• chbw

Fertilitetsutredning

Maalon skrev 2015-08-04 09:26:21 följande:
    Jag brukar hälla ner den i en blender ihop med färska jordgubbar, då blir det nomnom :D haha

En vecka till (vad jag tror blir) bim idag, äl+7 alltså, känner jag mig själv rätt kommer jag börja leta symptom like a crazy person nu, haha!!
    okej, låter goare än bara grape iallafall ;) haha. 
    oh spännande! haha, det gjorde jag med förra månaden. Det konstigaste var dock en märklig känsla som var extremt positiv.. Kanske iof för att kroppen äntligen är igång nu när jag äter levaxin =) för gravid var jag inte haha. Håller tummarna för er =)
    är det första barnet? hur gamla är ni o får en fråga vars ni finns? =)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-04 10:17:26 följande:
    Du har säkerligen ägglossning på gång, sådana flytningarna ska ju hjälpa spermierna upp till äggledaren innan ägglossning, liknande brukar jag också ha dagarna innan, som jag upplevt det i alla fall... denna månaden är jag lite osäker men jag tror jag vet när jag hade ägglossning, har försökt låta bli att känna efter men det är inte så lätt, hehe..

Hehe, trevligt med bio, ant-man känner jag inte till, vilken är det? =)
    Skulle gärna vilja gå på bio, men biografen i vår stad är så mesig, haha särskilt nu när man varit på feta biografer i USA.

Ha en bra dag, du är väl ledig idag då? Jag ska till stranden idag, så lyder planen i alla fall. =)
    Ha en underbar dag, massa kramar
    Ja jag hoppas det =) inte haft äl-flytningar sen innan mensen börja strula för ett år sen, så hoppas de är på g att börja igen. de ska ju, precis som du säger, hjälpa till =) Okej =) nä, det är inte lätt att inte göra det haha. Man får försöka sysselsätta sig.. men itne alltid enkelt :p

Jo =) okej. det är nån ny superhjälte-film. Sett trailern nu senaste gångerna vi varit på bio, så rätt sugen haha. Den verkar kul =) haha det kan jag tänka mig! Om jag åker dit ska jag definitivt gå på bio ;)

Ja idag är jag ledig =) Sambon blev inringd att jobba inatt, så får se vad jag hittar på. Hade tänkt laga mysmiddag till oss, men inge kul ensam haha. Får bli enkel mat att göra matlåda på också :p 
    Så härligt med stranden! =) hoppas ni får det underbart!
    massor med kramar 
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-04 17:12:46 följande:
    Ligger väl nåt i det säkert, det blir ju en förändring för kroppen det också såklart.

Första barnet för oss. Jag blir snart 24 och sambon 30, bor utanför Trondheim. Ni?
    jo.. =) 

okej! spännande. Ja utanför trondheim har du ju sagt! minnet funkar ja ;) haha
    Jag blev nyss 24, sambon är 22, första barnet o strax utanför stockholm =) 

o du var på äl+7? känner du något? eller är det "som vanligt"? =)
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-04 17:47:07 följande:
    Hehe ;)

Njaa, känner egentligen inte nånting som är direkt ovanligt tror jag. Är ofantligt trött idag, har gått och gäspat hela dagen och längtar bara hem till soffan, men det kan vara ovana att vakna tidigt efter fyra lediga dagar :p däremot så har jag en känsla i magen som jag haft sedan i lördags, en slags tyngd typ, nästan att jag kan jämföra den med känslan när man går runt och oroar sig över något, lite som att organen jag inte kan styra över är spända typ. Annars har jag fått stilla mig själv när jag liksom letar symptom, haha, men vi får se. Hade tänkt hålla ut och inte testa förrän äl+14, men kan hända att jag testar redan på fredag typ :p
    oh spännande!! =) jag började testa redan äl+7 för tålamodet finns inte riktigt där haha ;) Hoppas att det är något för er nu! =) 
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-04 20:24:14 följande:
    Fick ett riktigt ryck på sambon precis tidigare, textbook pms skulle jag säga, haha, men kanske kan tolkat som graviditetstecken också :P Han verkar vilja testa redan imorgonbitti, bara det att han är rädd att bli besviken, men vi får se, mitt tålamod är heller inget att hänga i julgranen direkt :P
    haha :p ja, pms o graviditetstecken ska ju kunna vara väldigt lika =) 
    okej! haha. svårt de där :D än är det ju tidigt, så blir det - finns det ju fortfarande stor chans att det blir ett + närmre/efter bim =)
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-04 21:31:29 följande:
    Ska försöka vänta ut helgen iallafall, som jag tänkt från början, meeen, som sagt :P haha
    Okej ;) haha. du får uppdatera sen :D
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-05 08:35:15 följande:
    Nej det är inte lätt. Igår var jag hemma hos en av mina närmaste vännen och hon ska föda om en månad, hon har också haft svårt att bli gravid och kämpat i många år. Jag ser glädjen i hennes ögon nu när hon äntligen har lyckats och jag kan bara se framför mig hur jag kommer känna när jag sitter i samma position.

Åh jag älskar super hjälptefilmer, den ska kollas upp. Jag såg i USA när vi var på bio att en ny tv-serie är på gång, superwomen, man har alltså bytat ut mannen till en stålkvinna, hehe...låter ju inte alls dumt. heheh

Blev ingen strand igår, blev lite dåligt väder igår och vi satt mest ute och mös i hennes trädgård, åt en god middag och pratade en massa. Jag visare bilder från vår USA resa, över 2000 bilder. hehe

Ha ett bra jobbpass idag, nu ska jag snart bege mig till arbetet. Kramar
    Nä det är ju inte det. Okej! =) Ja, du är det verkligen din tur!! =) Drömde inatt att sambon (!) var gravid, men fick missfall båda gångerna. Tror jag spelat för mycket sims... haha. Inte så lätt för honom att bi gravid i verkligheten :p 

okej! =) åh spännande! Får se om det blir nått bra av den :D 

okej, trist med dåligt väder, men låter som ni fick det trevligt ändå :D Här vart det mest slapp. Sambon jobbade o jag hade migrän. Så vila vila, o vila lite till :P 

det ska jag =) måste kika på schemat, ska ha inskolning med en ny assistent, men minns inte när haha. Hoppas du haft/får en fin dag! :) 
    många kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-05 20:59:54 följande:
    Haha, vilken knäpp dröm!! Ja det vore nog en omöjlighet i verkligheten. =)
    Jag har drömt flera gånger att jag varit gravid, fått barn och allt. Skit jobbigt att vakna ur en sådan dröm men förhoppningsvis slår drömmen in snart. =)

Imorgon är jag ledig då ska det mysas med kusinen och hennes barn. Vi ska först åka hem till morbror och fira hans födelsedag och sen ska vi hem till mina föräldrar och bada i poolen. Skulle gärna åkt till ett badland men det blir nog inte tid till det imorgon. Just nu kan jag bara se framför mig vilken lekmamma jag kommer bli, mina ungar kommer nog få en rolig uppväxt med mycket bus och lek, haha.

Hur tänker du kring att ägglossningsstimulerande kan öka chansen/risken för fler barn? Jag är själv tvilling och skulle faktiskt önska jag fick två, visst vi var säkerligen jobbiga under uppväxten särskilt under tonårstiden men vi har alltid haft varandra och hon är min allra bästa som jag kan jag kan prata med om allt.
    Självklart spelar det ingen roll men en rolig tanke eftersom min gynläkare nämnde det senast vi pratade. =)

Hoppas inskolningen gick bra och att du får en bra dag på jobb, eller natt menade jag. =)

Kramar
    Ja men typ haha. Drömt flera gånger att jag är gravid också, o som du säger, inge kul att vakna då :/ Ja! Snart slår det in =) Hur var det för dig nu? när hade du bim? =) 

Åh så härligt! Kul o bada :) haha samma här :P sambon tror jag kommer bli den "elaka" (stränga) föräldern. Har en känsla av att det blir tvärtom haha. Han är ju rätt ovan med barn, så kommer bli otroligt spännande för mig att se honom bli förälder också.. Mina syskon älskar honom, men de är rätt stora (6-10 år), aldrig sett honom med mindre barn. Jag älskar barn o lånar alla bäbisar jag känner haha =) 

Jag har drömt om tvillingar i flera år o sambon vill ha tvillingtjejer, så blir det fler än en gör det inget för mig =) Tror att det också tar bort det "ansvar" som ett äldsta-syskon kan få (jag har ju fått ta massa ansvar eftersom jag är äldst), om de är två på en gång. Däremot skulle det va "bättre" för mig o få en först, o sen tvillingar, då sambon "bara" vill ha två barn o jag vill ha tre haha :p kryphål ;) Hur många vill du/ni ha? =) 

Ingen inskolning inatt, det blir i nästa vecka. Skönt o få jobba lite själv direkt efter semestern! Bara köra på som jag brukar o inte hålla på o instruera haha! Men bara åtta pass på tre veckor, sen semester igen! o 20 dagar tills vi åker till italien : :D Hoppas du får en fantastisk dag imorgon och att det går o bada =) 
    massor med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-06 09:23:25 följande:
    Hehe, jag räknade faktiskt i kalendern igår och jag tycks vara på dag 24 och jag brukar få mensen på dag 30 - 33, om jag har tur...så nästa vecka räknar jag med att mensen INTE kommer ;P
    Själv då? Har du positiva stickor än???
    Just nu känner jag knappt någon PMS, brukar annars ha ett himla humör som inte liknar denna världen men just nu känner jag mig ganska harmonisk.
    Jag har något svullna bröst och lite mensvärk fram och tillbaka som jag brukar ha någon vecka innan, hoppas humöret håller i sig.

Jag tror att min sambo kommer bli den stränga och jag kommer bli lekmamma.
    Tror även jag kommer bli en hönsmamma som oroar mig för allt, hehe.

Vi har faktiskt inte pratat om hur många barn vi vill ha utan det känns som vi tar det som det kommer. Jag har kanske en önskar om två barn men skulle det bli tre skulle det inte göra något. =)

Åh ja nu åker snart till Italien, lite avis där allt :P resa är det bästa som finns.
    Vad händer till helgen då? Är du ledig något? Själv tänkte jag åka iväg och campa med päronen, komma till en sjö med vacker solnedgång och lite fiske på det. =)

Nu ska jag fixa till här hemma, sambons ska ha en massagekund och efter det ska vi iväg och köpa bil sen ska jag möta upp kusinen med hennes barn. =)

kramar i massor
    okej =) Så spännande! Åh hoppas du slipper PMS-humörena! =) Håller tummarna!
    Nä, negativa stickor än så länge. är på dag 15. Förra cykeln kom äl ca tre veckor efter mensens första dag. cyklerna har blivit kortare o kortare, förra var på 35 dagar, den innan 36 o innan det 39. Så får se hur det blir den här gången. Förut hade jag kring 28-30 dagar, skulle vilja att det blev så igen.. Så mycket vänta hela tiden!

Okej =) haha, jo. oroa mig för allt gör jag redan så lär göra det sen med ;) 

Okej =) för några år sen ville jag ha fem barn, men kom på att jag måste föda ut dem... haha. Men 1-3. Blir såklart glad även om det bara skulle bli ett =)

Jaaaaa. Så laddad! 19 dagar kvar. Har nedräkning på mobilen haha. Så laddad. Blir vår första resa (om man räknar bort göteborg o hälsa på släktingar i dalarna) =) Så kommer bli superspännande. ska verkligen försöka resa mer! I år blir det ju två resor, en i höst också! 

I helgen är jag ledig. Går av imorgon 830 o e ledig till måndag kväll! Så det blir skönt. kanske vi träffar sambons kompis, men får se =) beror på hur han jobbar. Ska göra god mat i alla fall, så mycket vet jag ;) fick en elgrill när jag fyllde år förra året, så kan grilla inne, så vi ska göra grillspett :D Åh låter ju hur mysigt som helst! Hoppas det blir bra väder :D 

okej, hoppas ni haft en toppendag :D 

massor med kramar
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-07 20:03:11 följande:
    Vi testade ikväll, både jag och sambon ser ett svagt, svagt streck. Vad tror ni? Nu ska vi vänta till själva bim-dagen att testa. Kan inte fatta att det kanske äntligen gick!
    Tycker mig också att jag ser strecket! O det ska inte bli något alls om man inte har hcg, vilket bara kommer när man är gravid. Håller tummarna att det är starkare om några dagar!! :) 
    Spännande, du får uppdatera när du tagit nytt test!! =)
    kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning