boka in tiden för undersökningen. usch går o oroar mig för den hela tiden. Ska visserligen få lugnande, men senast hade jag ont i tre, fyra dagar efter. Hoppas det inte blir så när man är mer avslappnad. Fy gillar inte undersökningar där.. Äggstockarna hugger till i ren förskräckelse haha. Han tog "bara" spermaprov. 

Okej. Ja. Det är ju egentligen att inte veta som är värst, men samtidigt är rädslan över vad man får veta där o gnager hela tiden... 

Detsamma!! O vilka serier kikar du på? =) 

många kramar! 
    Men då får du säkert svaren vid nästa undersökning, hoppas att det går snabbt. Fy vad jobbigt för dig, kan du inte be om något mer smärtstillande, borde ju finnas något som är bättre än de du haft tidigare, inte meningen att du ska lida på det viset. Tyvärr är jag ingen expert på mediciner men du kanske skulle kunna tala om innan hur ont du brukar ha vid liknande undersökningar.
    Hur var det med in mensvärk förresten, hade du mycket mensvärk? Jag tycker mig sen jag började äta magnesiumtillskott fått minskad mensvärk. Brukar ta det några dagar innan mens och det lugnar även mitt humör lite, kan ju alltid behövas. =)

Just nu ser jag outlander och true blood, älskar outlander, vacker serie med romantik och intriger, true blood är jag inte riktigt lika nöjd men än men den kan kanske bli bättre. =)
    Några serier du följer?

Ha en fin kväll, kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-04-19 13:19:42 följande:
    Okej. hoppas att operationen inte skapat några problem för er!

Jo jag ska ta upp det med min läkare nästa gång. Ska ju dit efter nästa pergotime-kur igen (ssåvida vi inte lyckats bli gravida denna gång, mwn det vågar jag inte ens hoppas på ) så då ska jag fråga henne om det.

Har du haft en bra helg?

Vilket fint ordspråk du lagt ut <3
    Vad bra, men jag håller tummarna för att du är gravid denna månaden, märker man av mer ägglossning när man äter pregotime förresten? Blir den mer tydlig?
    Min helg har varit bra, mest jobbat och träffat vänner, själv då?

Nu ska jag vila lite, hoppas du får en underbar kväll. kramar
  • Tess1984
    frkvilljunu skrev 2015-04-19 16:45:58 följande:

Hoppar in här!

Börjar utredning i maj men vet redan att mannen inte har tillräcklig produktion pga XXY.

Tycker jag försökt läsa allt överallt om vad för prover och undersökningar som väntar mig men känner mig ändå osäker.

Antar att första besöket bara kommer va info och samtal

Hej och välkommen.
    Vad menas med att din man inte har tillräckligt med produktion pga XXY? Har aldrig hört talas om det.
    Ja vårt första samtal var med en barnmorska som gick igenom allt, både jag och sambon har tagit blodprover, sambon har lämnat spermaprov och jag ska göra spolning.
    I blodproverna kollar man vissa sjukdomar och hur hormonerna ser ut i menscykeln skulle jag tro.
    Lycka nu till med första samtalet, kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning