Tess1984 skrev 2015-09-06 08:46:15 följande:
Hej tjejen
Tack för ditt stöd och peppande, blev verkligen jätte glad. Haha, ja naveln borde verkligen lysa när man är gravid så att man slipper analysera hela tiden, kanske jobbigt faktiskt.
Just nu känner jag mig som vanligt, svullna bröst (ej ömma) men det kan variera på mig, svullen i magen, ont i ryggen, mensvärk lite då och då, vita flytningar, irritation och lätt till gråt, precis som jag brukar känna varje månad. Fast förra månaden upplevde jag inga PMS symtom alls, mensen bara kom och jag blev lite chockad, hade nästan ingen blödning heller, kan det tyda på att man inte hade någon ägglossning tror du?
Låter som ni hade en fantastisk resa, då kan du rekommendera det resmålet? =)
Haha nä man orkar ju inte sexa hur mycket sol helst, veckan efter äl är det kanske lugnt hos oss också, men sen har jag hört att man inte ska sexa för lite heller, påsen behöver tömmas regelbundet för att friska spermier ska bildas, har du hört det också? Hehe, man lär sig nog aldrig förstå sig på detta fenomen.
Huvudsaken är ju att man prickar in äl men för att öka förutsättningarna är det kanske bättre att sexa varannan dag, ska fråga läkaren nästa gång om det nu blir fler pergokurer, vet ej om jag får ultraljud igen eftersom jag svarat så bra på tabletterna.
Japp det är säkert inte så lätt att bli gravid egentligen, 7 månader i genomsnitt men det är ju lite som att dra lopp, vissa får vinster på första försöker och andra senare...
Har ni landat i hemmet nu? Kärt återseende med katterna förstår jag. =)
Nu ska jag äta upp frukosten innan den kallnar, hehe...kramar i massor
Hej fina du!
Inget och tacka för vännen! =)
Haha, ja. Skulle förenkla allt! Ja okej.. Hela grejen med att graviditetssymtom o PMSsymtom kan vara samma/lika är så frustrerande.. Vissa känner ju ingen skillnad alls.. Okej.. Jag har för mig att jag läst någonstans att blödningen kan bli både sen/tidig/mindre riklig om ÄL uteblivit. Funderar på om jag inte släppte nått ägg senast heller, blödde också mindre än vanligt. Och (ursäkta infon haha) bara blod, inga klumpar eller slemliknande... En hel jäkla vetenskap det här!
Jaaaaaa, åk dit när/om ni kan! Helt underbart! I augusti har italienarna semester, så då lär det vara rätt fullt av människor. Det var alldeles lagom när vi åkte (25/8). Och perfekt värme =) Vill så gärna dit igen redan haha! Fast åker vi dit igen ska vi nog hyra bil och åka runt hela ön, så vi får se mer än bara Alghero =)
Nä, man gör ju inte det haha! Oj, nej det har jag inte hört! Bara hört att ungefär varannan dag är lagom, så det hinner produceras nya. Men det ska ju produceras ca 100 miljoner nya varje dygn, så det borde ju inte direkt vara så att det blir färre bara för att man ligger varje dag? :O
Ja, det är ju så. Kanske.. Du får göra så, fråga =) Har du fått fler kurer utskrivna, eller var det bara en? Håller fortfarande tummarna=) när var det du hade bim?
Ja, men det är ju så. Jag var ju också redo på att det skulle ta tid, men det känns ju aningen löjligt.. Trodde/hoppades väl lite på att det skulle vara ärftligt också. Min farmor har tre barn. Min mamma har fem barn. Min ena faster har tre barn, andra ett och min moster har fyra. Och vad jag vet har ingen haft några större problem i tillverkningen.. Jaja. Snart har vi våra små!!
Ja, nu är vi hemma! Kom hem igår kring 18 tror jag. Glada katter, o rätt skönt va hemma. Kul öppna posten när massa roliga saker ramlat ner i brevlådan! Bl.a. fått en ny termometer som mäter med två decimaler, så tempningen ska bli bättre. Och en sybok med fina mönster =) Är lite för tidigt än så länge, men körde första ägglossningstestet idag, såklart negativt, men kanske att äl kommer tidigare, då jag redan nu kunde skymta ett streck, Förra cykeln var testet helt blankt vid den här tiden! Om äl är tidigare, kommer mensen tidigare o då får jag börja med sprutorna tidigare. Så less på att bara vänta o vänta nu!
haha gör så =) Jag har fått erbjudande om billigare fotobok (TIPS! tror det är för alla oavsett man redan är medlem eller inte, på photobox, 50%rabatt på fotobok med 50 sidor, erbjudandet går ut idag) så håller på och fixar med det. Ska även göra ett kollage med all mat vi åt att ha i köket, o ett par förstoringar till sovrumsväggen som är tom haha =)
massor med kramar!