• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-08-27 09:43:27 följande:
    Ja, det var skönt :) vi var helt slut då också, hade rest sen 0128 när vi kom.fram vid 11 haha. Så är superglad det löste sig fort :)

Ja, ikväll ska vi köra picknick på.stranden till solnedgången! Längtar redan haha :)

Bra att nacken känns bättre,o så härligt med yoga och skogspromenad!! :)

Oh så spännande! Ja då borde ni ju ha täckt ägget/en :) nu blir det nästa väntan! Hur långt brukar du ha mellan äl och mens?

Tack,det ska jag ha! Förhoppningsvis blöder jag vara idag och imorgon, sen blir det äntligen bad igen :)

Massor med kramar!
     Hej =)

Hoppas picknick och solnedgången var en fantastisk upplevelse? =)
    Hur har du det med mensvärken?

Japp, idag blir det träning inomhus med syrran och hennes familj. =)
    Ska bli jätte roligt.

Jag vet faktiskt inte hur långt mellan äl och mens men jag tror nästan exakt 14 dagar, jag tänkte faktiskt se om jag inte skulle ta test dagarna innan beräknad mens, jag räknar med att den inte kommer om 14 dagar från och med idag :P

Igår kände jag verkligen aktivitet i båda äggstockarna. Spände och drog på båda sidorna samt att jag hade massa sådana sega flytningar, hade enormt med lust också. Vi har myst till det både i tisdags, onsdags och igår, tänkte på en runda sen igen också.

Hoppas du njuter av sol och bad...kramar =)
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-27 15:26:49 följande:
    Hej!

Japp jag hade "bara" en! ;)

Jag förstår vad du menar... jag ska ju ha mens pm typ exakt en vecka nu. Känner hur oron kommer allt mer. Rädd att bli besviken igen. Så less på den här processen. Sociala medier svämmer över med folk som får barn. Varför lyckas "alla" andra? Det känns verkligen som alla andra får barn, utom jag.

Hur mår du idag? Har du haft äl tror du? Håller verkligen alla mina tummar för er!

Jag körde aldrig yogan i tisdags. Däremot körde jag Crosstraining idsg 06.45, hehe. Sjukt trött men jätteskönt efteråt.

Ok så du brukar körs yoga hemma? Jag är ganska ny på det så jag kommer nog köra med instruktör ett tag. Men toppen när man blir varm i kläderna så kan man ju köra hemma.

Nej meditation har jag aldrig kört direkt mer än lite så med en app som heter typ "mindfulness".

Igår var sambon och lämnade ytterligare ett spermaprov. Så får vi se vad det ger för resultat.

Kramar i massor
    Hej tjejen

Ja det kan man verkligen undra, det verkar så lätt för många. Antingen tog det sig direkt eller på några försök. Själv så kämpar man på månad efter månad.
    Jag har tyvärr ingen bra svar på det men jag försöker tänka att någon gång borde det ju ta sig, men hur lätt är det att släppa när man längtar så? Usch, jag är livrädd för kommande mens (den måste bara hålla sig borta), då försöker jag tänka men jag har ju två kurer till pergotime att äta, så det lugnar väl något och skulle inte detta hjälpa har vi IVF som väntar, men det är ju så lång väntan och det är sjukt jobbigt att vänta när man längtar så...

Annars mår jag ganska bra, hade en trolig ägglossing igår, spände på båda sidorna så jag har verkligen haft dubbelägglossning känns det som ,hehe.
    Hade massor av sådana hala flytningar också, så vi körde på igår...vet ej om man ska göra på idag också?
    Denna veckan har vi haft sex både tisdag, onsdag, torsdag och eventuellt idag, jag har hört att man ska ha varannan dag, eller hur gör ni kring ägglossningstider? Hur gör ni andra i tråden?

Vad händer i helgen? Jag ska ut till mina föräldrar där jag är uppvuxen och gå på festival, kommer vara där med mina kusin barn och åka karuseller. =)
    Mysa med föräldrarna och bara vara, imorgon blir det en kort sväng på barnkalas.

Nu måste jag snart kila iväg, ska träna med syrran...massa goa kramar
  • Tess1984
    Filli89 skrev 2015-08-27 23:32:28 följande:

Hej tjejer tänkte hoppa in här. har en bokad fertilitetsutredning på måndag. Har Dock redan gjort en ET som lyckades men blev snabbt missfall och en FET som misslyckades. Vi gjorde det utomlands där vi stod för allting själva och nu börjar vi om allt med en utredning känns så där men man är ju inte rik. Hur har det gått för er. Några råd osv jag har hunnit göra en hel del. Som att ta bort polyper, spola äggledare.kram

Hej och välkommen =)

Vad tråkigt att ni misslyckade med ET, beklagar verkligen. Vart gjorde ni det utomlands? Gjorde dom en utredning på er innan där?

Vi har precis gjort vår utredning och startar med pergotime.

Vi fick ta blodprov båda två, sen lämnade mannen 2 spermaprov (såg normalt ut), jag fick spolat mina äggledare (såg bra ut där också) sen var det bara att sätta igång med behandling.

Lycka till nu, hoppas allt går snabbt och smidigt...kramar i massor

• Tess1984
    Filli89 skrev 2015-08-28 12:13:21 följande:
    Ja vi gjorde får ivf i egypten kostade 12 tusen endast så det var värt det allt gick så
    Smidigt, inga vänte tider . Ja alltså vi tog tester innan köns sjukdomar och ett sperma test som visade att 50% dör pågrund av en åderbråck. Gjorde dock aldrig en sköldkörtel men har redan gjort ett test på vc och det visade inget förutom blodbrist. Vi får se hur det går på måndag. Varför får du pergotime? Har du ingen äl ? Sen undrar jag om man får remiss för en Ivf måste man ha samma adress även om man är gifta ? har för mig att de ändrat de lr?
    Hej igen..

Du får berätta mer om morgondagens besök hos läkaren. Hoppas det snabbt löser sig för er.
    Läkaren ansåg att jag skulle prova pergotime för min något oregelbunden mens.
    Han ansåg att jag skulle få bättre chans att pricka in den "rätta dagen", sen kanske ett alternativ innan IVF också, men jag tar alla chanser jag får, vill ha bebis NUUUU!! =)

Ja jag tror man måste ha bott ihop ett tag eller vara skrivna på samma adress för att få hjälp via IVF i Sverige, men kolla det med läkaren imorgon.

Bor ni på samma adress nu eller är gifta? Kram
  • Tess1984
    Zazou skrev 2015-08-28 23:21:55 följande:
    Min sambo är likadan. Så lugn och "dont worry" att jag egentligen borde bli frustrerad men samtidigt vet jag att han har rätt. Det finns ju inget vi kan göra åt det ändå, åtminstone inte själva på egen hand.

Jo jag har min syster som kanske är mer exalterad över att vi ska skaffa barn än vi själva så hon frågar ofta och är genuint intresserad av hela processen. Så det är skönt, men vi är inte så supernära som de andra två jag nämnde.

De enda paret jag vet har haft det svårt fick till slut adoptera så jag har inte så bra erfarenheter av det här med ofrivillig barnlöshet som det så fint heter..
    Ja för sitt eget bästa välmående borde man ju försöka tänka så "att det löser sig" men det är ju lättare sagt än gjort. Jag försöker ändå på något sätt tänka positivt och fokusera på lite annat ibland, har väl varit i extra bra period nu och mår ganska hyfsat sen en tid tillbaka men det kan kvickt ändras när man längtar så.

Haft en bra helg annars?

Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-28 14:43:16 följande:
    Blev ingen picknick igår, stället vi skulleköpa take away på var stängt, så vi kör på picknick en annan dag :) men det var en mysig kväll ändå!

Mensvärken ligger på så låg nivå att jag bara störs lite av den ibland. Mycket märkligt eftersom jag brukar behöva morfin för att få bort udden av smärtan, och nu har jag inte tagit en enda värktablett.. Hade rejält ont en stund i onsdags, men sen har det vara varit småmolande.. Tror det delvis beror på värmen. Har knappt ont i lederna heller :)

Okej, låter härligt :)

Så spännande! Håller alla tummar jag kan! :)

Låter ju verkligen lovande iallafall!! :)

Av solen iallafall! Hoppas på bad imorgon. Är verkligen toppenhärligt här! Längtar tilla jag kan bada igen :)

Massor med kramar
    Hallå tjejen =)

Trivs du i utlandet? Hur länge till stannar ni nu? Hoppas ni njuter av trevlig mat, sol och bad.

Vad skönt att du slipper värken, tror också värmen hjälper till lite. Har du förresten provat nyponpulver som finns i hälsokost? Kanon bra när man har värk i kroppen.

Nu är jag precis hemkommen från mina föräldrar, har faktiskt sovit över där i helgen och myst lite. Kul att få umgås med familjen lite extra ibland.

Nu ska jag mysa resten av kvällen, kanske framkalla bilder från vår USA resa.

Njut av en fin semester, kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-30 15:01:15 följande:
    Jag trivs så himla bra här! Önskar vi hade så varmt hemma året om :) vi åker hempå lördag förmiddag. Längtar inte ;)

Idag har vi inte lämnat rummetmer än för frukost. (eller jag har legat i solen på terassen :)) sambon har fått soleksem så vi taren lugn dag. Är ju sol överallt,så vi väntar till 16 med att gå ut,då den inte är lika stark :) idag ska jag nog strunta i min glutenintolerans. Vill verkligen verkligen äta pizza. Har jag tur hittar jag kanske glutenfri :)

Ja, jag tror verkligen det är värmen,eftersom värmefilten hjälper mycket o jag mår bättre i kroppen när det är minst 18-20+ :)

Nej, har inte testat,men ska beställa hem ny dvitamin,kanske testa på nyponpulver också!! :)

Åh låter supermysigt :) sover aldrig hos nån av mina föräldrar,men min farmor o farfar beukat jag sova över hos ibland :) bodde där var tredje vecka ungefär från att jag var tolv,då pappa jobbade natt. O minst ett par nätter i månaden ävennär jag vågade sova ensam hemma :)

Låter som en bra ide! O kul o framkalla bilder :) ska du göra förstoringar? Eller sätta i album? :)

Har själv tänkt göra npn förstoring o en fotobok härifrån sen när jag är hemma igen :)

Massor med kramar!
    Hej =)

Nej förstår verkligen det, låter som ni har det underbart. Har ni badat i havet än?
    Är maten bra?

Ja både D-vitamin och nyponpulver vore bra, litomove kan jag rekommendera.
    Finns flera varianter men den säljer jag mest av och har många nöjda kunder på den.

Blev aldrig att jag fixade bilderna igår men jag tänker mig nog att jag vill framkalla till fotoramar, vi tänker oss en fotovägg här hemma i framtiden. Jag tänker förstora någon men inte alla. =)

Ha en ytterligare fin dag på semestern, själv ska man till sjukgymnasten och sen jobba, idag ska det komma jätte mycket regn i Skåne men det gör mig inget när det ska regna. =)

Kram
  • Tess1984
    Filli89 skrev 2015-08-31 02:41:43 följande:
    Ja tog ju dessvärre fel dag, tisdag är det. Egentligen vet jag inte vad de kan hjälpa mig med,fick tillbaka testet från vc gällande sköldkörteln och det var inget fel där
    Heller har ju gjort allt så ja vet att felet ligger i spermierna i och med att 50% dör så är d en stor anledning till att ja inte blivit gravid. men eftersom man måste göra en utredning innan IVF så får ja väl göra en ändå.

Jag kollade runt gällande om man måste bo ihop, verkar vara vissa som inte gjort det trots allt och ändå fått en finansierad IVF, dessutom sägs det att man även vid utredning måste ha samma adress och det gjorde inget då hon skrev upp våra adresser, personligen tycker jag det är en löjlig regel ja menar skulle särbo vara mindre bra föräldrar, och dessutom som bostads marknaden ser ut idag är d inte heller säkert att man ens kan ha samma adress. Nå väl får se hur d går!
    Hej

Låter jobbigt, hoppas snart utredningen är över så att ni kan sätta igång med behandling, vad säger läkaren som utredde er senast om chanserna att bli gravida på naturlig väg när 50% av spermierna dör?

Ja jag tycker också att det är en sjuk regel faktiskt, tror reglerna i Skåne är att man måste ha bott ihop i samma adress ett tag innan man får hjälp via IVF, en kompis till mig råkade ut för det nämligen, var bor ni någonstans?

Ha en bra dag, kramar
  • Tess1984
    Zazou skrev 2015-08-30 22:04:43 följande:
    Ja jag svajar väldigt mellan "herregud varför händer ingenting" och "chilla, snart sitter jag där med magen i vädret och ler åt att jag hade så bråttom"

Här kommer jag och är fru negativ men jag kan inte säga så mycket kul om min helg. Den har tillbringats i sängen med näsdukar och halstabletter. Så har haft mycket tid att tänka.. Din då?
    Hehe, ja det är väldigt växlade här också men på senare tid har jag känt mig ganska stabil och positiv men det kan ju snabbt ändras.

Stackars dig, hoppas du mår något bättre idag? Om du kan ta dig till apotek eller hälsokost och köp dig en flaska echinagard, väldigt effektiv vid förkylning.
    C-vitamin och Zink är också att föredra.

Krya på dig, kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-31 09:14:45 följande:
    Hej tjejen!

Hur mår du? Haft en bra helg?

I lördags var vi på bröllop (igen). Fantastiskt vackert och vilken fest!

Segt igår och fortfarande lite segt idag, hehe!

I natt drömde jag att jag plussade. Det var så verkligt! Tänkte i morse att jag skulle ta ett gravtest, vore så sjukt om det var en sanndröm.

Hur mår du nu efter ägglossning?

Kramar
    Hej =)

Jag mår hyfsat bra tycker jag, börjar väl känna lite oro inför denna månadens, kommer bli extra besviken denna månaden om mensen kommer nu när man såg två fina äggblåsor och vi har dessutom myst extra mycket.
    Annars har jag haft det bra, varit på festival i helgen, träffat gamla kompisar och snacka och spelar spel, umgåtts med familjen och myst extra. Själv då?

Härligt med bröllop igen, vilken tur nu har, vart flera år sedan jag var på bröllop senast...hihi...får hoppas man själv gifter sig en vacker dag.

Jag drömmer ofta att jag är gravid, blir alltid så ledsen när jag vaknar.
    Hoppas drömmen var en sanndröm för dig denna månaden...när ska du börja testa? Hur känns det i kroppen, något annorlunda? =)

Själv känner jag inget speciellt, humöret är lite svajande, tålamodet är inte på topp alltid, känner mig extra känslig, något öm i livmodern som mensvärk ibland men detta är precis som jag brukar känna efter ägglossning och fram till mens, så mina förhoppningar just nu är låga, ställer mig nog inte på det värsta för att inte bli allt för besviken..

Ska bli spännande att höra hur det går för dig nu, Hjärta kramar i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning