Fertilitetsutredning
Jag ska ta nya prover på torsdag så jag får veta mer nästa vecka.
Jag ska ta nya prover på torsdag så jag får veta mer nästa vecka.
Nej, jag fick bara veta av gynekologen att de var höga och att jag skulle ta nya prover 21-23 dagar efter första mensdag :o
Jag hoppas att jag får mer svar på torsdag då :) jag har inga symptom för att jag inte skulle ha någon äl och min mens är väldigt regelbunden så det känns som att allt är som det ska.. Men det är det tydligen inte
Hej!! =) hur går det för er?
Sambon har nu lämnat sitt prov och jag har fårt påbörja levaxin för sköldkörteln. Konstigt nog hade mitt höga tsh- värde sjunkit till "normalvärde" igen på bara en månad. Men proverna visade att jag har antikroppar mot sköldkörteln (ett värde på över 600 som ska ligga på under 34) så kommer med största sannolikhet utveckla hypotyreos... tsh-värdet ska ligga mrllan 0.4-2.0 för att vara bäst för graviditet så därför fick jag medicin o nya prover ska tas om ca 4 veckor. Nu väntar jag också på mensen så jag kan ta de ansra blodproverna o kika livmoder/spola äggstockar =)
Hej, vad skönt att du kommit igång med behandling och att de andra proverna är på gång, vi har tagit våra prover nu och jag väntar nervöst på resultaten. Igår var sambon och lämnade sitt andra spermaprov och vi har läkarbesök om någon månad, vet ej när jag ska spola äggledarna? Gör man det efter läkarbesöket kanske?
Hoppas snart vi får våra efterlängtade barn, jag längtar ihjäl mig =)
Just nu vet jag inte vart jag är i menscykeln, upplever ömma bröst, har inte allt bryt mig om att ta ägglossningstest eller kolla flytningar denna månaden, vilket känns väldigt skönt, vi får se man kan ju alltid hoppas på en växande mage =)
Ja man måste försöka vara positiv, =)
Kanske inte alltid så lätt och allting går upp och ner, nu har jag en bra period.
Hur lång tid brukar det ta innan man får ner tsh värdena?
Hur lever ni förövrigt? Jag lever hälsosamt, dricker ingen alkohol, äter nyttig mat och rör på mig, men däremot är inte sambon inte lika duktig, han snusar och äter väldigt osunt, (enligt mig), har i alla fall fått han till att detoxa med mig denna veckan, så det känns bra, vet ej hur pass mycket hans simmare påverkas av livsstilen, vi har ju ändå blivit gravida några gånger innan och han har levt precis som han gör nu.
Hoppas ni alla får en trevlig helg, väntar med spänning om proverna kommer med posten idag.
Ni som har tagit blodprover, på mensen tredje dag, när fick ni hem provsvaren?
// Tess
Hoppas snart att dina värden är nere till det normala, måste vara en jobbig väntan när man så gärna vill bli gravid.
Jag är lite orolig över sambons snusade för han snusar väldigt mycket, men vi får se vad provsvaren snart visar, troligtvis är jag i min fertila period nu, upptäckte ägglossningsflytningar igår och idag, nu är det bara till att hålla tummarna. =)
Hej Tjejer.
Idag fick jag hem mina provsvar och de ska vara helt normala, känns skönt att veta att en av oss fungerar normalt. =)
Nu inväntar vi mannens spermaprov och hoppas på det bästa.
Hur går det för er?
Ha en underbar påsk,
heej hoppas allt är bra med er :)
vi påbörjade vår utredning 17 feb o jag har gjort allt man ska göra tagit prover gjort spolning kollat ägglossning och min man har ftf inte gjort sperma provet o ja har tjatat han säger att han är rädd för svaret o ja har försökt prata med han på olika sätt undrar om jag sj kan få reda på mina svar orkar inte tjata längre o dra ut på tiden
Vi hade fått brev igår.. Sambons prover var inte så bra. Han hade ca 2 aktiva simmare, så nu måste han vänta i 3 månader för å ta nya prover!
Jag fick dock samma brev som förra gången, att jag skulle kolla sköldkörteln..? Det var ju det jag gjorde :o
Hej tjejer, hoppas påsken har varit bra.
Sitter här och oroar mig, vi har inte fått sambons provresultat än, ska det verkligen ta längre tid än mina? Vi tog blodproverna samma dag och spermaprovet gjorde han innan mina prover, de sa att det kunde ta mellan 4 - 8 veckor innan man fick svar på de...kram till er..