Tess1984 skrev 2015-11-11 19:17:29 följande:
Hej fina, jag läste att du varit på gyn och sett två äggblåsor, den ena av äggblåsorna bör spricka, har hört att äggblåsor över 15mm växer alltid och spricker till slut, tror läkaren sa så till mig när jag frågade sist.
När trodde läkaren du skulle ha förväntad ägglossning? Kommer du ta spruta för att ägget ska släppa?
Jag det där med graviditetsbesked slår en verkligen hårt i hjärtat, tror en i min bekantskap väntar deras tredje barn nu, hon drack ingen alkohol vid senaste tillställningen och hon är annars glad för att dricka lite vin och så, plus att hon sagt hon vill börja försöka igen för några månader sen..du kan tro jag hade ont i magen hela den kvällen, fast man för allt i världen inte vill känna avundsjuka kan man inte hjälpa att man gör det...man vill så gärna själv...känns frustrerande när vänner/bekanta fått alla sina barn under alla dessa år man själv kämpat för att få sitt lilla mirakel.
Håller tummarna för dig och din fina äggblåsa, hoppas verkligen att det är er tur nu. Jag tror jag kommer få mensen snart, känner det på mig...i magen och överallt. känns deppigt...får antagligen ringa mottagningen på måndag och be om en telefontid till läkaren, bli satta i IVF kö, kanske be om något kur till när man ändå väntar....denna eviga väntan...
Kramar i massor
Hej fina du! Ja Jag hoppas det iallafall! =) okej, de sa inte så mycket till mig mer än att det såg bra ut :o
Hon sa inget om äl utsn ska tillbaka på fredag. Ska ta spruta för äl så känns bra med hyfsad koll iallafall.
Det gör ju det :/ det är så läskigt för å ena sidan e jag ju jätteglad för deras skull, å andra så jäkla bitter för att det verkar gå så fort för "alla" andra.. samtidigt önskar jag inte detta på någon.... nä. Den alla jäkla känslor gör en så utmattad :/
Förstår det! :/ jag har "tur" o bara en kompis jag umgås med då o då som har barn. De övriga med barn är jag mer bekant o umgås inte med....
Tack fina! Jag släpper inte tummarna för er! <3
Så trist :( kanske du kan höra om dubfår testa letrozol istället?
Ja, om vi får ivf sen kommer jag nog försöka få till iallafall några kurer under väntetiden.
Ja.. all denna väntan gör en galen. TACK för att vi kan dela den här! =) tror jag hade blivit galen (mer än jag redan är hehe :p) utan er här =)
Massor med kramar!