• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-08-30 14:01:17 följande:

Hallå tjejen =)

Trivs du i utlandet? Hur länge till stannar ni nu? Hoppas ni njuter av trevlig mat, sol och bad.

Vad skönt att du slipper värken, tror också värmen hjälper till lite. Har du förresten provat nyponpulver som finns i hälsokost? Kanon bra när man har värk i kroppen.

Nu är jag precis hemkommen från mina föräldrar, har faktiskt sovit över där i helgen och myst lite. Kul att få umgås med familjen lite extra ibland.

Nu ska jag mysa resten av kvällen, kanske framkalla bilder från vår USA resa.

Njut av en fin semester, kramar i massor

Jag trivs så himla bra här! Önskar vi hade så varmt hemma året om :) vi åker hempå lördag förmiddag. Längtar inte ;)

Idag har vi inte lämnat rummetmer än för frukost. (eller jag har legat i solen på terassen :)) sambon har fått soleksem så vi taren lugn dag. Är ju sol överallt,så vi väntar till 16 med att gå ut,då den inte är lika stark :) idag ska jag nog strunta i min glutenintolerans. Vill verkligen verkligen äta pizza. Har jag tur hittar jag kanske glutenfri :)

Ja, jag tror verkligen det är värmen,eftersom värmefilten hjälper mycket o jag mår bättre i kroppen när det är minst 18-20+ :)

Nej, har inte testat,men ska beställa hem ny dvitamin,kanske testa på nyponpulver också!! :)

Åh låter supermysigt :) sover aldrig hos nån av mina föräldrar,men min farmor o farfar beukat jag sova över hos ibland :) bodde där var tredje vecka ungefär från att jag var tolv,då pappa jobbade natt. O minst ett par nätter i månaden ävennär jag vågade sova ensam hemma :)

Låter som en bra ide! O kul o framkalla bilder :) ska du göra förstoringar? Eller sätta i album? :)

Har själv tänkt göra npn förstoring o en fotobok härifrån sen när jag är hemma igen :)

Massor med kramar!
  • chbw
    Zazou skrev 2015-08-30 22:01:12 följande:

Vad gör sprutorna? Har de samma effekt som Pergotime? Eller varför tar man sprutor?

Som.jag förstår det ska det vara liknande effekt. Man ska framkalla/säkerställa ägglossning :) däremot sa min läkare att sprutorna är lite bättre och att man därför använder.dem istället för pergotime på den kliniken. Jag har ju inte testat varken eller så kan inte bekräfta det :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-31 07:36:08 följande:

Hej =)

Nej förstår verkligen det, låter som ni har det underbart. Har ni badat i havet än?

Är maten bra?

Ja både D-vitamin och nyponpulver vore bra, litomove kan jag rekommendera.

Finns flera varianter men den säljer jag mest av och har många nöjda kunder på den.

Blev aldrig att jag fixade bilderna igår men jag tänker mig nog att jag vill framkalla till fotoramar, vi tänker oss en fotovägg här hemma i framtiden. Jag tänker förstora någon men inte alla. =)

Ha en ytterligare fin dag på semestern, själv ska man till sjukgymnasten och sen jobba, idag ska det komma jätte mycket regn i Skåne men det gör mig inget när det ska regna. =)

Kram

Ja, superhärligt :) ja, vi badade i tisdags, sen kubde inte jag bada på.tre dagar,men sambok badade :) så badade vi i lördags,så fick sambob soleksemet,så igår o idag blir vilodag.jag solar lite småttpå terassen, annars tar vi det lugnt o läser.ska handla lite idag har vi tänkt också. Dricksvattnet är slut :)

Ja okej! Jag har ju d-vitaminbrist (fast det var i juni/juli så borde ha mycket bättre värde nu efter medicinering o sol) så äter just nu dubbel dos på de tabletter jag fått från apoteket.ska dock köpa högre styrka så det bara behövs en tablett :) men nyponpulver ska jag nog kika på o kanske beställa hem :)

Okej! Vad härligt :) har en fotovägg med våra käraste släktingar/syskon/vänner hemma. Tror det är 13 bilder i a4storlek. Hur nöjd som helst. Ska nog försöka få till en till fotovägg nånstans i lägenheten sen :) är så kul med egna foton på väggarna! :)

Det ska vi ha! Okej :) hur länge kommer du gå.hos fysioterapeuten? :)

Oh, är ju rätt mysigt med regn om det ör ordentligt mycket regn :) om vädret stämmer kommer det regna vår sista dag här.. Haha :) isåfall hoppas jag att det verkligen vräker. Annars behlver d inte regna ;)

Massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-31 20:47:20 följande:

Hej tjejen =)

Ja D-vitamin är en viktig vitamin, gärna 50 -100 mikrogram om du har brist, apotekens D-vitamin är oftast inte lika starka som våra D-vitamin i hälsokost. Nu kommer du säkert lagra in lite extra när du är i solen. =)

Jag jag älskar också foton, när jag kommer hem till folk är jag mest intresserad att se alla foton, ( fotovägg) typ, hehe.

Det var faktiskt mitt sista besök hos sjukgymnasten idag, han tyckte jag hade gjort fina framsteg med både nacke och rygg, jag har följt hans råd både vid träning och hur jag har min hållning och allt känns mycket bättre nu fast inte helt 100%, om jag hade mer besvär efter 3 veckor skulle jag höra av mig igen.

Ha nu en fortsatt bra kväll, jag ska mysa i soffan nu =)

Kramar i massor

Okej :) nä jag har.märkt det när jag kikat. De jag har är hälften så starka som.de på.hälsokost, o jag fick utskrivet av läkaren :o han sa dock att set var bra att jag på eget bevåg valt att äta dubbla styrkan :) så konmer köpa på hälsokost så det räcker med en tablett sen :) ja, jag hoppas på att ha samlat på en del dvitamin nu! :) ska ta nya prover när jag kommer hem!

Haha men det blir ju så! Äe ju så härligt med foton! Mer personligt och.så vackert med egna minnen på.väggarna :)

Okej! Härligt att det äe bättre! Håller tummarna att det fortsätter så :)

Tack gulle du! Hoppas du haft en bea start på veckan :)

När har du bim nu? 10 dagar?

Massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-01 08:27:41 följande:

Hej fina

Denna D-vitamin rekommenderar jag:

holistic.se/produkter/index.php&p=dvitamin-2k

Jag har beräknad mens någon gång mellan 8 -11 sep,haha orkar inte räkna hur många dagar det är kvar, vilken dag i cykeln brukar du börja testa?

Vilka test använde du nu? Jag ska försöka köpa hem några billiga från nätet, har för mig att du tipsade om det någon gång?

Idag ska jag mysa med min syster, vi ska laga lunch och mysa, sen ska jag träffa en vän som födde en son i helgen, lämna lite gåvor och träffa bebisen för första gången, spännande men samtidigt önskar man att man fick vara i samma situation. Hon har kämpat i många år för detta mirakel så jag är så klart mycket glad för hennes skull....

Idag är det höst väder på riktigt, tände lite ljus igår när jag kom hem från jobb.=)

Du badad och solar säkert där du är nu, :P KRAM

Tack för tipset :)

Okej! :) jag brukar testa från äl+7 (bara för att jag ap gärna vill kunna se eventuell stegring) :p men vanligast är väl att det tidigast syns från typ bim-3 eller bim-4. För en del syns det ju inte förrns bim eller efter :o

Jag använder superbilliga tester jag köpt via wish (20 st för 17kr). Har också haft ett par lloyd testa tidigt. Och ett cb digital som jag kommer anvönda när de andra testerna visar något :)

Däremot har jag fattat det som att cb plus är bäst. Iallafall de som verkar ha varit tydligast. Vet att en del tagit med t.ex. Rfsu eller testlagret på morgonurin på bimdagen o fått svagt svagt,sen cb plus på kvällen och fått starkt :o så ska nog köpa hem några såna också :)

Gravisitetskollen tycker jag har bra priser,o de har både egna,rfsu, cb och stickor, stavar o digitala :)

Vad mysigt det låter!! :) ja snart är det du som får förstabesök till er bäbis :)

Oh mysigt med tända ljus. Får bli sånt när vi kommer hem igen :) ja,jag tänkte lägga mig i solen på terassen om en stund,få lite färg. Får se om det blir bad. Vi ska ju på båttur o bada i slutet av veckan o vill inte att sambon får utbrott av soleksem igen :p

Massor med kramar :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-01 20:19:37 följande:

Ja precis, jag tänkte börja testa på lördag och då är jag på bim-4. Usch vad nervös jag kommer vara, kanske inte värt det redan så tidigt? hehe

Jag ska kolla upp de testerna, cb plus =)

Jag har myst med bebisar hela dagen dag, både med syrrans och sen träffade jag mins väns lilla bebis, hon föddes i lördags. Var inte jobbigt att träffa honom men att sitta på BB och se alla bebisar kändes som ett hugg i hjärtat, nu längtar man ju ännu mer. Tänk så blir det aldrig vår tur? Usch nu känner jag mig negativ.

Nu ska jag tända ljus igen =)

Hoppas du fick mycket med sol idag, åh låter skoj med båttur? Nu fick jag upp härliga minnen från vår båttur i Bahamas på en katamaran, vi snorklade och drack rom och cola haha=)

Kramar i massor

Okej! Så himla spännande! Hoppas hoppas för er nu! Håller alla tummar jag kan!! :)

Svårt det där. Jag har testat från bim-7 i två månader nu o har vägrat könna mig negativ förrns mensen kommit. Varit skönt ändå att ha testet vatje morgon! :)

Gör så :) jag ska nog beställa hem.ett par cb plus att komplettera mina billiga tester med :)

Oh så mysigt med bäbisgos!

Ja det kan jag tänka mig :/ bara ser massa bäbisar överallt o tänker att det kunde varit vi som satt med vår tremånaders nu om det hade gått som vi ville. Fy. Snart är det tusan vår tur! Accepterar inget annat ;)

Åh så härligt! Längtar lite lite till alla ljus hemma :)

Vi har skjutit på båtturen till fredag, känner att det är ett perfelt sätt att avsluta semestern på. Båttur och picknick på terassen :) imorgon på vpr förlovningsdag ska vi äta trerätters till middag, och bada på dagen :) o kika efter glutenfria pastor att ta med hem ;)

Åh så härligt det lät! Jag ska.försöka snorkla från båten, men är jätterädd för fiskar o vatten så att bara komma ner i vattnet är en vinst i sig ;)

Massor.med.kramar :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-02 21:11:09 följande:

Hej fina =)

Jag är på äl dag 7 nu, men jag kommer eventuellt börja test mig på lördag eller på måndag, har skickat efter graviditetstest nu men jag glömde minsann från vilken sida, haha...glömsk man är...men det var stickor i alla fall så mycket minns jag.

Äter ni förresten andra tillskott? Jag ger mannen både zink, selen, c-vitamin, d-vitamin, e-vitamin och B-vitaminer, har har haft ett litet avbrott under sommaren nu när har han börjat äta igen...han litar på sin kostrådgivningskvinna, haha...nä men jag tycker han är otroligt slarvig med både frukt och grönt och äter allmänt slarvigt så jag tycker han ska få i sig lite av varje. Jag har läst på mycket om vad kroppen behöver för att stödja en frisk fertilitet.

Haft en bra dag? Vad har ni hittat på idag??

Jag har mest jobbat och inte hunnit så mycket annat. Nu ska jag glo på efterlyst...ha en bra kväll i värmen..här börjar det bli riktigt kallt...

kramar i massor

Hej tjejen! Ja okej :) haha känner igen det där ;) man kan ju inte ha allt i huvudet! :) såg att det.finns billiga tester på.tradera också :)

Jag äter b12 (pga lite.för lågt värde vid provtagning i juni,bra nu :)), folsyra,dvitamin, zink o cvitamin

.sambon slänger jag till lite dvitamin ibland. Han kan inte svälja tabletter så han får av de.dvitamin tuggtabletter jag har haha.

Haha åh, härligt att han ändå lyssnar :) o toppen att du är kunnig kring kost o sånt, och även påläst kring fertilitet :)

Ja idag har varit mysig. Vi badade på.förmiddagen, sen skålade vi med bubbel, spelade kort o gick ut på finmiddag :) köpte.även biljetter till dag på båt.imorgon, så vi kommer.åka båt o bada.o.spana efter delfiner mellan 930-19 :D

Okej! Usch ser inte fram emot kylan :o kommer hoppa i myskläder o tända ljus o sitta med.värmefilten hela hösten o vintern tror jag ;)

Massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-04 08:04:52 följande:

Hej tjejen =)

Vi spelade också kort igår på vår balkong och drack äppelmust, haha. Väldigt trevligt faktiskt. Var det idag nu skulle ut med båt? Hoppas ni får mysigt i alla fall?

Jag har faktiskt varit nere nu ett par dagar, vet ej om det är PMS eller om det är för att jag misstänker att jag inte är gravid denna månaden, bara en känsla och det gör mig så sorgsen, hur länge till ska man behöva vänta?  Snart orkar jag inte med denna ovissheten mer, jag mår alltid skit mellan ägglossning och mens, spelar ingen roll hur jag än gör så kontrollerar jag hela kroppen, letar efter symtom och tänker på barn...bläää....behövde bara spy gala....jag har även känt behov att prata av mig till några vänner...men alla säger att jag ska sluta stressa och inte tänka på det....vill egentligen be dom hålla käften, men det kan man ju inte göra till sina vänner!! Nu har jag bestämt mig för att inte prata med vänner med, orkar inte höra deras dumma kommentarer mer....

Hehe, nu blev det ett långt inlägg med jobbiga tankar men det är tyvärr vad jag känner idag, bitter och nere...

Hoppas du mår bra, njut av de sista dagarna nu innan ni åker hem, kramar

Ååh mysigt! O gott.med.äppelmust!

Igår var vi ut med båt! Hela dagen 930-19 :) badade och snorklade.superhärligt :)

Okej :( usch. Skickar massor med kramar! Det är verkligen sämst att bara vänta o blöda o vänta i blöda :( längtar man så tänker man... :/

Men alltså. Blir så arg på.såna kommentarer!! Det äe inte okej, speciellt inte av en vän man anförtror sig något jobbigt åt.. Nästan så.man hoppas något jobbigt händer dem så man kan säga samma sak tillbaks.. Fy!

Gnäll/spy ur dig/pratahur mycket du vill om det. Här har du en som lyssnar iallafall! <3

Skulle aldrigtänka tanken att säga till någon som längtar efter barn o som det tar tid för att slappna av o inte stressa. Det är en myt attman blir gravid genom attslappna av, och det är sjukt skuldbeläggande. Tror dessutom det krävs en extremt hög nivå av stress för att störa menscykel (t.ex. en tränare jag haft hade ingen ägglossning/mens Pga att hon tränade extremt mycket,var med i bl.a. OS. Det är stress för kroppen)...

nä jag tycker man ska få.tänka hur mycket man vill.och längta, drömma och tillåta sig vara ledsen för att det tar tid. Jag har dagar jag tillomed skäms över att jag inte verkar kunna bli gravid utan hjälp, att kroppen inte kan det den är till för (vilket ju är galet egentligen.man ska inte behöva skämmas över en sån sak, o inte heller över sina känslor)

. Men man måste tillåta sig att känna alla känslor, annars mår man bara sämre..

Här är det lugnt. Bara väntaro väntar på ägglossning så jag kan få mensen o börja med sprutorna sen. Idag regnar o åskar det så vi ska handla lite ost o kex o sånt till kvällen,o packa ihop o bara slappa på rummet :) imorgon fm går flyget. Taxi frånhotellet 815. Längtar inte till kylan mem blir skönt o komma hem till pälsbollarna aka katterna :)

Massor med kramar!!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-05 10:29:30 följande:

Hej fina

Tack för ditt stöd och peppande, gjorde mig verkligen glad att läsa. Nu mår jag är mycket bättre, fortfarande säger känslan att jag inte är gravid eftersom det känns som vanligt men det kanske ska kännas som vanligt.

Nu till en annan sak, är det bara hos mig som familjeliv är så fruktansvärt segt ibland? Går jag in på andra sidor är det inte alls segt, så det borde inte vara min dator som är seg, lite jobbigt att skriva inlägg när allt hackar hela tiden, tar hundra år att skriva känns det som, hehe..

Nu är ni säkert på väg hem från er fantastiska resa, hoppas ni får en trevlig hemfärd. Du får berätta mer om er resa sen, vore spännande. =)

Nu till något intimt, jag har funderar på det med sex kring ägglossning, vi har försökt att ha sex varje dag kanske 4 dagar i rad när jag vet att det är tid för ägglossning, kanske dumt? Vore kanske bättre med varannan dag eftersom spermier ska bildas? Hur gör ni?  Har för mig att min läkare rekommenderade sex 2 - 3 dagar i veckan.

Nu ska jag iväg och träffa alla min barndomsvänner, alla har såklart barn, vi ska äta brunch på något som heter pannkaksladan, och där serveras pannkakor av alla dess olika sorter, där finns djur till barnen och lekplats, ska bli trevligt alla träffa alla vänner samtidigt. =)

Vi hörs snart igen, kramar

:) finns alltid ett öra här!! Skönt att du mår bättre! Ja. För vissa känns det ju aom vanligt,o för andra ingenting.. Nånstans läste jag att nån föreslog stt det vore bra om naveln lös när man var gravid, det skulle göra allt mycket lättarr och en skulle slippa spekulera haha :)

Ja.. Ibland är det hur segt som helst. Man blie ju knasig!

Ja nu är vi påväg hem :) sitter på buss mot Stockholm, sen kommer min mammma o hämtar oss så vi slipper ta tåget hem :)

Resan har varit helt underbar. Bodde på ett litet bed&breakfast med en fantastisk ägare. Supervarmt o härligt varje dag (utom igår då det åskade), utflykt till droppstensgrotta och heldag på båt med bado snorkling. Maaaaassor med god mat, massa fisk o skaldjur, och godaste (glutenfria) pizzan (godaste pizzan över huvudtaget) jag nånsin ätit! O massa shopping! :) är så fantastiskt nöjd :)

Senast fick vi till det två dagar innan, två dagar efter och på äl-dagen. Ibland blir det mer beroende på hur stor lusten är!

Ja de säger ju att varannan dag ska va lagom. O prickar man rätt räcker ju en gång. Men jag tänket att man får köra när.man e sugen,oavsett om.det är varje, varannan eller var tredje dag. Eller mindre. Om vi nuändå är inne på ämnet så får vi till det ungefär 2-3 gånger i veckan. Ibland upp mot fem, sex dagar i sträck. Dock typ ingenting veckan efter äl haha.

O försöker verkligen se till attha kul o njuta av det,så det inte bara blir för att man "måste", då försvinner ju lusten också.. Knöligt det där ;o

O så blir man itutad som.ung att man så lätt blir gravid om man inte skyddar sig. Men egentligen har man typ fyra eller fem fertila dagar i månaden, och för en del (ganska många) tar det lååååång tid, trots massor av oskyddat sex.. Nä. Man borde få lära sig mer realistiskt som ungdom...

Okej :) låter gott o trevligt iallafall!!

Massor med kramar :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-06 08:46:15 följande:
    Hej tjejen

Tack för ditt stöd och peppande, blev verkligen jätte glad. Haha, ja naveln borde verkligen lysa när man är gravid så att man slipper analysera hela tiden, kanske jobbigt faktiskt.
    Just nu känner jag mig som vanligt, svullna bröst (ej ömma) men det kan variera på mig, svullen i magen, ont i ryggen, mensvärk lite då och då, vita flytningar, irritation och lätt till gråt, precis som jag brukar känna varje månad. Fast förra månaden upplevde jag inga PMS symtom alls, mensen bara kom och jag blev lite chockad, hade nästan ingen blödning heller, kan det tyda på att man inte hade någon ägglossning tror du?

Låter som ni hade en fantastisk resa, då kan du rekommendera det resmålet? =)

Haha nä man orkar ju inte sexa hur mycket sol helst, veckan efter äl är det kanske lugnt hos oss också, men sen har jag hört att man inte ska sexa för lite heller, påsen behöver tömmas regelbundet för att friska spermier ska bildas, har du hört det också? Hehe, man lär sig nog aldrig förstå sig på detta fenomen.
    Huvudsaken är ju att man prickar in äl men för att öka förutsättningarna är det kanske bättre att sexa varannan dag, ska fråga läkaren nästa gång om det nu blir fler pergokurer, vet ej om jag får ultraljud igen eftersom jag svarat så bra på tabletterna.

Japp det är säkert inte så lätt att bli gravid egentligen, 7 månader i genomsnitt men det är ju lite som att dra lopp, vissa får vinster på första försöker och andra senare...

Har ni landat i hemmet nu? Kärt återseende med katterna förstår jag. =)

Nu ska jag äta upp frukosten innan den kallnar, hehe...kramar i massor
    Hej fina du!
    Inget och tacka för vännen! =) 
    Haha, ja. Skulle förenkla allt! Ja okej.. Hela grejen med att graviditetssymtom o PMSsymtom kan vara samma/lika är så frustrerande.. Vissa känner ju ingen skillnad alls.. Okej.. Jag har för mig att jag läst någonstans att blödningen kan bli både sen/tidig/mindre riklig om ÄL uteblivit. Funderar på om jag inte släppte nått ägg senast heller, blödde också mindre än vanligt. Och (ursäkta infon haha) bara blod, inga klumpar eller slemliknande... En hel jäkla vetenskap det här!

Jaaaaaa, åk dit när/om ni kan! Helt underbart! I augusti har italienarna semester, så då lär det vara rätt fullt av människor. Det var alldeles lagom när vi åkte (25/8). Och perfekt värme =) Vill så gärna dit igen redan haha! Fast åker vi dit igen ska vi nog hyra bil och åka runt hela ön, så vi får se mer än bara Alghero =)

Nä, man gör ju inte det haha! Oj, nej det har jag inte hört! Bara hört att ungefär varannan dag är lagom, så det hinner produceras nya. Men det ska ju produceras ca 100 miljoner nya varje dygn, så det borde ju inte direkt vara så att det blir färre bara för att man ligger varje dag? :O
    Ja, det är ju så. Kanske.. Du får göra så, fråga =) Har du fått fler kurer utskrivna, eller var det bara en? Håller fortfarande tummarna=) när var det du hade bim? 

Ja, men det är ju så. Jag var ju också redo på att det skulle ta tid, men det känns ju aningen löjligt.. Trodde/hoppades väl lite på att det skulle vara ärftligt också. Min farmor har tre barn. Min mamma har fem barn. Min ena faster har tre barn, andra ett och min moster har fyra. Och vad jag vet har ingen haft några större problem i tillverkningen.. Jaja. Snart har vi våra små!! 

Ja, nu är vi hemma! Kom hem igår kring 18 tror jag. Glada katter, o rätt skönt va hemma. Kul öppna posten när massa roliga saker ramlat ner i brevlådan! Bl.a. fått en ny termometer som mäter med två decimaler, så tempningen ska bli bättre. Och en sybok med fina mönster =) Är lite för tidigt än så länge, men körde första ägglossningstestet idag, såklart negativt, men kanske att äl kommer tidigare, då jag redan nu kunde skymta ett streck, Förra cykeln var testet helt blankt vid den här tiden! Om äl är tidigare, kommer mensen tidigare o då får jag börja med sprutorna tidigare. Så less på att bara vänta o vänta nu! 

haha gör så =) Jag har fått erbjudande om billigare fotobok (TIPS! tror det är för alla oavsett man redan är medlem eller inte, på photobox, 50%rabatt på fotobok med 50 sidor, erbjudandet går ut idag) så håller på och fixar med det. Ska även göra ett kollage med all mat vi åt att ha i köket, o ett par förstoringar till sovrumsväggen som är tom haha =)

massor med kramar!
Svar på tråden Fertilitetsutredning