• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-09-22 21:14:41 följande:
    Hallå =) 
    ja.. jag har bara haft den ett par timmar nu, men år så sjukt nöjd haha =) 

Ja, det är skönt. Eftersom jag får så ont i kroppen till o från så har faktiskt sambon tagit störst ansvar för både disk o tvätt o dammsugning i princip sen vi flyttade ihop. Jag kör matlagning och plockar/städar grejer, torkar hyllor o så. Diskar när det fungerar. Funkar bra än så länge =) Okej! Åh idag får jag laga/äta ensam, så blir enkelt.Tacos haha. 

Okej =) vartifrån hade du köpt? =)

Ja, det gör jag verkligen! Just nu kikar jag faktiskt på arne dahl. Försöker hitta nån ny serie, men nu i veckan och nästa börjar typ alla serier jag följer igen (docotr who, big bang theory, greys anatomy, modern family, once upon a time, brooklyn nine nine, criminal minds, bones, supernatural, vampire diareis), plus två nya (scream queens & grandfathered) jag ska se om de är bra =) Får se om jag hinner med nått mer nytt haha. True blood är bra =) inte sett sista säsongen än, får göra det nån gång haha. 

okej =) gott med te! Här blir det strax "frukost"dags haha =) 
    detsamma till dig tjejen! kramar
    Hej tjejen, som du såg har jag varit hos läkaren idag, har inte hunnit smälta allt än känner jag, sambon tycker vi kör på men jag är lite kluven.

Hur är allt med dig? Hunnit vila dig nu ordentligt innan du kör på med jobb i helgen? Nu är jag ledig, hela helgen lång. =)

Är väldigt trött, ska snart se hela sverige bakar, mysigt bakprogram =)

Kramar i massor till dig
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-09-24 18:00:09 följande:

Hej ! Får jag haka på här?

Jag och min man började vår utredning idag . Vi har försökt i 17 mån.

Som jag misstänkte så hittade dom fel på mig . Jag har ingen aktivitet på höger sida och var väldigt trång å på vänster hittade dom en stor blåsa men som var för stor för att vara färsk. Är på cd8 idag så det stämde inte i storlek samt antal.

Hon pratade nåt om endometrios, känns som de e kört nu.

Ska ev spola äggledarna på torsdag om dom får in återbud, annars måste vi vänta tills nästa cykel..

Mannen ska lämna spermaprov vilket han inte vill så misstänker att vi inte kommer så mycket längre i utredningen heller :(

Nån av er här som haft liknande?

Hej

Vad tråkigt att höra att ni också får kämpa, ingen aktivitet på höger sida, vad menas med det?
    Synd att din man inte lämna spermaprov, tycker han det är för jobbigt?

Vad har läkaren sagt om behandling till er, vad rekommenderas?

Hoppas snart det löser sig för er, kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-24 20:47:53 följande:
    Hej tjejen!

Skönt att det gick bra. Tre stora blåsor alltså... hur stora är de nu? När trodde läkaren att du ska ha äl?

Jag förstår att du är kluven. Själv var jag ju kluven när jag hade två stora denna månaden.

Jag kan nog faktiskt inte råda dig... ni måste köra på er magkänsla. Spontant skulle jag säga kör på, eftersom risken för trillingar i förhållande till chansen att det blir något alls känns liten.

Men jag vet inte hur jag skulle göra om jag var i er sits.

Ledsen att jag inte kan komma med något klokt råd.

Många kramar! ????
    Hej tjejen, skulle precis svara dig i tråden, =)

1 äggblåsa var 18mm, 2 var på 15mm och de andra var 10 mm, de kunde vi räkna bort direkt. Hur var dina på dag 12? Hon trodde jag skulle ägglossa till helgen eller början på nästa vecka.

• Tess1984
    Hej tjejen!

Skönt att det gick bra. Tre stora blåsor alltså... hur stora är de nu? När trodde läkaren att du ska ha äl?

Jag förstår att du är kluven. Själv var jag ju kluven när jag hade två stora denna månaden.

Jag kan nog faktiskt inte råda dig... ni måste köra på er magkänsla. Spontant skulle jag säga kör på, eftersom risken för trillingar i förhållande till chansen att det blir något alls känns liten.

Många kramar! ????

1 äggblåsa var 18mm, 2 var på 15mm och de andra var 10 mm, de kunde vi räkna bort direkt. Hur var dina på dag 12? Hon trodde jag skulle ägglossa till helgen eller början på nästa vecka.

• Tess1984
    Hej tjejen!

Många kramar! ????

• Tess1984
    Tess1984 skrev 2015-09-24 20:55:40 följande:

Hej tjejen!

Många kramar! ????
    Åh dumma familjeliv, sjukt segt att skriva... =(

Ja jag försöker tänka att det kanske skulle öka chansen till att någon av äggen blir befruktade...men som alltid så finns det alltid risker, äggblåsan som var stört var ju störst chans de andra 2 var 1 dag efter vad jag förstod det som.
    Jag hade en slemhinna på nästan 6mm, vilket borde vara bra? Den var tre skickad eller något, vad menas med det egentligen?

Allt bra med dig? Kramar i massor

• Tess1984
    chbw skrev 2015-09-24 22:37:43 följande:
    Tess1984 skrev 2015-09-24 20:44:39 följande:
    Hej tjejen, som du såg har jag varit hos läkaren idag, har inte hunnit smälta allt än känner jag, sambon tycker vi kör på men jag är lite kluven.

Hur är allt med dig? Hunnit vila dig nu ordentligt innan du kör på med jobb i helgen? Nu är jag ledig, hela helgen lång. =)

Är väldigt trött, ska snart se hela sverige bakar, mysigt bakprogram =)

Kramar i massor till dig

Hej fina =) 
    Förstår att du är kluven angående tre äggblåsor som kan släppa. Spontant skulle jag nog säga att jag skulle köra på ändå, men ni måste känna efter kring att det ju kan bli tre, om alla tre ägg mognar. 

Med mig är det bra, lite trögstartad efter de lediga dagarna, samtidigt som huvuet inte riktigt kan varva ner haha. Jag har verkligen hunnit vila, och sytt en del också =) 
    Så härligt att du är ledig nu! Hoppas du får en bra helg med tjejmys o så :D 

okej =) har inte sett det faktiskt. Kikar på arne dahl istället haha. Men har bara tre avsnitt kvar... får nog bli wallander efter. fastnat på polisdeckare :P Ska skicka in lite räkningar också, så de dras redan imorgon så jag slipper tänka på det hela helgen =) 

massor med kramar! 
    Hej tjejen.

Ja vi har beslutat att satsa ändå, förra gången hade vi 2 mogna ägg och inget tog sig, risken för trillingar är inte stor utan jag försöker tänka att med 3 ägg borde väl någon ta sig?

Idag är jag trött, hade tjejkväll igår och det har satt lite spår, hela lördagen gick åt att fixa käk och städa. Nu ska jag bara mysa i soffan hela dagen och resten av kvällen, sambon är iväg med jobb och kommer hem ikväll.

Allt bra med dig? Haft en bra helg?

Jag har inte känt av min ägglossning än, borde komma imorgon eller på tisdag om jag går på vilken dag jag fick ägglossning på förra gången.
    Hur känns det i din kropp? =)

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-27 19:14:40 följande:

Hej fina =) 

okej! så spännande, håller tummarna! Ja det tycker jag det borde! 

Okej! Hade du kul igår? :D Låter som en bra lugn dag idag! 

Här är det lugnt, nyvaken =) jobbar sista natten för veckan nu inatt! 

Okej =) Då släpper de nog snart! 

Jag känner inte så mycket faktiskt, lite ont/molande i äggstockarna livmodern. Inte ens ont i brösten än. :O Testade igår och fick svagt svagt svagt något. Kan ju vara spökis, alldeles för svagt för o lita på. Ska ta nytt strax, toan ska bara bli ledig haha. Kan försöka få upp bild på gårdagens test =) 
    Har du några planer för veckan? =)

massor med kramar =) 

Hej fina

Jag tycker mig faktiskt se något svagt på båda av dina tester, du måste uppdatera om kommande tester, när hade du beräknad mens?

Nu tror jag min ägglossning är på ingång, hugger till i höger äggstock och har sådana flytningar som jag brukar ha vid ägglossning.

Denne veckan har jag inte alls många planer, idag ska jag jobba.
    Tisdag ska jag fika med en vän nere i stan och jag ska på akupunktur, ska bli så spännande.
    På Torsdag är jag och sambon lediga tillsammans och då ska vi storhandla och besöka möbelaffär. Vi ska försöka fixa lite nya bokhyllor till vardagsrummet.
    Vad har du för spännande planer? =)

Ska bli kul att se fortsättningen på dina tester, håller verkligen alla tummarna.

Kramar i massor

• Tess1984
    chbw skrev 2015-09-28 08:57:37 följande:
    Hej tjejen! =)

Oj spännande att du också ser. Då är det tre förutom jag som ser något. Sambon ser inget men han är färgblind så kanske därför? Haha. Bim troligen onsdag eller torsdag. Beställt hem "bättre" tester som jag ska ta imorgon eller på onsdag. Får se :) uppdaterar absolut!

Okej! Spännande. O härligt det är på ingång nu!

Åh låter kul! Var det nu du skulle träffa den akupunktören som skulle vara bättre än den du var nöjd med?? =)

Kul med bokhyllor! Önskar vi hade plats för fler. Vpra svämmar över haha =)

Idag ska jag förbi farsta centrum med mamma o så ska jag köpa med lite grejer hem, bl.a. dekorplast o fixa köksbord o köksbänk har jag tänkt :) ska storhandla lite också, o fixa fransarna. Imorgon massage o fixa hemma. O sova :) jobb onsdag o torsdag. Fredag företagafest en snabbis o bio med en vän jag inte träffat på länge. Sen kanske kanske sambons vän kommer över på lördag. Annara bara massor av vila hela helgen =)

Tack fina du! Får se nu om det är menskänningar eller nått annat. Ovanligt ostabil o pmsig. Inga känningar alls i brösten (typ aldrig hänt) o massor med ilningat, molande o värk till o från i tjejmagen. Men så kan ju kroppen vara så olika varje cykel. Man blir ju galen =)

Håller alla tummar för din äl nu!! :)

Massor med kramar
    Hej hoppas det går bättre att skriva idag, igår gav jag upp för att sidan var för seg. =(
    Håller verkligen tummarna för dig, ska bli spännande att höra om dina kommande tester. =)

Japp idag ska jag träffa min nya akupunktör, ska bli spännande att se vad hon har att säga idag, kl 11.15 ska jag vara där.

Tagit fler tester?

Låter som om att du kommer få en fantastisk vecka. Ja det där med PMS är verkligen förvirrande men för mig var det nog inga större skillnader på PMS och graviditetssymtom, hade för mig att jag hade mer flytningar när jag var gravid men annars ingen skillnad. =)
    Nu håller jag tummarna för dina tester, väntar med spänning :P

Kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-28 19:12:54 följande:
    Hej tjejen!

Såg i tråden att ni satsar denna månaden. Kul, jag håller tummarna för er :)

Själv känner jag mig inte alls gravid. Eller jag vet knappt hur det ska kännas.

Har du haft en bra helg?

Kramar
    Hej =)

Ja vi beslutade för det, har ägglossning nu. Hade ont i äggstockarna igår men inte idag, kanske ägget/äggen släppte igår. Jag upptäckte ägglossningsflytningar igår och idag. Nu håller vi tummarna.

Jag hade en bra helg, hade tjejkväll hemma hos mig med middag och lite vin, senare gick vi ut och dansade men det blev en lugn kväll, fast med mycket skratt och skoj.

Själv då? Några roliga planer i veckan? Hur gick det på hundutställningen?

Nu ska jag snart träffa den nya akupunktören, ska bli spännande. =))
    Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning