• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-11-09 21:38:01 följande:

Hej fina =) 

jodå, helst slut bara. 
    usch, ibland behöver man de där soffdagarna! <3 är det nå bättre nu? =) 

okej.. Ja, boka tfn till den läkaren, Tycker man ska få ha samma läkare hela tiden, eftersom det är så känsligt. Jag har haft , om det är tre olika förutom min läkare som gjort vul. Bara känt mig bekväm med hon som gjorde utredningen :/ 
    Ja precis, vul på onsdag. Men vågar inte hoppas på att nån äggblåsa vuxit. Så är rätt negativt inställd redan nu... ._. 

åh mysigt med gekås! var det din syster du var där med ? =) 

ja det är du verkligen! blir det nån serie eller film också? massor med kramar! 

Hej fina.

Ja nu känns det bättre men alla känslor kommer i vågor känns det som. Nu känner jag hopp och lugn men det kan vända fort, hehe man får vara glad för det lilla man känner just nu.
    Ja jag tycker också att det är jobbigt med olika läkare hela tiden, senaste besöket var det värsta någonsin. Om jag får mensen nu i dagarna måste jag ringa min läkare, han gillade jag från första stund. Jag önskar dig all lycka på onsdag, känner mig lite nervös för din skull också nu.

Japp det var jag och syrran, skulle haft med lilla flickan men syrran ångrade sig i sista stund och skaffade barnvakt, tyckte jag var lite synd, saknar att gosa med henne, den lilla tjejen hjälper mig oerhört mycket i sorgen att få egna barn, är så glad att jag är moster den lilla tjejen. Vi ska ha namngivning för henne på lördag, tycker det ska bli jobbigt att träffa massa människor, alla kommer säkert fråga mig när det är dags för en liten, hatar den frågan...den ger mig ångest...känner mig mindre och mindre social den senaste tiden, orkar inte träffa människor, stannar gärna hemma i soffan för mig själv, är detta normalt?

Hade du varit på gkås innan? Hehe, jäklar med folk, hehe aldrig sett på maken.. men det var en mysig tur.

Just nu blir det mycket serier, både once upon a time samt hereos reborn, som jag tycker är riktigt bra...sett den?
    Kollar även lite på true blood men den börjar bli långtråkig.
    Har du någon favorit just nu?

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-09 22:46:17 följande:
    Hej fina du! =) 
    Vad skönt! Ja, man får ju det! Det tycker jag du gör rätt i. Man behöver känna sig trygg i den situationen! gulledu fina! =)

Okej =) åh jag förstår det! Goa ungar. Fick veta häromdan att min kompis väntar nr 2. Jag är jätteglad för deras skull men samtidigt bitter och ledsen. Hon blev gravid innan första barnet var 1... 
    Jaaaa, det är normalt! Känner igen mig. Är så glad att jag inte umgås med särskilt många med barn. Blir också galen. Jag har alltid sagt att jag vill ha första barnet innan 25, så när jag fira min "lill"kusin (13 år så inte så liten hehe) var hennes syster där också såklart (18år) och så kom vi in på barnprat osv, och så sa kusinen (den äldre) till mig att "snart är det ju din tur" "du ville ju ha innan 25" och "du kanske hinner". och jag vet ju med mig att jag (om jag mot förmodan skulle lyckas den här månaden) kommer ha bf tidigast andra halvan av augusti, vilket är efter 25.. Försökte bara bryta med att "haha vi får se" och "nej inte än". Fick till sist säga att jag typ inte kan pga ingen ägglossning så kommer behöva hjälp när d väl är dags... Som tur var var det ju bara hon som hörde.. Min farmor vet visserligen redan o min faster o hennes man med (de är som mina extra föräldrar) o mina kusiner är som mina syskon, så jag älskar dem ju oavsett, men ändå jobbigt.. Sen är hon bara 18, o har ju den där "oövervinnerligheten" i sig, så jag förstår henne och är absolut inte arg el nått, men lite jobbigt :( 

Ja, flera gånger! =) sambon lovat vi ska åka dit o bäbisshoppa när jag är i slutet av graviditeten (om det blir någon) sen =) haha ja helt galet. Men bäst att åka typ måndag-tisdag har jag upplevt det som iallafall. Gillr egentligen inte o shoppa men tycker det är mysigt o gå där =) 

Ja okej =) inte sett heroes reborn än men ska ta o göra det tror jag! Ja.. måster se klart true blood nån gång men den e så seg där jag är haha :P 
    oj många hehehe. kollar på bland annat: greys anatomy, criminal minds, bones, brooklyn nine nine. big bang theory. vampire diaries, awkward, grandfathered, american horror story (Lady Gaga är med i senaste säsongen.SÅ BRA), once upon a time osv. haha. Så rätt mycket =) 
    Ser även en dokumentär på kunskapskanalen, ett barns första dygn där man får se första dygnet/n för barn i olika länder. Väldigt intressant faktiskt =) 

Massor med kramar! 
    Hej fina, jag läste att du varit på gyn och sett två äggblåsor, den ena av äggblåsorna bör spricka, har hört att äggblåsor över 15mm växer alltid och spricker till slut, tror läkaren sa så till mig när jag frågade sist.
    När trodde läkaren du skulle ha förväntad ägglossning? Kommer du ta spruta för att ägget ska släppa?

Jag det där med graviditetsbesked slår en verkligen hårt i hjärtat, tror en i min bekantskap väntar deras tredje barn nu, hon drack ingen alkohol vid senaste tillställningen och hon är annars glad för att dricka lite vin och så, plus att hon sagt hon vill börja försöka igen för några månader sen..du kan tro jag hade ont i magen hela den kvällen, fast man för allt i världen inte vill känna avundsjuka kan man inte hjälpa att man gör det...man vill så gärna själv...känns frustrerande när vänner/bekanta fått alla sina barn under alla dessa år man själv kämpat för att få sitt lilla mirakel.

Håller tummarna för dig och din fina äggblåsa, hoppas verkligen att det är er tur nu. Jag tror jag kommer få mensen snart, känner det på mig...i magen och överallt. känns deppigt...får antagligen ringa mottagningen på måndag och be om en telefontid till läkaren, bli satta i IVF kö, kanske be om något kur till när man ändå väntar....denna eviga väntan...

Kramar i massor
  • Tess1984
    Zazou skrev 2015-11-10 17:31:12 följande:

Måste bara få skriva av mig. Fick en sån underlig känsla idag. Fick veta att en kollega är gravid igen och blev uppriktigt glad för hennes skull. Som jag blir för alla som tidigare berättat för mig. Men medan jag ler och gratulerar så kunde jag inte hjälpa att bli tårögd. Även om jag skrattade bort det med att det var glädjetårar så tror jag inte det. Har aldrig varit med om det förut och det skrämmer mig. Trodde aldrig jag skulle reagera så av avund eller vad det nu kan ha varit.

Jag förstår dig verkligen fina, tror det är vanligt när man själv längtar och kämpar, man vill ju inget hellre än att vara i samma situation, normal reaktion skulle jag säga. Hur går allt för dig?
    Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-11 20:39:06 följande:
    Hej fina du! Ja Jag hoppas det iallafall! =) okej, de sa inte så mycket till mig mer än att det såg bra ut :o

Hon sa inget om äl utsn ska tillbaka på fredag. Ska ta spruta för äl så känns bra med hyfsad koll iallafall.

Det gör ju det :/ det är så läskigt för å ena sidan e jag ju jätteglad för deras skull, å andra så jäkla bitter för att det verkar gå så fort för "alla" andra.. samtidigt önskar jag inte detta på någon.... nä. Den alla jäkla känslor gör en så utmattad :/

Förstår det! :/ jag har "tur" o bara en kompis jag umgås med då o då som har barn. De övriga med barn är jag mer bekant o umgås inte med....

Tack fina! Jag släpper inte tummarna för er! <3

Så trist :( kanske du kan höra om dubfår testa letrozol istället?

Ja, om vi får ivf sen kommer jag nog försöka få till iallafall några kurer under väntetiden.

Ja.. all denna väntan gör en galen. TACK för att vi kan dela den här! =) tror jag hade blivit galen (mer än jag redan är hehe :p) utan er här =)

Massor med kramar!
    Hej fina..

Ja för mig är det inte bara gravidbeskedet som tar hårt , har paret blivit gravida under de första försöken känns det mycket jobbigare för då känns det som om att det måste vara något fel på oss eftersom det aldrig verkar ta sig.
    Roligare att höra om par som försökt länge och sen lyckas, det ger hopp.

Åh jag säger samma, utan er hade denna resan känts hundra gånger värre.

Ja jag ska fråga läkaren om den medicinen tänkte jag, jag undrar egentligen hur långt tid det tar innan man får hjälp med IVF när läkaren väl skickat remiss?
    Kanske inte lönt att börja på hormoner innan IVF?
    Vet du eller någon annan i tråden om hormonerna från pergotime kan hålla i sig till nästa ägglossning?

• Tess1984
    Tess1984 skrev 2015-11-11 21:41:24 följande:
    Hej fina..

Ja för mig är det inte bara gravidbeskedet som tar hårt , har paret blivit gravida under de första försöken känns det mycket jobbigare för då känns det som om att det måste vara något fel på oss eftersom det aldrig verkar ta sig.
    Roligare att höra om par som försökt länge och sen lyckas, det ger hopp.

Åh jag säger samma, utan er hade denna resan känts hundra gånger värre.

Ja jag ska fråga läkaren om den medicinen tänkte jag, jag undrar egentligen hur långt tid det tar innan man får hjälp med IVF när läkaren väl skickat remiss?
    Kanske inte lönt att börja på hormoner innan IVF?
    Vet du eller någon annan i tråden om hormonerna från pergotime kan hålla i sig till nästa ägglossning?
    glömde kramen =) hihi
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-11 23:28:42 följande:
    Hej tjejen!

Ja.. där sa du något! Du har helt rätt. Mycket jobbigare o höra när det gått fort.. värsta är typ "det tog lång tid.." jaha hur lång tid då? "Tre månader"...... alltså? "Normalt" tar det ju runt 7 månader så 3 är ingenting!

Okej =) det är nog väldigt olika beroende på väntetiden tror jag.. men tror det kan gå snabbare om man yrkar på vårdgarantin och kan tänka sig åka någon annanstans där väntetiden är kortare. Har faktiskt ingen aning om väntetiden här.. hört allt från 1-3 månader till 6-18 månader... så man borde ju kunna köra nån eller några kurer däremellan..

Det sista kan jag tyvärr inte svara på men hoppas att någon annan kan!! =)

Massor med kramar till dig!
    Hej fina

Tack för ditt svar, kollade runt lite på nätet och läste att pergotime kan sitta i någon månad efter men jag vet inte hur pass jag kan lita på den informationen.

Vad händer för dig i helgen annars?

Själv ska jag jobba och på lördag är det namngivning för systerdottern. Roligt att jag får träffa systerdottern men jobbigt att där kommer finnas mycket folk, känner lite panik när det är för mycket folk på samma gång den senaste tiden, sist jag var på dop hade jag spänningshuvudvärk dagarna efter för att jag spänt mig under hela dagen.

Inatt drömde jag att jag fick tvillingar igen, har gjort det innan men denna drömmen var helt fantastisk. I drömmen när jag fick upp barnen i famnen fick jag ett kärleksfullt leende.

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-12 09:26:54 följande:
    Meeeen. Mitt svar försvann ;( försöker igen!

Hej fina du!

Det är inget o tacka för =) okej. Undrar hur pass stor "effekt" som sitter kvar?

Imorgon ska jag på vul på fm, sen sova sova för på kvällen är vi bortbjudna på middag hos sambons bäste vän =) o på lördag har vi honom över på midsag hos oss. Annars blir det nog bara lite städ o ta det lugnt =)

Åh jag förstår det! Försök att bara tänka på raringen ni ska fira =) även fast det är svårt. Är inte jättekul med mycket folk på en gång :/ håller tummarna att folk kan hålla sina näsor för sig själva och hålla trutrn om de bara har dumheter o säga! <3

Åh låter som en mysig dröm! Själv drömmer jag för tillfällen bara flippade actiondrömmar.. bland annat att jag blev hotad/jagad av en grekisk maffiaboss på finlandsbåten.... hehe :p

Massor med kramar till dig!
    Hej fina...

Jag hittade lite info om att pergotime kan sitta i kommande ägglossning men det har jag läst i trådar här på familjeliv och jag vet inte hur pass mycket man kan lita på den informationen, kan vara så i alla fall.

Låter som om att ni kommer få en mysig helg, nu ska jag jobba sen ska jag hämta namngivningspresenten, kusinen kommer till mig sen och färgar mitt hår.
    Nu ska jag snart iväg och jobba, jag hoppas du och ni andra får en riktigt trevlig helg, massa goa kramar så länge...

Vill bara nämna att jag är säker på att det är kört för oss denna gången också, känns som om att mensen kommer vilken dag som helst...känns surt men det är bara till att hoppas det tar sig bättre nästa gång.

Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-13 13:05:57 följande:

Vul igen!

Nu var äggblåsorna 19mm och 14mm. Så ikväll ska jag ta ovitrelle-sprutan! O sen måste vi ligga två gånger efter det! Haha. Åh hoppas på att det vill bli en liten bäbis nu!

Hej fina.

Wow vad roligt, hoppas på er denna gången. ?

Kommer bara ena äggblåsan spricka? När kommer du få ägglossning efter sprutan? :)

Lycka nu till vännen. Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-13 22:24:17 följande:
    Hej tjejen!

Det finns en chans att båda äggen lossar. Men det ena kommer med säkerhet lossa =) så liten tvillingchans. Vet faktiskt inte riktigt när men troligen inom 24-36 timmar kan jag tänka mig eftersom vi måste få till det 2 gånger på 36timmar =) har inte ont än iallafall. Inte mer än vanligt så inget som lossar än. Fårnse hur det går =)

Kramar till dig vännen
    Hej fina. Underbart att höra, haft några känningar av ägglossningen än?
    Jag tror min mens är på väg, känner det på mig. Testerna visar negativt plus att det känns som vanligt så mitt hopp är ute för denna månaden också.

Igår hade vi namngivning för systerdottern, det blev en lyckad dag, var mycket barn och bebisar överallt men jag lyckades må bra under hela dagen.

Hoppas du får en fin dag, nu ska jag snart iväg och jobba sen ska vi ha lite middag för sambon är hemma hos fyllde 35 år igår.
    Kramar i massor

Svar på tråden Fertilitetsutredning