• Missilence

Fertilitetsutredning

PLUS att tre av mina fyra bästa kompisar har tagit abort och de blev gravida efter en gång.. Det är så frustrerande att det inte ska gå för mig när jag är den enda som verkligen vill!

• Missilence
    Tess1984 skrev 2015-03-21 08:05:52 följande:

Ja jag vill inte att barnlösheten ska förstöra mig, detta ordspråket brukar jag tänka på när jag har sämre dagar.

"låt inte sorgen i ditt förflutna och rädslan för framtiden förstöra lyckan i ditt nuvarande"

Jag har många vänner som också fått kämpa, särskilt min bästa vän som jag har daglig kontakt med, de fick vänta flera år innan deras första mirakel föddes via IVF, hon hade i flera år mått otroligt dåligt och inte levt sitt liv fullt ut som hon önskade, för allt löste ju sig i slutändan och det gör det för oss flesta.

Vad gör ni annars om dagarna i tråden?

Själv tränar jag en del,  fotograferar mycket, målar, försöker även göra många små utflykter, sist var jag och sambon på en romantisk date på ett Spahotell, kan rekommenderas =)

Det är helt rätt tänk! Även att det är jobbigt så ska man ju alltid tänka att det kommer gå bra!

Jag joggar en del när jag är ledig. Jag jobbar ganska mycket också :)
  • Missilence
    Tess1984 skrev 2015-03-22 21:28:37 följande:

Hej tjejer, hur är det med er idag? Hoppas ni haft en bra helg!

Vore trevligt att veta var någonstans i Sverige ni bor, om ni vill tala om såklart.

Ha en fin söndag, kramar

Jag bor i strömstad :)
  • Missilence
    monn skrev 2015-03-23 18:33:24 följande:

Vi är i nästan samma sits! Har försökt få barn sedan sept 2013. Jag har lite för höga sköldkörtelvärden, mannens spermier ser bra ut, men jag har PCO. Började med Levaxin förra veckan... Skall spola äggledarna nästa vecka, sedan blir det insemination :)

Vet du vad man gör åt sköldkörteln? Har det å göra med att jag inte blir gravid? Hoppas allt går bra så du får ditt plus!
  • Missilence
    chbw skrev 2015-03-23 21:09:57 följande:

Sköldkörteln får man behandla om de anser att det behövs. Väntar själv på mina nya provsvar då jag hade för högt tsh-värde. Underfunktion i sköldkörteln kan göra att mens/ägglossning uteblir om jag minns helt rätt. Har de sagt något mer till dig om sköldkörteln

Jag ska ta nya prover på torsdag så jag får veta mer nästa vecka.
  • Missilence
    chbw skrev 2015-03-23 21:42:59 följande:

Okej! Hoppas du får svar snabbt! Vet du vad ditt tsh var på proverna de upptäckte att du hade höga värden?

Nej, jag fick bara veta av gynekologen att de var höga och att jag skulle ta nya prover 21-23 dagar efter första mensdag :o
  • Missilence
    monn skrev 2015-03-24 05:41:04 följande:

Ja, jag har fått Levaxin. Tydligen är det värdet jätteviktigt. Påverkar ägglossningen, jättelätt att få missfall osv om det är förhöjt. Levaxinet tar 4-6 veckor innan det ger effekt, men kan ta längre tid... Lycka till för er med :) har ni fått reda på ngt om din mans spermier?

Okej! Då får jag se om jag kommer få det också. Nej, man skulle få hem ett brev inom två veckor och det har inte kommit något än.. Han har tagit proverna i en annan stad och man kan inte få reda på resultatet över telefonen. Men efter första april är det nya regler så vi hoppas att vi kan få svar då! Hela utredningen är som sagt väldigt utspridd och rörig..
  • Missilence
    chbw skrev 2015-03-24 10:31:36 följande:

Okej :o jag tog iof mitt tsh hos min "vanliga" gyn i samband med pcos-proverna. Fick remiss till vc för vidare utredning/behandling. Lustigt att det är så olika. Mitt värde låg på 6.12, referens hos de flesta vc är 3-4 har jag för mig aå mitt värde är inte jättehögt. Sa dock till vc att jag rekommenderats att ha ett värde under 2.5 så hoppas de gör något åt det, har ganska mpnga jobbiga symtom så nått stämmer ju inte. Mest vill jag ju ha igång äl igen så det går o bli gravid iallafall =)

Jag hoppas att jag får mer svar på torsdag då :) jag har inga symptom för att jag inte skulle ha någon äl och min mens är väldigt regelbunden så det känns som att allt är som det ska.. Men det är det tydligen inte
  • Missilence

Glad påsk alla! Jag tog ju prover förra veckan och jag väntar fortfarande på svar.. Sambon väntar också på svar.. Väldans massa vämtande!

Har BIM på lördag men jag antar ju att mensen kommer komma..

• Missilence
    Tess1984 skrev 2015-04-03 08:29:26 följande:

Då borde de dyka upp i veckan som kommer. för mig tog det lite mer än en vecka, mannens blodprov och dock inte kommit. Väntar nervös på hans prover.

Spermaprovet vet jag inte hur lång tid det kan ta, kanske också kommer denna veckan. Vi kan ju hoppas så att man slipper denna oro.

Gladpåsk

Vi hade fått brev igår.. Sambons prover var inte så bra. Han hade ca 2 aktiva simmare, så nu måste han vänta i 3 månader för å ta nya prover!

Jag fick dock samma brev som förra gången, att jag skulle kolla sköldkörteln..? Det var ju det jag gjorde :o
Svar på tråden Fertilitetsutredning