• chbw

Fertilitetsutredning

Zazou skrev 2015-11-29 22:31:08 följande:
    Testade idag igen och fick positivt äl-test (mitt första i mitt liv, haha), 3 dagar senare än läkaren sa utifrån vul. Kan det visa positivt i två dagar? Testade nämligen inte igår och tänker att det kanske bara var två dagar sent. Men vi får se hur det går. Lite kul att spekulera!
    jag fick positivt i typ fem dagar i sträck en gång... :P men ja.. lita inte på mina äl-testsvar haha. kan få både positivt o negativt när som helst xD 

tummis för ett fint ägg nu då :D
  • chbw

Dag 17 efter ovitrelle idag. Dag 15 eller 16 efter äl. Inget mer test har blivit positivt efter det i fredags. Men heller ingen mens i sikte.. har ont i äggstockar/livmoder som vanligt o brösten har börjat ömma.. tror ni jag vågar ta det digitala idag? :o eller ska jag bara vänta o se om mensen kommer de närmsta dagarna?

• chbw
    Zazou skrev 2015-11-30 12:07:06 följande:

Hehe. Jag har ju tydligen "icke klassisk pcos" vad nu det innebär haha. Så borde väl inte testa egentligen kanske.

Spännande. Jag är ju som jag är men jag skulle nog vänta en extra vecka eftersom jag är så rädd att få negativt svar. Hellre knäckt av mensen än ett negativt test. Undrar varför jag känner så egentligen.. Vore ju kanske skönt att förbereda sig för mensen om man sett det negativa testet? Får se hur jag gör.

Har du inga billiga tester du kan använda för tidiga testningar?

Okej =)

Jo, har använt upp mina billiga tester haha så bara det digitala kvar. O är ju egentligen inte tidigt längre efter som mensen var beräknad i lördags eller söndags.. funderar på o vänta också men ja.. vet som sagt inte riktigt vad jag ska göra :o
  • chbw
    Iskristall skrev 2015-11-30 18:20:59 följande:

Har inte skrivit på länge men följt er! Tänkte bara uppdatera med att berätta att jag fått sätta igång med mina hormonsprutor inför vårt första ivf försök. På onsdag ska vi på vul och se efter om hur mycket äggblåsorna vuxit, ska bli väldigt spännande

Så himla spännande!! =) håller tummarna för fina ägg!
  • chbw
    var ju tur att jag lät bli det digitala testet. började blöda nu sent på kvällen... :(
    bara ringa imorgon o börja kur nr 3..
  • chbw
    Zazou skrev 2015-12-01 11:54:04 följande:
    Men nää, stackare! Svär nu i några dagar och sen på det igen!!
    Ja.. så arg :( Ska träffa läkare för vul på torsdag o se om det är ok börja ny kur igen.. Hoppas jag får för då hinner vi med ett till försök i år.. 

Vart tvungen o va hemma från jobbet nu inatt. Har så ont o blöder så mkt så det inte är klokt. O på mina värktabletter kan jag inte jobba, blir för snurrig :( Fy känner mig så hemsk mot mina kollegor, för det krånglar till det då vi bara är tre nattpersonaler... Hoppas jag kan jobba imorgon igen :(
  • chbw
    BusigaSyrran skrev 2015-12-01 18:39:42 följande:

vad är det för kur ni kör?

-------------------

Ja då kom mensen igår och tycker jag blöder lite riktligare men får se brukar ju ibland vara det bara 1-2 dagar och sedan dag 3-4 knappt något o dag 5 är det så pytte lite.

Ringde kvinnokliniken och de gav mig bara en telefontid i januari...då skall vi prata om vad vi skall göra som nästa steg. så störigt :( blir o försöka nu när vi är på semestern med då jag skall ha äl omkring den tiden vi nästan åker hem.

Hoppas f** de tar sig nu orkar inte kämpa mer :( kört oskyddat sen 2012.

Jag äter letrozol för att äggblåsorna ska växa och tar ovitrelle (spruta) föra tt få ägglossning =) . Blir min tredje kur. Första omgången växte inga äggblåsor alls, så andra kuren fick jag ta dubbel dos, och då växte två blåsor, men ingen tog sig så nu blöder det av bara (ursäkta ordvalet) helvete. Ont så det inte är klokt, brukar ha tur o få det värsta onda när jag är ledig men inte den här gången, så blir hemma två dagar. Troligen får jag påbörja letrozol dubbel dos igen på torsdag efter att jag varit på vul. 

Oj så lång tid till telefontid? :/ Har du fått testa nån behandling? (t.ex. pergo, letrozol, gonal-f?) 
    Håller tummarna att ni får erat plus snart! 
    kram

• chbw
    BusigaSyrran skrev 2015-12-02 20:30:52 följande:

vi har gjort utredning sen januari iår, men försökt aktivt enligt dom sen juli -14.

vi båda har gjort tester och allt ser  bra ut. gjort äggledarsköljning och blodprover.

men mer har vi inte gjort, jag skall dock försöka ringa och be om hon kan ringa tidigare för tycker de har sagt lite olika från och till..

okej. 
    vi började försöka augusti -14, fick utredning januari-15 (dock tog utredningen till ungefär maj innan den va klar) o fick börja behandla i september-15 (pga min sköldkörtel som var tvungen vara bra innan behandling kunde påbörjas).. 

låter ju som att ni gjort alla prover/undersökningar som ska göras iallafall. Ni har inte fått testa nån behandling? 
  • chbw
    BusigaSyrran skrev 2015-12-03 12:26:51 följande:
    Nej de funderade på om de skulle förstärka min ägglossning men de vet inte riktigt.

Ska prata m läkaren i januari så får se då.

Ivf får vi inte pga att vi redan har barn tillsammans.
    Okej! Håller tummarna att ni kommer fram till något bra så ni får erat plus o bäbis =)
  • chbw
    BusigaSyrran skrev 2015-12-05 14:24:56 följande:
    Hoppas det med, vill ha ett syskon nu :(

Första gick ju så lätt.. Vill att de gör något ordentligt nu, har bara gjort vul och kollat om jag har äl, blodprov, sköljt äggledarna och kollat mannens spermier.
    Zazou skrev 2015-12-05 19:19:08 följande:
    Vad tråkigt att det ska ta sådan tid denna gång..

Vad finns det mer de kan göra?
    Har också gjort allt det, förutom spolningen
    det finns väl inget mer o göra förutom behandling? ja eventuellt en laparoskopi då (titthålsoperation)? men den är de väl väldigt restriktiva med? t.ex. skulle man ha endometrios kan den förvärras av operation. 

Svar på tråden Fertilitetsutredning