• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-09-19 08:18:45 följande:

Hej =)

Haha, ja din telefon verkar verkligen leva sitt egna lilla liv. =)

Jag har den vanliga, samsung galaxi s6, tror jag den heter.

Åh vilken trevlig helg du kommer att få, kul med födelsekalas. Nästa vecka jobbar jag bara 20 timmar skönt. Ska förbereda inför en tjejkväll hemma hos mig på lördag. Jag ska bjuda på mat och vin och sen ska vi ut och slå klackarna i taket.

Nu har jag varit min tredje tablett pergotime, känns faktisk bättre denna gången, något irriterad i humöret men det kan ju bero på annat, känner inget illamående som sist i alla fall, börjar bli lite nervös inför ultraljudet bara.

Akupunkturen var kanon bra, kände faktiskt hur värken släppte i axlarna direkt, skulle kanske varit något för dig som har värk i kroppen? Nästa vecka ska en annan kvinna på mottagningen ringa mig, hon var tydligen bättre och mer kunnig än hon jag haft 2 gånger. Hur ska det då bli nu om jag redan är super nöjd? hehe

Hoppas ni får en trevlig middag, var det ikväll? =)

Kramar i massor

Ja. Blir ju galen haha. Okej :) blir nog den jag köper sen.

Ja det blir en härlig helg :) bion inställs imorn men planerar myskväll hemma istället :)

Okej, låter skönt med 20timmar! Och härligt med tjejkväll!

Okej, skönt du mår bättre den här omgången. Var det nästa vecka du skulle på vul? :)

Åh spännande! Ja.. Kanske får prova :) spånnande med nån som e ännu bättre! Haha :)

Ja nu påväg till firanse nr 2 :)

Massor med kramar
  • chbw

Hjälp!

I tisdags fick jag positivt ÄL-test o natten mellan tisdag-onsdag hade jag sån sjuk smärta. Ägglossningsont. Men tempen höll sig låg. O nu beter.sig flytningarna som om det är äl. Haft molande ont i äggstockarna sen måndags. Ska ta tempen igen efter att jag sovit o se hur den ligger. Men alltså.. Hue tolkar jag detta? :s

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-20 19:12:30 följande:

Hej

Jag har börjat känna av pergotime nu, hemskt humör, gör ont i äggstockarna.

Trött och allmänt nedstämd. Skit jobbigt just nu.

Jag ska på vul nu denna 24 denna veckan, på torsdag. Kommer vara super nervös.

Hur mår du idag? Såg att du skrev att du hade haft ont i äggstockarna efter ägglossning? Kollade du med tempen sen?

Kan ju vara ett gravtecken med, när ska du börja testa? =)

Hoppas det är gravtecken för dig, hade du en trevlig helg?

Jag har jobbat och haft sjukt mycket på jobb, känner att jag behöver vila nu och bara ta det lugnt.

Kramar i massor

Hej fina :)

Okej :/ hoppas det känns bättre snart! Håller tunmarna för dig på torsdag! :)

Idag är jag helt slutkörd. Sovit dåligt sen i fredags,o varit trött hela helgeb, tror det kom ikapp mig nu, för hela kroppen skriker efter att vila. Så ska hem o sova efter mötet på jobbet. Avbokat fransarna o ska boka om massagen imorgon också, så jag bara kan vila :)

Ja. Alltså. Brukar ju ha ont men det har liksom stuckit i dem som vid äl, o så fick jag typ äl-flytningar i lördags natt. Och tempen är fortfarande låg, så jag fattar ingenting. Igår kväll var den ovanligt hög men då hade jag precis lagt mig i sängen, man ska ju ta när man sovit fyra timmar :o får se hur det går. I princip säker på att det inte är någon graviditet, men är ju troligen bara på äl+5 eller äl+6. Visar sig om mensen kommer eller inte..

Ja helgen var jättebra! :) men glad jag är ledig några dagar till så jag kan vila.

Oh bra att du skulle jobba mindre den här veckan då! Hoppas du känner dig piggare snart!

Massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-21 15:13:26 följande:
    Hej fina =)

Bra att du tänkte på att vila och ta hand om dig, det behöver kropp och själ ibland. Jag ska bara slappa idag, fixa käk och förbereda inför min tjejfest på lördag. Ska bjuda hem ett par goda vänner på mat och dricka och sen ska vi ut och slå klackarna i taket, haha.
    (behöver roa mig lite känner jag),

Idag mår jag lite bättre men känner mig halv skum, vet ej om det är pergotime denna gången, varit jätte känslig och trött, kan ju bero på annat också men...

Hoppas du känner dig mer utvilad nu efter sömn, vad händer annars nu när du är ledig? Kramar i massor

Hej tjejen =) 

Ja, kände att det behövdes så la mig o sov efter mötet idag hehe. Så himla skönt! Känner mig som en människa igen! 
    Skönt! O vad härligt med lite skoj o party på lördag! Det är du verkligen värd! Hoppas ni får en toppenkväll! 

Okej, skönt att det är bättre, men knasigt att det inte är helt hundra :/ Håller tummarna för dig den här gången!

Jag ska nog bara ta det lugnt nu fram tills jag jobbar på torsdag natt. Avbokade både fransarna idag och massagen imorgon o skjuter på det till nästa vecka, så jag bara kan vara hemma o slappa. Har en planerad utflykt men det är till posten o hämta ut paket när det kommer antingen imorgon eller på onsdag =) Beställt telefonen, så när den kommer ska jag lägga över allt från den jag har nu, och tömma den (gamla) och försöka sälja den =) Ett mindre stressmoment iallafall, har verkligen vantrivts med den jag har, och blir irriterad/arg flera gånger om dagen, ska bli skönt att slippa det =) /ilandsproblem...

Idag ska jag laga kycklinggryta till middag, har varit sugen i flera dagar, så ÄNTLIGEN! =) Väntar bara på att sambon ska vakna o diska lite hehe.

Funderar på om jag ska börja testa på onsdag, eller om jag bara ska vänta o se om mensen kommer. Känns ju verkligen inte som det är något på g.. Får se hur jag gör. Går mig på nerverna just nu, all jäkla väntan hela tiden.. Blä.

Hoppas du får en härlig kväll =)
    massor med kramar!  

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-22 08:28:58 följande:
    Hej.

Nu känner jag inte så mycket aktivitet i äggstockarna mer, skönt. Humöret känns bättre och det är också väldigt skönt.

Haha nej jag förstår dig verkligen, hatar när mobiler klabbar. Nu är jag nöjd med samsung men jag när jag hade äldre modeller ville man ibland slänga telefonen i väggen, hehe. Vad skulle du ha för telefon nu då?

Kycklinggryta lätt gott, brukar jag också laga ibland. Ni har ingen diskmaskin?
    Vi har diskmaskin i denna lägenheten och det är så himla skönt. =)
    Vi båda hatade att diska och hamnade ofta i gräl, hehe.

Åh vad spännande att du ska börja prova testa på onsdag, håller verkligen tummarna för dig. Jag hatar perioden mellan ägglossning och mens, svävar mellan hopp och besvikelser varje jäkla månad. hoppas nu fasiken att det ska bli år tur, känns som om att man längtar ihjäl sig ibland.

Nu ska jag snart fixa till mig innan jag beger mig till jobbet.

Ha en fin dag och vila nu upp dig ordentligt. Kram =)

hej =) 

Vad skönt att det känns bättre!! 

hahaha ja, man blir ju galen både en och tre gånger haha. Det blev en galaxy s6 =) precis hämtat den, så håller på o fixa med alla inställningar och appar =) känner redan nu att jag är galet nöjd. Känns tusen gånger skönare i handen och att skriva på. Sonyn blev jag alltid tokig på när jag skrev för det blev alltid fel haha.. Fördelen med sonyn är ju att den har en väldigt bra kamera (20mp), men jag har ju min mini systemkamera, så den hänger oftast med också! 

Jaaa, det var så gott. Speciellt efter suget haha. Nä vi har ju inte det! Jag har tur med sambon som tar den mesta disken, o jag lagar den mesta maten =)

Ja.. Jag tror jag kör. Har över 30 stickor, så kan lika gärna nyttja några haha =) Ja, det är så drygt o bara vänta o ena sekunden så hoppas o andra sekunden känns det helt lönlöst att hoppas. Ja.. Nu är det verkligen vår tur snart!! 

Okej =) Jag har två lediga nätter till, ska bara sy, kolla på film och vila. Kanske ta nån promenad om vädret blir bättre =) Sen ladda för 44timmarshelg på jobbet =) 

Hoppas du haft det bra på jobbet o får en bra kväll! 

Massor med kramar! 

• chbw
    Redcat skrev 2015-09-22 14:17:14 följande:
    Hon va fortfarande bra hon skrev i vårat samtal och hon sa att är det så att vi ska på något mer möte med doktorn så får vi byta det hänger lite på hur hans nästa test ser ut hon sa att hon tycker att det va fel som hon hade gjort och sa att hon förstord oss. Hon läste också vad doktorn hade skrivit om mötet och hon tyckte att hon hade skrivit väldigt konstigt än vad hon brukar göra (doktorn har tydligen jobbat där länge), så hon trodde helt fullt på mig att doktorn hade behandlat oss fel. ska träffa kuratorn i mitten av november när vi fått svaret på hans test så ska vi prata med henne hur vi ska gå vidare känner mig mycket gladare efter att jag hade pratat med henne

Va skönt att det går framot för dig jag håller fortfarande på med min undersökning... Det verkar inte riktigt som att dom vill/kan göra en utredning på mig.. Har tjatat på dom varje gång jag har gått dit men det blir ingen förändring.. Jag håller tummarna för er att ni får en bäbis snart <3

Jag kände så också.. Men käns bättre nu när jag vet att det går framåt och att vi inte kommer behöva träffa henne igen

Kram
    Redcat skrev 2015-09-22 14:27:16 följande:
    Oj glömde svara på det sista du skrev

Va kul (inte så kul att du har ont men det är kul att du har ägglossning)

Håller tummarna för er och hoppas att det här är eran månad kram
    Vad härligt att kuratorn fortfarande var bra, och verkligen trodde och förstod! Ibland vill de ju inte se att läkarna gör dumheter. Vad glad jag blir att hon lyssnade och att du känner dig bättre efter samtalet med henne! =) 

Jo.. okej. vad lustigt...? :o har du bara tagit blodprover hittills? 
    åh gulle, håller tummarna för er med såklart!! <3

Haha =) ja, jag tror jag haft äl iallafall. Kroppen har betett sig väldigt underligt. Får se hur det blir nu då. Hursomhelst så får jag ju hjälp om mensen skulle komma =) 

kramar

• chbw
    varningsljus skrev 2015-09-22 18:21:34 följande:
    Samma urin (!!!!) Vilken tur att jag köpte lyxtestet! Skitstickor!
    hoppar in lite. Graviditetskollens lh verkar inge bra. Fick aldrig helt positivt med dem, men kände av äl och fick mens 14 dagar senare... Hade inget o jämföra med, men den här omgången använde jag andra stickor som visade positivt dagen innan jag fick ont och troligen hade äl... Knäppt att det ska va så olika! 

Håller tummarna  =) 

hur är det med dig? 
    kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-22 20:50:50 följande:
    Hej, åh samma som jag har, du kommer bli jätte nöjd. =)

Vad bra att ni delar upp sysslorna, om veckorna är det oftast jag som lagar mat, vi jobbar ju så konstiga tider, om helgerna är det sambon som fixar käk, han är bra på helgmiddagarna när man vill ha lite lyx. =)

Haha, jag har också många graviditetstest, köpte fast att jag redan hade hemma, hittade testerna längst in i städskrubben. =)

Hoppas du njuter av dina lediga dagar, börjat spana in någon ny serie? Jag ser true blood just nu, ganska bra faktiskt...såg 1 säsongen för några månader sen men fasta inte riktigt men andra säsongen är riktigt bra. =)

Nu väntar jag på att sambon ska komma hem, ska koka lite te.
    Ha en bra kväll fina, kramar
    Hallå =) 
    ja.. jag har bara haft den ett par timmar nu, men år så sjukt nöjd haha =) 

Ja, det är skönt. Eftersom jag får så ont i kroppen till o från så har faktiskt sambon tagit störst ansvar för både disk o tvätt o dammsugning i princip sen vi flyttade ihop. Jag kör matlagning och plockar/städar grejer, torkar hyllor o så. Diskar när det fungerar. Funkar bra än så länge =) Okej! Åh idag får jag laga/äta ensam, så blir enkelt.Tacos haha. 

Okej =) vartifrån hade du köpt? =)

Ja, det gör jag verkligen! Just nu kikar jag faktiskt på arne dahl. Försöker hitta nån ny serie, men nu i veckan och nästa börjar typ alla serier jag följer igen (docotr who, big bang theory, greys anatomy, modern family, once upon a time, brooklyn nine nine, criminal minds, bones, supernatural, vampire diareis), plus två nya (scream queens & grandfathered) jag ska se om de är bra =) Får se om jag hinner med nått mer nytt haha. True blood är bra =) inte sett sista säsongen än, får göra det nån gång haha. 

okej =) gott med te! Här blir det strax "frukost"dags haha =) 
    detsamma till dig tjejen! kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-09-23 09:41:04 följande:
    Hej tjejen!

Tack för att du delar med dig. Inte konstigt att jag aldrig fått lika starkt/starkare streck med gravkollens stickor då! Det förklarar ju en hel del... skönt att det inte bara är jag som har dåliga erfarenheter av dem.

vart har du köpt stickorna som funkat bättre?

Jo men det är bra med mig. Hoppas verkligen på denna månanden, då läkaren lunde se två stora äggblåsor, på vardera sida i måndags. En på ca 19 mm och en på ca 18 mm. Slemhinnan tjock och treskiktad 8,6 mm...

Hur mår du?

Vart i cykeln är du?

Kramar
    Hej! =) 

Ja.. skitstörigt då de marknadsförs som typ 99.9% säkra eller nått sånt.. 
    De som jag tyckt funkat bäst har varit stickorna från rfsu och så har jag köpt stickor via wish (från kina). De var billigast (wish) och visade tydligt dagen innan jag fick mina vanliga jäkliga äl-smärtor.. Så litar på dem mer än gravkollen iallafall, som var nästintill blanka... 

Skönt =) Oh spännande! Håller tummarna för er =) 

Här är det lugnt, är lite trött men inte så farligt. 
    Är mittemellan äl o bim. Troligen på äl+6 eller äl+7 om inte äl blev lite försenad. Bim mellan 1-4/10 ca =) 

kramar
  • chbw
    Redcat skrev 2015-09-23 13:11:56 följande:
    Ja det va så skönt kände verkligen att hoppet kom tillbaka har pratat med min doktor idag på psykmotagningen och ska börja trappa ner dosen på min antidepressiva medicin så jag inte tar så hög dos när jag blir gravid (tar högsta dosen man kan få nu, på den medicinen). Eftersom kuraton sa att troligtvis så kommer vi bli klara med hans undersökning i slutet av året eller i början på nästa år och när han är klar så kommer vi få våra alternativ på vad dom tycker vi ska göra och blir det så att vi gör provrörsbefruktning så kommer de sättas igång ganska snart efter att han är klar med sin undersökning jag känner lite att det är bäst att trappa ner i lugn tackt nu är att hoppa ner fort när jag blir gravid

Oj kanske skrev lite konstigt menade undersökning på vuxenpsykmottagningen på fertilitetsundersökningen så har jag targit blodprov och klamydia/gonorré prov (va tydliget ett standard prov) och så kände hon och kollade i mig med ultraljud (?). Blodproven såg bra ut och könssjukdomarna va negativa och hon sa att jag såg bra ut inuti och att jag hade många äggblåsor (tror jag hon sa, vet inte vad som menas med det?) i äggstockarna.

Håller tummarna att mensen inte kommer och att det vart ägglossning med ett bra ägg

Jag undrar föresten. När börjar man ta ägglossningstest i menscykeln? Har beställt hem för några dagar sen så hoppas jag får hem dom innan ägglossningen :-/

Va gullig du är jag är så glad att jag hittat en sånn underbar person att kunna skriva med :) kram
    Så himla skönt!! =) 

Okej =) ja, låter smart att trappa ner långsamt istället för o sluta tvärt som du säger =) däremot sågår det ju o äta vissa mediciner trots graviditet =) Jag fick en antidepp-tablett utskriven i början av året som skulle vara snäll mot eventuellt foster, dock mådde jag så fysiskt dåligt på den så slutade efter 1.5 vecka.. :p 
    Hur länge har den utredningen pågått? Jag började min utredning på vuxenpsyk i juni, och den var klar i början av september, dock var jag bara där vid fyra tillfällen, två i juni och två i juli, sen vänta pga sommaren haha.. :) 

okej =) jag tror aldrig de tog prov på gonorre/klamydia på mig, inte vad jag vet iallafall.. :O tog visserligen ett klamydiaprov som var negativt för nått år sen, pga läkaren ville kolla om mina endometriossmärtor var en infektion (vilket skulle va märkligt då jag haft endometriossmärtorna i tio år, och en infektion som pågått i tio år o klarat många och långa antibiotikakurer (pga bl.a. öroninflammationer, borrelia, bihåleinflammationer o rosacea) är en jäkla superinflammation o jag borde med andra ord varit rätt dålig.. O dessutom o få en klamydiainfektion i samband med första mensen och typ två år innan sexdebuten låter lite väl överdrivet, så vet inte vad hon tänkte? haha. 
    Skönt att blodproven var bra iallafall =) och att det såg bra ut innuti. Sa hon nå mer om äggblåsorna? Jag hade många små äggblåsor och det tydde på pco eller pcos (och visade sig sen vara pcos också). 

Gulle =) ja nu är det bara vänta. Idag testade jag mest bara för att haha o såklart tognegativt. Men är ju bara 5-7 dagar efter äl, så bättre o vänta typ till måndag eller tisdag egentligen =) 

Det beror lite på hur lång cykel du har. Jag har appar också, och när jag har ca 3-5 dagar till trolig ägglossning brukar jag börja testa och testa till typ 2-3 dagar efter positivt utslag. Varifrån har du beställt? =) 

men åh vad gullig du är!! =) detsamma!! 
    kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning