• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-07-13 13:02:44 följande:
    Ja! Att sluta tänka på det när man verkligen önskar det går ju typ inte. Och att sluta tänka på det gör ju inte automatiskt att ett ägg lossar, blir befruktat och fäster. Och det är skuldbeläggande dessutom. Nästan säker på att det ska kräva rejält mycket med stress för att störa ut ägglossning. 
    Nä.. Är ju så. Jag pratar med några få. Mina systrar vet, min farmor vet att vi genomgått utredningen. Två kollegor och en nätkompis. Min ena kollega är superpositiv, så henne är det skönt att prata med, man känner sig verkligen laddad efter =) Skulle vara kul att få ge sambons mamma beskedet i bröllopspresent när hon ska gifta sig också.. Här hemma har vi bytt om lite haha. Jag positiv, sambon försöker tona ner det. Tidigare har jag varit helt negativ.. Och han positiv.. :p 

Åh så jobbigt o va trött! Fick sova ut idag, äntligen. Och imorgon jobbar jag natt, så börjar bli lite piggare än jag varit veckan som gått. 
    Kan nog vara både och :/ men såna symtom kan ju även vara symtom på bäbis.. Men man vill ju inte hoppas för mycket, när det inte blivit något tidigare. Tror inte jag kommer tro på det, när jag väl får ett plus, förrns vi får se bäbisen på ultraljud..

Ja! Skulle ju vara toppenkul, vem det än blir! Som du säger, det gör det lättare att tro att det även kommer hända för en själv! Hjärta

Haha okej =) Jag tycker de är lite knöliga, men har fattat som så att LH stegras och då lossar ägget inom 24-48 timmar. Och på rfsu-stickorna så ska testlinjen vara lika stark som, eller starkare än kontrollstrecket för att vara positivt. Och egentligen ska man sluta testa när man fått positivt, men jag fortsatte. Tror LH ska sjunka rätt snabbt egentligen. Idag var mitt med hundra procents säkerhet negativt i alla fall. 

Har också kommit fram till att fertilitetsmottagningen gjort fel som låter mig vänta tills i höst med behandling. Jag fick ju tid efter sex månader pga att jag ska slippa ha så ont för länge. Så hon borde låtit mig få behandling direkt när sköldkörteln var bra igen, inte vänta tre månader till för att se om det kan fungera. För funkar det inte (och vid eventuell ägglossning) får jag ju så himlans ont. Så ska ringa o ifrågasätta när de öppnar igen... Men själva anledningen till att jag kom dit så tidigt var ju just att få hjälp och behandling fort. 

Åh så mysigt! O vad härligt för dig att få vara moster =) Tror jag det att hon blev glad =) Själv är jag helt galen i barnkläder, speciellt bäbiskläder! haha. Ska försöka sy lite mer ikväll! Kanske kanske att jag ska våga mig på att sy en body.. Får se =) 
    Längtar själv tills jag får syskonbarn, men förhoppningsvis dröjer det iallafall några år tills dess haha. Mina syskon är bara 18, 17, 16, 10, 9 och 7 år :P 

Detsamma till dig!! många stora kramar! 
    Nä precis, man blir ju inte direkt gravid med tankens kraft!! Skulle kanske underlätta för en själv om man vore lite mer positiv. Tack och lov är jag väl något mer positiv än negativ, man har ju sina upp och ner dagar och det har man all rätt till.

Hehe sjukt impad att du jobbar natt, fattar inte hur jag skulle klara det, bara nu att vända tillbaka dygnet har tagit en del kraft från mig. Du har kanske jobbat natt under många år och vant dig?

Ja jag kommer nog inte kunna koppla av förrän jag varit på ultraljud efter veckan 13, jag fick ju ett missfall i den veckan, eller graviditeten hade avstannat och upptäcks i den veckan.

Oki, spelar det någon roll vilken tid på dygnet man tar stickorna? Skönt att det fungerar för dig.

Ja det förstår jag känns fel, när öppnar mottagningen igen? Hoppas allt löser sig snabbare. Hur kan de annars behandla dina smärtor? Inte meningen man ska behöva lida på det viset.

Hehe, ja det är underbart att vara moster, idag var jag på syrrans gym och småtränade lite (stretchade) eftersom jag fortfarande har lite problem med ryggen men jag var mer hos bebisen är någon annanstans, köpte en liten body i USA där det står " AWESOME like auntie" som hon hade på sig idag, då känner man sig extra stolt.
    Vore kul att se lite av dina kläder, jag tycket också bebiskläder är sött, man smälter lixom. Nu får jag vila lite, imorgon kommer två huligan ungar som vi ska passa tidigt imorgon, hehe...gäller att vila upp sig ordentligt :P

kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-07-13 21:55:57 följande:
    Hoppasdet känns bättre när du väl är på jobbet! Det brukar vara så tycker jag.

Jag tar dititala test, det enda som funkat för mig förut. Jag blev knäpp på stickorna när jag körde med såna...

men denna månaden blir jag inte klok på det.

Okej. Ja jag googlade det och såg att man kan få såna under äl. Jag tror aldrig att jag haft det förut. Får vänta och se vad som händer. Hoopad inte cykeln börjar strula nu igen bara. Jag som haft så regelbunden och bra mens de senaste 4-5 månaderna.

Vi kommer vara hemms ett osr veckor, sen har vi ett bröllop att se framemot (och ytterligare två senare i sommar). Sen ska vi vara i blekinge någon vecka. Mysa runt och ta dagarna lite som de kommer. Vi funderade ju på att ta en resa men vi väntar nog och sparar den till i vinter/vår :)

Trist med ryggen men hoppas naprapaten kan hjälpa dig. De brukar ju kunna göra underverk!

Ska tänka på dig imorgon på första jobbdagen eftrr sem. Hoppas den blir bra :)

Ha en mysig kväll!

Kramar
    Nu kom jag på att jag fick en mellanblödning de första dagarna i San Francisco och det var exakt en vecka efter min mens, vet inte alls vad det kan bero på.
    Det upphörde i alla fall efter några dagar sen tänkte jag inte mer på det, tror bara att det kan bli så ibland, tror inte heller att det var ägglossning eftersom jag aldrig haft ägglossning en vecka efter mens men men kroppen är allt märklig ibland :P

Låter som en mysig semester, ibland behöver man bara vara. =)
    Jag har fler semesterdagar att ta ut sen, får se om det blir till hösten eller till våren.

Vad har du annars för spännande planer i veckan? Själv ska det tvättas efter semestern och sen ska jag försöka komma iväg och simma med sambon, han jobbar som simtränare, sen ska vi spela minigolf på torsdag med syrran och våra respektive, till helgen ska vi nog grilla hemma hos föräldrarna, så mellan jobb händer spännande saker. =)
    Nu börjar jag mitt första pass om två timmar, känns helt okej. Tror som du säger att det känns bättre när man väl är där. Lovar att återkomma med svar sen. =)

Ha en fin dag, kramar i massor.
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-13 21:09:11 följande:
    Men typ så! Skönt det =) jag vet inte varför men har en sån positiv känsla i kroppen just nu.. Känns jättekonstigt när jag senaste halvåret varit så negativ... 
    Ja precis! Det går upp och ner, lika som med nästan allt annat! 

haha =) Jag har jobbat natt heltid (132 timmar/månad) sen i april. Innan det jobbade jag ca 50%natt o 50% dag i typ ett år (tog examen januari 2014). Men mår så himla mycket bättre när jag jobbar natt, och får mer ledigt (jobbar två nätter varannan vecka, och fyra varannan. Så blir ledig 5 varannan o 3 varannan) =) Funderade faktiskt lite om jag skulle klara av att jobba dagtid i USA där de ligger på de dygnen jag gör.. haha. 

Nä, men typ samma här. Ville egentligen inte berätta för någon innan första UL, men kommer inte kunna hålla mig från att berätta för iallafall sambons mamma och min farmor typ med en gång. Skönt att de vet om ifall det skulle bli ett missfall. Håller tummarna för dig att det går vägen den här gången!! 

Det ska egentligen inte spela någon roll, men de rekommenderar morgonurin. Dock ska det funka ändå om man haft det i blåsan minst fyra timmar och inte druckit så mycket =) 

Ja.. Blev så arg när jag kom på det. De öppnar nån gång första eller andra veckan i augusti. minns inte riktigt. Har skrivit upp i kalendern i alla fall. det enda som kan göras är behandling som stannar upp ägglossning/mens, vilket ju inte går nör jag ska bli gravid, eller morfin. Har citodon o tramadol hemma och i kombination tar de bort det värsta. Men tramadol kan skada eventuellt foster, så får bara ta om jag har mens. Och blir så påverkad av dem så undviker så mycket som möjligt. Båda mina gynläkare har ju sagt att jag behöver bli gravid så fort som möjligt. Och därför remissen skickades tidigt. Så störigt att läkaren på fertilitetskliniken inte tänkte på (eller struntade i?) det.. 

Så härligt! haha det förstår jag. var hos min kollega och lånade hans bäbis typ hela em/kvällen, tills hon skulle sova haha. Så mysigt! Förstår att du känner dig extra stolt då! Hade jag med gjort =) 

kan lägga upp bilder när jag syr mer =) Det mesta finns upplagt här: 
    crazycatchick.blogg.se 
    Syr mest byxor och dregglisar haha. Inte vågat mig på nått annat än =)

Haha det kan jag tänka mig! Hoppas du får sova bra inatt! :D

många kramar
    Vad härligt att höra att du känner dig piggare och gladare. =)

Godmorgon förresten, glömde svara dig igår att jag är på dag 30 idag, mensen brukar komma under de närmaste dagarna. Känns tyvärr som om att den är på väg, tyvärr men man blir inte särskilt förvånad länge. Vi ligger ju ganska hyfsat lika i cyklarna ser jag, skoj.

Vilken fin blogg du har, ska kolla in den mer senare, kul att läsa bloggar.
    Jag har själv en blogg men kan länka den sen i privat meddelande. =)
    Uppdaterar tyvärr inte jätte mycket mer eftersom jag tröttnat på att blogga sen en tid tillbaka.

Vad händer annars i veckan?

Hoppas det löser sig med kliniken, inte klokt att man ska bli fel behandlad när man redan har det jobbigt.

Nu ska det jobbas, första passet efter semestern, ska handla med mig god mat och lite tidningar, kan vara ganska dött på jobbet ibland nämligen. =)

Ha en fin dag så länge, kramar i massor

• Tess1984
    chbw skrev 2015-07-14 14:06:44 följande:
    Ja.. =) Nu är det bara vänta in o se om mensen kommer eller inte också... Dag 27, så som du säger verkar vi ligga väldigt lika =) 

Tack! Jag har också svårt o uppdatera.. Blir mycket då och då. Skönt att skriva av sig, men ibland kan det dröja länge mellan gångerna haha. Gillar ju att skriva egentligen =) 

I veckan ska jag jobba. Tisdag-onsdag natt. På torsdag kväll ska mamma o mina syskon komma på födelsedagsfika :) sen jobb lör-tisdag. Efter det semester två veckor, äntligen :D själv då? något planerat?

Ja.. Knasigt att jag själv inte tänkte på det på en gång, men blev lite nedslagen med att jag var tvungen att vänta ännu längre... 

Okej =) Låter ändå som det kan bli härligt med god mat, tidningar o eventuellt en lugn första dag! 

detsamma till dig! många kramar
    Hej =)

Nu känner jag på riktigt att mensen är på väg, har gett upp hoppet om plus denna månaden också vilket känns jobbigt, fattar inte varför det ska vara så svårt att bli gravid?

Jag tyckte det var kul att blogga från början, hade ganska många läsare ett tag men nu när jag knappt uppdaterar har jag knappt några, funderar på att öppna en annan blogg där jag bara lägger upp mat för det är ju egentligen därför jag bloggar för att peppa mig själv mot min dröm, att jobba som kostrådgivare.

Jobbar imorgon också sen på torsdag ska jag och sis träna igen, på kvällen ska vi spela minigolf med våra respektive. Till helgen blir det både grill och en sväng till simhallen samt lite jobb. =)

Hur känns det i din kropp nu?  =)
    Väntar med spänning nu och håller tummarna för er för att en bebis är på väg.

Hehe, det blev en lugn start på jobb idag och hade uselt med kunder och satt och läste tidningen Nära, älskar allt med det andliga, det är så spännande... =)

Ha en fin kväll, kramar till dig

• Tess1984
    chbw skrev 2015-07-14 23:13:00 följande:
    Hej =) 
    Okej, trist :/ ja. Dumt att det ska ta sån tid när man verkligen vill! Så vet man om de som "råkar" bli gravida, som inte ens vill, så känns det ännu mindre kul :( 
    Men det är vår tur nu! Snart har vi våra plus, våra frön och våra bäbisar! Hjärta

Ja. Ungefär så för mig med =) Okej! Jag har så svårt att bestämma mig vad jag vill skriva om haha. Förut, när jag var typ 15-18 skrev jag bara helt galna grejer. Kan skratta högt åt det idag. Och fasas över hur jag formulerade mig haha. Men det är skönt att skriva av sig då och då. Eller bara lägga upp bilder =) Tänker att det blir kul att ha sen när bäbis är på G. Köpte en bäbisbok för några månader sen, som jag ska fylla i sen. (den här www.adlibris.com/se/bok/ett-barn-blir-till-dagboken-9789174240986). Så det ska bli så spännande =) 

Åh. mysigt med grillning!! =) Låter som en skön vecka! 

Hmm. Hur känns det.. Ömma bröst, livmodern värker/molar till och från. Men så får jag innan mens också.. Också en känsla av att allt kommer lösa sig, o väldigt positivt inställd till hela bäbisgrejen, fast jag inte brukar känna så, brukar känna tvärtom o negativ... Får se hur det slutar. Imorgon em när jag vaknar ska jag börja testa i alla fall. Dock lär det ju vara negativt, men testerna jag har kan känna av redan sju dagar innan bim om man har tur... Hoppas hoppas hoppas.. 

Okej, låter skönt! åh ja. vad är det för tidning? lät ju jättespännande =)

tack! Är på jobbet nu, blir nog mest kolla serie och läsa inatt, verkar bli lugnt! 

många kramar! 
    Godmorgon =)

Igår bara någon timme efter att jag skickat iväg mitt inlägg till dig kom mensen men det hade jag ju redan på känn, känns något bättre nu. Kanske därför ja varit lite tröttare och kinkigare de senaste dagarna. Mensen kom på dag 30 - 31 denna månaden också, vilket är någon dag tidigare än den brukar, kanske är ett gott tecken.
    Får jag inte mensen i augusti drar vi igång med pergotime, på något sätt känns det som en trygghet och hopp.

Åh vilken spännande bok, den skulle jag verkligen också kunna tänka mig.
    Åh vad jag längtar tills man har sin växande mage, känns så nära men ändå så långt borta men det är ju för att man inget vet, ovissheten är jobbig, tur nog känner man hopp om att det snart ska hända. =)

Åh det ska bli så spännande att få höra om dina testresultat, måste uppdatera direkt. =)
    Lycka nu till, ja det är helt sjukt att dagens tester kan visa graviditet så snabbt.

Ha en fin dag, nu ska jag förbereda mig inför för en ny jobbdag, idag har jag inte samma olustkänsla för att gå dit men jag tror mycket av min PMS spelade roll igår eftersom jag blir så deppig några dagar innan.

Kramar

• Tess1984
    chbw skrev 2015-07-15 09:16:53 följande:
    Nej så trist :( skönt att ni har bestämt när ni ska börja behandla iallafall , om det inte tar sig av sig självt

Ja. Tycker så mycket om fotografens bilder så kändes självklart o köpa den när den låg framför mig på ett museum! :)

Ja verkligen. Längtar ihjäl mig! Hoppet är det sista som lämnar... :)

Ja! Hem o sova nu. Testar så fort jag vaknar :) nu molar o gnager det i livmodern o ryggen, men kan lika gärna vara min vanliga värk. Men nånting känns annorlunda. Kan inte sätta fingret på vad. Kanske bara att kroppen är i fas igen. Återstår att se :)

Detsamma! Skönt att det känns lite bättre idag! :)

Många kramar
    Nyfiken, hur gick dagens testning? =)
    Spännande att det känns annorlunda i kroppen, vore underbart med ett plus nu, lycka till...=)

Nu ska jag mysa framför någon tv-serie, vet ej vilken bara..får spana in netflix och viaplay =)

kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-07-16 17:49:13 följande:
    Hej!

Hur har det gått på jobbet i veckan? Känns det ok att vara tillbaka?

Okej.. där ser man. Nu då för bara några veckor sen?

Mina beunda flytningar är fortfarande kvar och så har jag sett lite, lite klarrött blod. Jag blir inte klok på det! Känns som cykeln är rubbad... får se när mensen behagar dyka upp eftersom det är oklart när jag hade eller om jag ens haft äl.

I veckan är det fullt upp med jobb. Sista dagen innan semestern imorgon så mycket som måste slutföras och en del jag behöver lämna över till kollegor.

I helgen blir det nog mest lugnt med sambon och på söndagen ska vi på hundutställning :)

Låter som du haft en mysig vecka. Vad härligt att ha föräldrarna så nära och bara kunna käka middag ihop en kväll sådär. Det saknar jag! Nu ses vi ett pse gånger om året typ i och med avståndet.

Hoppas du får en mysig kväll!

Massa kramar
    Hej =)

Jo det känns bättre nu, har inte samma olustkänsla mer men det kan ju ha varit lite PMS som spökat också. Mensen börjar gå mot sitt slut nu och jag börjar bli mig själv igen, skönt känsla det där. =)

Vad konstigt att du fortfarande har blödning, vilken dag i cykeln är du nu på?
    Har kanske frågat innan och ber i så fall om ursäkt.

Åh vad skönt med semester, det är du värd. Har ni något inplanerat i sommar?

Igår var en mysig kväll med halva släkten, både syrran med bebis, kusinerna med alla barnen och moster med sambo, tror vi behövde denna mysiga kväll efter begravning och allt skit som hänt. Jag förlorade som vanligt, minigolf är nog inte min grej, hehe..

Nu är det snart dags för jobb igen, hoppas att du får en sista bra dag på jobb och njut nu av en underbar semester. Massa goa kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-15 22:23:53 följande:
    Hej =) 
    Negativt idag. Var som en skugga av ett streck först, men det försvann. Men är ju trots allt bara sju dagar efter äl.. Så har ju ett tag kvar innan det är "säkert" =) Får se hur det går imorgon.. 

Ja.. Sambon har påpekat att jag är tröttare än vanligt.Och jag äter mer. Inte hungrig men "behöver" äta känns det som. Helmysko. Men kan ju vara mensen det med... =) 

Härligt! Jag har hittat en ny serie på netflix som e rätt bra, "the glades" och så en som heter "between" och "the returned".  Om du inte hittar någon =)

kramar
    Godmorgon

Hur har det gått med testerna? =)

Låter som lovande symtom, de gångerna jag varit gravid upplevde jag gravsymtom och pms symtom ganska lika, någon vecka efter beräknad men fick jag skit ont i brösten men sen någon vecka efter där fick jag missfallen.
    Nu hoppas jag verkligen att du är gravid.

Tack för tipsen om tv-serierna. The returned har jag börjat titta en del på men den between låter också spännande. Hoppas på fler spännande tv-serier i höst. Jag är helt frälst i outlander, har du sett den?

Nu är det snart dags för att jobba, nu kan man inte sitta här och dega mer, ha nu en bra dag..massa goa kramar och lycka till med testerna.

• Tess1984
    chbw skrev 2015-07-17 15:26:05 följande:

God.. eftermiddag? haha. vaknade för typ 40 minuter sen. SÅ blir godmorgon här.. =) 
    Negativt idag igen, men e bara på äl+9. Bim troligen 22 (14 dagar efter äl) men kan vara 26 också.. Är första vanliga äl på över ett år, så länge sen så jag minns inte riktigt hur det var innan... Får se =) 

Tycker jag fått fler symtom, men kan ju vara inbillning/så som det ska vara innan mens. Det enda jag minns från tidigare är just ont i livmodern/äggstockarna, brösten (+ att brösten blir större) och att jag känner mig uppvsullen mellan äl o mens. Det gör jag inte nu. Brösten däremot är rejält ömma haha. Oh livmodern. +massa annat. Undrar hur det ska sluta! 

Det var så lite =) Okej! Ja.. kollar mycket på serier på jobbet, så de tar slut ganska fort.. haha. Nej har inte sett outlander än, tänkte läsa boken först, men inte hunnit... :p :) 

okej =) Har en ytterligare natt ledigt, sen jobb 4 nätter och sen 14 dagar ledigt! :) Som jag längtat efter semester haha. Idag ska jag faktiskt försöka mig på att sy, har köpt min egna symaskin nu (lånade förut) och inte testat den än. Så det blir spännande!! :D 

många stora kramar! 

Hej tjejen =)

Hur går det? Jag satt och skrev ett långt inlägg här innan men det verkade inte kommit fram, skriver ett nytt igen.
    Är nyss hemkommen från päronen och grillning med syrran och våra respektive.
    Det blev en mysig stund med god mat, vi grillade räkor och blåmusslor (blåmusslorna blev riktigt gott).
    Syrran hade gjort en glutenfri cheesecake med hallon, mums.

Vad har du för dig i helgen?

Hoppas att alla dina symtom är början på ett nytt liv och det är härligt att din kropp är i rätt spår igen, nu är det redo att ta emot en graviditet. super bra =)

Jag har läst den boken, eller halva haha...jag är en sådan som tröttnar väldigt fort och sen när jag fick reda på att det skulle komma en serie slutade jag läsa men boken är faktiskt intressant. Nu har jag faktiskt börjat kolla på en gammal serie som heter roswell och den handlar om ett gäng ungdomar, kärlekspar och utomjordingar, NOSTALGI =)

Hoppas du har en fin kväll, kramar

• Tess1984
    chbw skrev 2015-07-18 22:43:24 följande:
    Hej =) 
    Inget plus idag heller. Ska försöka vänta med o testa till på måndag eller tisdag (troligen bim på tisdag) :) 
    Åh härligt med grillat. Lite kluven på musslorna haha. Men åh gott med räkor! O cheesecake! MUMS. lite avis haha =) 
    Jag jobbar hela helgen. Började sy en body idag, den ser inte klok ut, och är itne helt ihopsydd än, men nån gång måste ju va första ;) 

Jaa.. Hoppas =) Skulle gå o lägga mig imorse o kunde inte ligga på mage pga så ont i brösten ! :O De har blivit lite spända/fastare också.. Vet att jag brukar få ont, men inget minne av att jag nånsin inte kunnat ligga på mage.. kanske förtränger det haha! 

Haha okej =) Älskar att läsa, men har typ 10-20 nya böcker jag vill läsa, jättesvårt o välja vilken :p Bokhyllorna hemma är överfulla.. Om vi flyttar till hus nån gång ska jag ha massor med bokhyllor fulla av böcker. Nu har vi bara plats med tre st, så det får ligga böcker litehäro där o hyllorna, där det finns plats =) 

Åh, gillar ungdomsserier, får kolla upp! Såg Dawsons creek för typ 1.5 år sen, var 7-10 när den gick på tv, o sen trodde jag det var nån vuxendramagrej bara (mamma kollade på den då o då när jag var liten). Men alltså. Jag ÄLSKAR den. Haha. Lite ledsen att jag inte var 15 när den gick på tv :p Köpt dvd-boxen tillochmed haha =)

detsamma till dig! :) många kramar
    Godmorgon

Ja det kan ju vara olika hur tidigt man plussar. Jag minns att jag fick svagt plus flera dagar efter beräknad mens, förvisso slutade graviditeterna i missfall och kanske hade det ett samband. Vilka graviditetstester använder du?

Hehe, den känslan i brösten minns jag när jag var gravid, vaknade en morgon och hade svinont, har aldrig haft så ont i brösten någonsin, lovande tecken för dig.

Mös med syrrans bebis igår, hon är så snäll och söt, lugn liten bebis. Nu har hon börjar le också när man tittar på henne, man blir så glad i själen av det och suget efter en liten känns mer när man ser en sådan liten, längtar tills jag kan få ge henne en liten kusin som hon kan leka med, hihi...

Min sambo har också mycket böcker, jag har mest böcker om mat eftersom det är ett stort intresse. =)
    Jag tycker det är snyggt med bokhyllor, vi vill nog ha sådana man fäster på väggen som hyllor lite här och där. Nu är vi lite inne på att flytta igen till något billigare så att vi snabbare kan spara ihop pengar till ett radhus, vi betalar nästan 9000 för denna lägenheten vi bor i nu och det är ganska saftigt.

Förresten roswell finns på netflix om du vill kolla upp den, älskar kärleksparet i den serien, dom är så söta och gulliga och man väntar på spänning hela tiden efter den första kyssen, hihi....

Nu ska jag snart jobba. =)

Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning