Fertilitetsutredning
tummis för ett fint ägg nu då :D
Dag 17 efter ovitrelle idag. Dag 15 eller 16 efter äl. Inget mer test har blivit positivt efter det i fredags. Men heller ingen mens i sikte.. har ont i äggstockar/livmoder som vanligt o brösten har börjat ömma.. tror ni jag vågar ta det digitala idag? :o eller ska jag bara vänta o se om mensen kommer de närmsta dagarna?
Hehe. Jag har ju tydligen "icke klassisk pcos" vad nu det innebär haha. Så borde väl inte testa egentligen kanske.
Spännande. Jag är ju som jag är men jag skulle nog vänta en extra vecka eftersom jag är så rädd att få negativt svar. Hellre knäckt av mensen än ett negativt test. Undrar varför jag känner så egentligen.. Vore ju kanske skönt att förbereda sig för mensen om man sett det negativa testet? Får se hur jag gör.
Har du inga billiga tester du kan använda för tidiga testningar?
Har inte skrivit på länge men följt er! Tänkte bara uppdatera med att berätta att jag fått sätta igång med mina hormonsprutor inför vårt första ivf försök. På onsdag ska vi på vul och se efter om hur mycket äggblåsorna vuxit, ska bli väldigt spännande
vad är det för kur ni kör?
-------------------
Ja då kom mensen igår och tycker jag blöder lite riktligare men får se brukar ju ibland vara det bara 1-2 dagar och sedan dag 3-4 knappt något o dag 5 är det så pytte lite.
Ringde kvinnokliniken och de gav mig bara en telefontid i januari...då skall vi prata om vad vi skall göra som nästa steg. så störigt :( blir o försöka nu när vi är på semestern med då jag skall ha äl omkring den tiden vi nästan åker hem.
Hoppas f** de tar sig nu orkar inte kämpa mer :( kört oskyddat sen 2012.
Jag äter letrozol för att äggblåsorna ska växa och tar ovitrelle (spruta) föra tt få ägglossning =) . Blir min tredje kur. Första omgången växte inga äggblåsor alls, så andra kuren fick jag ta dubbel dos, och då växte två blåsor, men ingen tog sig så nu blöder det av bara (ursäkta ordvalet) helvete. Ont så det inte är klokt, brukar ha tur o få det värsta onda när jag är ledig men inte den här gången, så blir hemma två dagar. Troligen får jag påbörja letrozol dubbel dos igen på torsdag efter att jag varit på vul.
Oj så lång tid till telefontid? :/ Har du fått testa nån behandling? (t.ex. pergo, letrozol, gonal-f?)
Håller tummarna att ni får erat plus snart!
kram
vi har gjort utredning sen januari iår, men försökt aktivt enligt dom sen juli -14.
vi båda har gjort tester och allt ser bra ut. gjort äggledarsköljning och blodprover.
men mer har vi inte gjort, jag skall dock försöka ringa och be om hon kan ringa tidigare för tycker de har sagt lite olika från och till..