• chbw

Fertilitetsutredning

Zazou skrev 2015-12-21 11:54:34 följande:

Oj. Det låter spännande. Men pessimist som jag är tycker jag att det är konstigt om de ska ha hunnit växa så mycket på kort tid dock. Blev tillsagd att inte testa i och med att jag fick stimulerande.

Men självklart ska vi hoppas att det är så! Annars håller jag tummarna att sprutor är behandlingen för dig!

Jag tycker också det är märkligt! Har hört att de kan missa äggblåsor på vul. O iomed pcosdn har jag flera som är på gång o växa. Kanske har jag tur o de missade. Hur som märks ju det ändå sen.

Just med letrozol vet jag många som blirntilösagds o testa för o kunna ta ovitrelle när testen ger utslag..

Men som sagt märkligt! =)

Tack för att di kikade o svarade!
  • chbw
    Zazou skrev 2015-12-26 19:55:12 följande:

God jul till er alla! Hoppas ni haft en bra jul!

detsamma till dig!! kram =)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-12-31 13:45:43 följande:

Gott nytt år tjejer, hoppas 2016 blir vårt år!!!
    Har varit lite borta från familjeliv ett tag, det har varit behövligt, tänka på annat.
    Hela Januari tänkte jag detoxa och bara ta hand om mig själv, nu väntar vi på IVF och jag tror till våren borde vi vara igång om vi inte blir gravida innan.

Ha en fin kväll alla så hörs vi snart igen, kramar

detsamma fina!

kramar till dig!
  • chbw

hej tjejer =) 

hur går det för er? har ni haft ett bra avslut på året? 

Här väntar jag in trolig mens om det nu var ägglossning för 2v sen. Isåfall skulle mensen kommit söndag-måndag nånstans. Har alla symtom på att mensen är på G. Ömma tuttar och mensvärk, precis som vanligt, inte lika pms-gråtig bara som jag varit senaste 2 åren. Testade i söndags o totalnegativt. Har ju känt på mig hela tiden att det inte blivit något den här gången heller, men ibland vill en inte riktigt tro på det innerst inne iallafall, så därför testade jag =) 

har mensen inte kommit på onsdag av sig självt så ska jag testa igen och sen börja med provera på torsdag, för o få igång mensen så jag kan börja med ny behandling istället för letrozol! 

kram på er =)

• chbw
    Zazou skrev 2016-01-05 22:12:00 följande:

Hej på er.

Just nu vet jag inte om jag är mest besviken på mig själv eller resultatet. Testade med ett "testa tidigt-test" idag. Det var såklart negativt. Men om det är negativt för att det inte var månad eller om det var tidigt, även för ett "tidigt test" vet jag inte. Är på dag 26 idag. Försöker intala mig själv att fortfarande finns en chans. Samtidigt vill jag inte bygga upp hoppet igen för att bara bli besviken... Igen...

Hur många dagar efter äl är du? =)

Tycker det är skitsvårt, en har hopp o så blir en besviken, o så dras en mellan att hoppas och försöka låta bli o hoppas pga en vill inte bli besviken igen :/
  • chbw

Började blöda nu. Måste vart äl där för 16 dagar sen alltså..

Så idag ska jag ringa o boka tid för vul så jag kan se om det går o starta sprutbehandlingen i slutet av veckan..

• chbw
    Zazou skrev 2016-01-06 09:32:42 följande:

11 dagar efter idag. Om jag hade äl samma dag som förra cykeln. Hade inget vul den här gången.

Vad tråkigt att mensen kom. Hoppas du får annan, bättre hjälp!

Okej! Då är det fortfarande väldigt tidigt =) många får ju inte plus förrns tidigast vid bim! Håller tummarna för er!!! =)

Ja. Så less nu. Hoppas på att sprutorna funkar. Ska ringa imorgon kom på att det var röd dag idag o inte öppet på kliniken :p

Kram
  • chbw
    BusigaSyrran skrev 2016-01-06 17:28:53 följande:

vad tråkigt vad är letrozol för något?

ser allt grönt ut på era tester? jag skall nämligen prata med min läkare på måndag om att ev förstärka min äl eller vad vi skall göra. de hittar inga fel på oss men vi är på 19e försöket denna månaden äl nästa vecka.

Letrozol är en tablett som egentligen tas vid bröstcancer för att hålla om det var östrogennivåerna nere för att minska risk för återfall. Används vid fertilitetsbehandling för att ge eller förstärka ägglossning. Man äter dem 5 dagar och när man slutar höjs nivåerna och ska ge äggblåsorna en skjuts när de växer =)

För min sambo är allt grönt, men jag har autoimmun hypotyreos och pcos som gör att jag sällan har ägglossning själv. Har även endometrios som kan försvåra. Och har haft en del vitaminbrister..

Håller tummarna att ni snart får ert plus =)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2016-01-06 19:22:55 följande:

Hej fina.

Hade faktiskt en bra jul och nyår i år, tänkte knappt på att bli gravid eller graviditet överhuvudtaget men nu har jag troligtvis haft ägglossning och börjar genast känna efter om jag är gravid eller ej, om det är något som känns annorlunda som kan ge mig hopp. Upptäckte sådana flytningar man har vid ägglossning igår och idag samt konstig smärta på vänster sida som kommer och går, hade ju samma för vecka sen när jag hade beräknad ägglossning. Undrar om man kan ha ägglossning två gånger samma månad, om det är vanligt?

Såg att du fått mensen igen, så tråkigt =(

Är det första gången med sprutor nu?

Kramar i massor

Hej fina!

Vad skönt att du haft det bra!

Känner igen det där, att en känner efter .. har verkligen försökt koppla bort den här månaden men trots att jag var säker på att det inte tagit sig blev jag så ledsen när mensen kom.. :/

Vet faktiskt inte hur vanligt det är med 2 ägglossningar .. det borde ju gå om 2 äggblåsor vuxit men inte är redo samtidigt! :o

Ja. Förhoppningsvis iallafall. Måste på vul senast fredag för o hinna med behandling den här cykeln. Så ska ringa imorgon o hoppas på att de har tider på fredag! Alt imorgon bitti direkt efter jobbet.. =)

Massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2016-01-06 19:22:55 följande:

Hej fina.

Hade faktiskt en bra jul och nyår i år, tänkte knappt på att bli gravid eller graviditet överhuvudtaget men nu har jag troligtvis haft ägglossning och börjar genast känna efter om jag är gravid eller ej, om det är något som känns annorlunda som kan ge mig hopp. Upptäckte sådana flytningar man har vid ägglossning igår och idag samt konstig smärta på vänster sida som kommer och går, hade ju samma för vecka sen när jag hade beräknad ägglossning. Undrar om man kan ha ägglossning två gånger samma månad, om det är vanligt?

Såg att du fått mensen igen, så tråkigt =(

Är det första gången med sprutor nu?

Kramar i massor

Hej fina!

Vad skönt att du haft det bra!

Känner igen det där, att en känner efter .. har verkligen försökt koppla bort den här månaden men trots att jag var säker på att det inte tagit sig blev jag så ledsen när mensen kom.. :/

Vet faktiskt inte hur vanligt det är med 2 ägglossningar .. det borde ju gå om 2 äggblåsor vuxit men inte är redo samtidigt! :o

Ja. Förhoppningsvis iallafall. Måste på vul senast fredag för o hinna med behandling den här cykeln. Så ska ringa imorgon o hoppas på att de har tider på fredag! Alt imorgon bitti direkt efter jobbet.. =)

Massor med kramar!
Svar på tråden Fertilitetsutredning