Redcat skrev 2015-09-23 13:11:56 följande:
Ja det va så skönt
kände verkligen att hoppet kom tillbaka
har pratat med min doktor idag på psykmotagningen och ska börja trappa ner dosen på min antidepressiva medicin så jag inte tar så hög dos när jag blir gravid (tar högsta dosen man kan få nu, på den medicinen). Eftersom kuraton sa att troligtvis så kommer vi bli klara med hans undersökning i slutet av året eller i början på nästa år
och när han är klar så kommer vi få våra alternativ på vad dom tycker vi ska göra och blir det så att vi gör provrörsbefruktning så kommer de sättas igång ganska snart efter att han är klar med sin undersökning
jag känner lite att det är bäst att trappa ner i lugn tackt nu är att hoppa ner fort när jag blir gravid
Oj kanske skrev lite konstigt
menade undersökning på vuxenpsykmottagningen
på fertilitetsundersökningen så har jag targit blodprov och klamydia/gonorré prov (va tydliget ett standard prov) och så kände hon och kollade i mig med ultraljud (?). Blodproven såg bra ut och könssjukdomarna va negativa och hon sa att jag såg bra ut inuti och att jag hade många äggblåsor (tror jag hon sa, vet inte vad som menas med det?) i äggstockarna.
Håller tummarna att mensen inte kommer
och att det vart ägglossning med ett bra ägg
Jag undrar föresten. När börjar man ta ägglossningstest i menscykeln? Har beställt hem för några dagar sen så hoppas jag får hem dom innan ägglossningen :-/
Va gullig du är
jag är så glad att jag hittat en sånn underbar person att kunna skriva med :) kram
Så himla skönt!! =)
Okej =) ja, låter smart att trappa ner långsamt istället för o sluta tvärt som du säger =) däremot sågår det ju o äta vissa mediciner trots graviditet =) Jag fick en antidepp-tablett utskriven i början av året som skulle vara snäll mot eventuellt foster, dock mådde jag så fysiskt dåligt på den så slutade efter 1.5 vecka.. :p
Hur länge har den utredningen pågått? Jag började min utredning på vuxenpsyk i juni, och den var klar i början av september, dock var jag bara där vid fyra tillfällen, två i juni och två i juli, sen vänta pga sommaren haha.. :)
okej =) jag tror aldrig de tog prov på gonorre/klamydia på mig, inte vad jag vet iallafall.. :O tog visserligen ett klamydiaprov som var negativt för nått år sen, pga läkaren ville kolla om mina endometriossmärtor var en infektion (vilket skulle va märkligt då jag haft endometriossmärtorna i tio år, och en infektion som pågått i tio år o klarat många och långa antibiotikakurer (pga bl.a. öroninflammationer, borrelia, bihåleinflammationer o rosacea) är en jäkla superinflammation o jag borde med andra ord varit rätt dålig.. O dessutom o få en klamydiainfektion i samband med första mensen och typ två år innan sexdebuten låter lite väl överdrivet, så vet inte vad hon tänkte? haha.
Skönt att blodproven var bra iallafall =) och att det såg bra ut innuti. Sa hon nå mer om äggblåsorna? Jag hade många små äggblåsor och det tydde på pco eller pcos (och visade sig sen vara pcos också).
Gulle =) ja nu är det bara vänta. Idag testade jag mest bara för att haha o såklart tognegativt. Men är ju bara 5-7 dagar efter äl, så bättre o vänta typ till måndag eller tisdag egentligen =)
Det beror lite på hur lång cykel du har. Jag har appar också, och när jag har ca 3-5 dagar till trolig ägglossning brukar jag börja testa och testa till typ 2-3 dagar efter positivt utslag. Varifrån har du beställt? =)
men åh vad gullig du är!! =) detsamma!!
kram