• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-08-31 09:49:52 följande:
    Ja, superhärligt :) ja, vi badade i tisdags, sen kubde inte jag bada på.tre dagar,men sambok badade :) så badade vi i lördags,så fick sambob soleksemet,så igår o idag blir vilodag.jag solar lite småttpå terassen, annars tar vi det lugnt o läser.ska handla lite idag har vi tänkt också. Dricksvattnet är slut :)

Ja okej! Jag har ju d-vitaminbrist (fast det var i juni/juli så borde ha mycket bättre värde nu efter medicinering o sol) så äter just nu dubbel dos på de tabletter jag fått från apoteket.ska dock köpa högre styrka så det bara behövs en tablett :) men nyponpulver ska jag nog kika på o kanske beställa hem :)

Okej! Vad härligt :) har en fotovägg med våra käraste släktingar/syskon/vänner hemma. Tror det är 13 bilder i a4storlek. Hur nöjd som helst. Ska nog försöka få till en till fotovägg nånstans i lägenheten sen :) är så kul med egna foton på väggarna! :)

Det ska vi ha! Okej :) hur länge kommer du gå.hos fysioterapeuten? :)

Oh, är ju rätt mysigt med regn om det ör ordentligt mycket regn :) om vädret stämmer kommer det regna vår sista dag här.. Haha :) isåfall hoppas jag att det verkligen vräker. Annars behlver d inte regna ;)

Massor med kramar!
    Hej tjejen =)

Ja D-vitamin är en viktig vitamin, gärna 50 -100 mikrogram om du har brist, apotekens D-vitamin är oftast inte lika starka som våra D-vitamin i hälsokost. Nu kommer du säkert lagra in lite extra när du är i solen. =)

Jag jag älskar också foton, när jag kommer hem till folk är jag mest intresserad att se alla foton, ( fotovägg) typ, hehe.

Det var faktiskt mitt sista besök hos sjukgymnasten idag, han tyckte jag hade gjort fina framsteg med både nacke och rygg, jag har följt hans råd både vid träning och hur jag har min hållning och allt känns mycket bättre nu fast inte helt 100%, om jag hade mer besvär efter 3 veckor skulle jag höra av mig igen.

Ha nu en fortsatt bra kväll, jag ska mysa i soffan nu =)

Kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-01 06:40:20 följande:
    Godmorgon tjejen!

Ja jag kan nu intyga den där besvikelsen. Testade igår med kvällsurin och idag med morgonurin. Toknegativt båda gångerna!

Jag känner mig bara så less på det här. Jag vet faktiskt inte hur jag vill göra framöver..

Jag önskar bara att det fanns någon slags av och påknapp för jag tror jag bara skulle behöva ta en paus från hela den här karusellen. Det är så känslomässigt påfrestande!

Det som oroar mig är att jag knappt känner av min eventuella ägglossning och jag fick heller inte något positivt ältest denna månaden. Jag får liksom inte ihop det eftersom hon såg en stor fin äggblåsa på vul.

Nu håller jag mina tummar för dig denna månanden. Hoppas verkligen ni lyckas!

Många kramar

Hej fina

Åh NEJ, är verkligen så ledsen för din skull. Fick en liten klump i magen när jag läste ditt inlägg.

Jag önskar också att man bara kunde släppa allt, men det verkar omöjligt.
    Jag försöker fokusera på mitt företag, yoga och gud vet allt men hela tiden blir man påmind om vad man längtar efter, går inte en dag utan att jag tänker på detta och det tar väldigt mycket energi från mig, jag önskar jag kunde ge dig fina råd på vägen, när du är ledsen. =( Hjärta

Kan du inte ringa och fråga läkaren vad som kan ha hänt? Ibland kanske inte ägget släpper fast att man ser en fin äggblåsa? Finns kanske något man kan göra för att kolla det via blodprov? Vad jag förstått kan man få en spruta i samband med en pergotime kur för att ägget ska lossa.

Har du fler kurer pergotime kvar att ta?

Sänder dig massa kramar och styrka, hoppas snart du får upp hopp igen.

• Tess1984
    chbw skrev 2015-08-31 23:04:31 följande:
    Okej :) nä jag har.märkt det när jag kikat. De jag har är hälften så starka som.de på.hälsokost, o jag fick utskrivet av läkaren :o han sa dock att set var bra att jag på eget bevåg valt att äta dubbla styrkan :) så konmer köpa på hälsokost så det räcker med en tablett sen :) ja, jag hoppas på att ha samlat på en del dvitamin nu! :) ska ta nya prover när jag kommer hem!

Haha men det blir ju så! Äe ju så härligt med foton! Mer personligt och.så vackert med egna minnen på.väggarna :)

Okej! Härligt att det äe bättre! Håller tummarna att det fortsätter så :)

Tack gulle du! Hoppas du haft en bea start på veckan :)

När har du bim nu? 10 dagar?

Massor med kramar!
    Hej fina

Denna D-vitamin rekommenderar jag:
    holistic.se/produkter/index.php&p=dvitamin-2k

Jag har beräknad mens någon gång mellan 8 -11 sep,haha orkar inte räkna hur många dagar det är kvar, vilken dag i cykeln brukar du börja testa?
    Vilka test använde du nu? Jag ska försöka köpa hem några billiga från nätet, har för mig att du tipsade om det någon gång?

Idag ska jag mysa med min syster, vi ska laga lunch och mysa, sen ska jag träffa en vän som födde en son i helgen, lämna lite gåvor och träffa bebisen för första gången, spännande men samtidigt önskar man att man fick vara i samma situation. Hon har kämpat i många år för detta mirakel så jag är så klart mycket glad för hennes skull....

Idag är det höst väder på riktigt, tände lite ljus igår när jag kom hem från jobb.=)
    Du badad och solar säkert där du är nu, :P KRAM

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-01 14:45:20 följande:
    Hej igen!

Tack för dina värmande ord.

Jag känner mig så jäkla ledsen faktiskt. Börjar undra om det är något annat fel på oss... svårt att hitta motivation nu.

Jo jag får kanske ringa läkaren... eller så väntar jag bara tills nästa vul.

Jag kommer nog få ett gäng kurer tillom jag vet. Jag tror hon nämnde typ 5-6 kurer totalt. Nu har jag ätit 2.

Vi får se! Vet inte om hon sig ivf efter det, men jag vet faktiskt inte om jag är redo för det.

Hoppas du har en bra dag <3

Många kramar
    Hej igen

Förstår verkligen att du känner så, det gör jag också ibland.
    Idag träffade jag en av mina vänner på BB, hon har nyss fått sitt underverk men när jag gick där på BB och såg alla bebisar ville jag bara gråta. Jag är glad för min väns skull för hon har kämpat med att bli gravid. Känns ändå lite när man ser det lilla livet när man längtar så.

Jag tänker nog samma om IVF, jag vill att vi ska klara detta utan den hjälpen, visst är det en fantastiskt hjälp och jag är glad att den finns. Vi får se helt enkelt, jag har ganska stora förhoppningar om pergotime, vågar man ha det kan man undra? eller blir man för besviken om det inte går? Försöker ta ett steg i taget.

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på flera år, jag har sökt mitt första jobb.
    Känns hur bra som helst och jag hoppas jag kan få komma på intervju.

Tänker på dig och hoppas snart du mår bättre, har du beräknad mens idag?
    kramar i massor
  • Tess1984
    Zazou skrev 2015-09-01 12:41:06 följande:
    Ja nu börjar jag må bättre, men tack för tipsen!

Vad är nästa steg för dig nu?
    Vassego =)

Jag fokuserar just nu på att genomföra mina pergotime kurer, skulle inte detta funka kommer vi sättas i kö till IVF, men jag hoppas nu att detta funkar.
    Nästa torsdag har jag beräknad mens och jag är redan lite nervös inför nästa vecka. Hoppas nu det tagit sig...

Själv då? Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-01 09:42:48 följande:
    Tack för tipset :)

Okej! :) jag brukar testa från äl+7 (bara för att jag ap gärna vill kunna se eventuell stegring) :p men vanligast är väl att det tidigast syns från typ bim-3 eller bim-4. För en del syns det ju inte förrns bim eller efter :o

Jag använder superbilliga tester jag köpt via wish (20 st för 17kr). Har också haft ett par lloyd testa tidigt. Och ett cb digital som jag kommer anvönda när de andra testerna visar något :)

Däremot har jag fattat det som att cb plus är bäst. Iallafall de som verkar ha varit tydligast. Vet att en del tagit med t.ex. Rfsu eller testlagret på morgonurin på bimdagen o fått svagt svagt,sen cb plus på kvällen och fått starkt :o så ska nog köpa hem några såna också :)

Gravisitetskollen tycker jag har bra priser,o de har både egna,rfsu, cb och stickor, stavar o digitala :)

Vad mysigt det låter!! :) ja snart är det du som får förstabesök till er bäbis :)

Oh mysigt med tända ljus. Får bli sånt när vi kommer hem igen :) ja,jag tänkte lägga mig i solen på terassen om en stund,få lite färg. Får se om det blir bad. Vi ska ju på båttur o bada i slutet av veckan o vill inte att sambon får utbrott av soleksem igen :p

Massor med kramar :)
    Ja precis, jag tänkte börja testa på lördag och då är jag på bim-4. Usch vad nervös jag kommer vara, kanske inte värt det redan så tidigt? hehe

Jag ska kolla upp de testerna, cb plus =)

Jag har myst med bebisar hela dagen dag, både med syrrans och sen träffade jag mins väns lilla bebis, hon föddes i lördags. Var inte jobbigt att träffa honom men att sitta på BB och se alla bebisar kändes som ett hugg i hjärtat, nu längtar man ju ännu mer. Tänk så blir det aldrig vår tur? Usch nu känner jag mig negativ.

Nu ska jag tända ljus igen =)
    Hoppas du fick mycket med sol idag, åh låter skoj med båttur? Nu fick jag upp härliga minnen från vår båttur i Bahamas på en katamaran, vi snorklade och drack rom och cola haha=)

Kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-01 21:33:55 följande:
    Hej!

Låter som en mysig dag. Kul för din vän att hon äntligen lyckats.

Hoppas det blir vår tur snart.

Skönt att du känner förhoppning med pergotime.

Jag gör inte det idag men det är väl för att jag känner mig allmänt nere och negativ.

Jag funderar på om jag ska ge det typ fyra kurer till, som läkaren nog verkar tycka och om det inte ger resultat så funderar jag på att ta ett break.

Just nu känns ivf så otänkbart för mig och då kanske det är bättre att vänta.

Idag har jag tagit första steget mot vårt bröllop nästa år, jag har bokat kyrkan för vigsel.

Jag tror att det är bra för mig att har något annat att foka helhjärtat på.

Vad spännande! Vad är det för jobb? Håller mina tummar för dig både för jobbet och att ni lyckatsså ett litet frö denna månaden <3

Kruxet är att jag inte riktigt vet när jag har bim. Idag är det 14 dagar sen jag var på vul och då trodde ju läkaren att äggblåsan skulle släppa inom max ett par dygn. Men jag fick ju aldrig utslag på stickan... så vi får se, bim torsdag kanske?

När har du?

Sov gott fina du.

Många kramar
    Hej fina du!!

Hoppas du känner dig något bättre idag? Hjärta
    Just nu känner jag mig också något nere, är jätte orolig inför nästa vecka, rädd för att bli besviken igen och nu när allt såg bra ut med två ägg och allt fick man ju mer förhoppningar än vanligt. Usch, ibland känner jag också för att ta en paus, orkar inte med denna karusellen ibland. Nä nu får jag ta mig i kragen och hoppas på det bästa. Just nu känns det som vanligt i kroppen som det brukar göra innan mens, lätt mensvärk, något svullna bröst och känslig i humöret, jag önskar att jag minns hur det kändes sist jag var gravid men det var ju flera år sedan nu.

Kul att du börjat planera bröllop, låter helt fantastiskt. Kul att få annat i tankarna än bebistillverkning. Kommer det bli ett stort bröllop med många gäster?

Jag har sökt jobb på viktväktarna, man hyr egentligen in sig som konsult och egen företagare så det passar mig perfekt som har planer på att öppna eget.
    Får se om jag låter intressant i deras ögon, man kan ju alltid hoppas. =)
    Hur går det nu på ditt jobb, tycker ditt jobb verkar så intressant. Hehe nu ska jag snart se efterlyst...tycker sånt är lite spännande faktiskt.

Hur känns det i din kropp, har du menskänningar? Kan ju vara så att du testade för tidigt innan också? Vissa får ju inte plus förrän efter beräknad mens.

Många fina kramar till dig .
  • Tess1984
    fabi skrev 2015-09-02 18:20:42 följande:

Vi har nu fått svar från spermaprov nr 2. Det såg fortfarande inte bra ut fast han hade fått antibiotika. Så nu ska de skicka remiss för att kolla hormoner. Så fortfarande ständig väntan.

Hej

Beklagar verkligen ert besked. Hur långt tid tar det innan ni får svar på hormonerna? Hur kommer ni gå vidare nu, vad har läkaren sagt?

Kramar i massor till er....Hjärta
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-01 21:27:02 följande:
    Okej! Så himla spännande! Hoppas hoppas för er nu! Håller alla tummar jag kan!! :)

Svårt det där. Jag har testat från bim-7 i två månader nu o har vägrat könna mig negativ förrns mensen kommit. Varit skönt ändå att ha testet vatje morgon! :)

Gör så :) jag ska nog beställa hem.ett par cb plus att komplettera mina billiga tester med :)

Oh så mysigt med bäbisgos!

Ja det kan jag tänka mig :/ bara ser massa bäbisar överallt o tänker att det kunde varit vi som satt med vår tremånaders nu om det hade gått som vi ville. Fy. Snart är det tusan vår tur! Accepterar inget annat ;)

Åh så härligt! Längtar lite lite till alla ljus hemma :)

Vi har skjutit på båtturen till fredag, känner att det är ett perfelt sätt att avsluta semestern på. Båttur och picknick på terassen :) imorgon på vpr förlovningsdag ska vi äta trerätters till middag, och bada på dagen :) o kika efter glutenfria pastor att ta med hem ;)

Åh så härligt det lät! Jag ska.försöka snorkla från båten, men är jätterädd för fiskar o vatten så att bara komma ner i vattnet är en vinst i sig ;)

Massor.med.kramar :)
    Hej fina =)

Jag är på äl dag 7 nu, men jag kommer eventuellt börja test mig på lördag eller på måndag, har skickat efter graviditetstest nu men jag glömde minsann från vilken sida, haha...glömsk man är...men det var stickor i alla fall så mycket minns jag.

Äter ni förresten andra tillskott? Jag ger mannen både zink, selen, c-vitamin, d-vitamin, e-vitamin och B-vitaminer, har har haft ett litet avbrott under sommaren nu när har han börjat äta igen...han litar på sin kostrådgivningskvinna, haha...nä men jag tycker han är otroligt slarvig med både frukt och grönt och äter allmänt slarvigt så jag tycker han ska få i sig lite av varje. Jag har läst på mycket om vad kroppen behöver för att stödja en frisk fertilitet.

Haft en bra dag? Vad har ni hittat på idag??

Jag har mest jobbat och inte hunnit så mycket annat. Nu ska jag glo på efterlyst...ha en bra kväll i värmen..här börjar det bli riktigt kallt...

kramar i massor
  • Tess1984
    Filli89 skrev 2015-09-03 07:42:55 följande:
    Läkarbesöket gick super. Mina tidigare undersökningar utom lands gjorde super, hon antecknade och tyckte vi gjort allt man gör på en utredning, men de behövde ta ett sperma test för att se ändå. I och med att jag ändå har ägglossning så vet jah inte vilka behandlingar ja kan starta med förutom pergotime. Så hon sa att de blir nog kö för ivf.

Ps frågade gällande adress hon sa att man ska ha samma men hur länge är inte lika viktigt när man är gifta utan de handlar om att man har samma adress när remissen skickas.
    Hej

Vad härlig att höra att besöket gick bra. Ni kommer kanske göra som oss börja med pergotime och om inte det hjälper blir det IVF, hur tänker du kring IVF om det skulle bli aktuellt? Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning