• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-06-05 17:19:13 följande:
    Jag får som trådiga flytningar och ont. Eller så hade jag förut när mensen var regelbunden. Nu har jag haft det lite då och då. Och nu ett par dagar i streck. Så kan inte riktigt tyda, men förut var det tydligt... 

Ja, det är som du säger både bra och dåligt. Jag kan ju int lita på det längre, så försöker att inte tänka så mycket på det... 
    Jag kan tänka mig det! O nu närmar sig ju er resa! Så spännande =) 

detsamma till dig! kramar
    Menar du att du har sådana trådiga flytningar flera dagar i rad och lite då och då under hela cykeln? Jag har bara mina ett par dagar och det är i mitten av cykeln, vilket jag tolkar som ägglossning. Innan och efter ägglossning har jag mjölkiga flytningar.

Nu försöker jag inte tolka kroppen hela tiden för man blir ju galen till slut, den får sköta sitt jobb själv helt enkelt. =)

Ja nu resor vi snart, nu har jag shoppat lite inför resan, lite sådana småprylar man behöver. Nu har jag bara lite sommarklänningar kvar på listan.
    Sen lär man nog shoppa lite i USA också, de har fina outletsbutiker där.

Hoppas du får en underbar helg, ha så skoj imorgon. kram
  • Tess1984
    999 skrev 2015-06-05 14:41:01 följande:
    Troligtvis får vi inga nya besked förrän i slutet av aug eftersom kliniken stänger snart för sommaren. Det känns för jävligt! Vi fick ett telefonnummer till en kurator, får se om vi tar kontakt med henne.

Min man ringde till läkaren idag och berättade att han har ont i pungen så han ska få kallelse till urologen.

Jag ber om ett mirakel!!!
    Tycker så synd om er, men ge inte upp hopp finns alltid, idag finns så många fina metoder där man kan lyckas.
    Kurator kan rekommenderas, ta all chans till hjälp ni bara kan.

Jag ber också om ett mirakel för er Hjärta stor styrkekram

• Tess1984
    999 skrev 2015-06-06 10:11:44 följande:
    Tack snälla för dina uppmuntrande ord! Det löser sig säkert, antingen med eller utan barn. Livet kommer bli bättre än vad det känns just nu i alla fall. Chocken har lagt sig nu tror jag och jag känner att det är lättare att acceptera beskedet nu. Eller så är det min hjärna som stängt av som en försvarsmekanism för att jag inte orkar ta itu med det. Jag vet inte hur jag ska förklara... Men jag känner mig tom.

Känner varken sorg, eller glädje. Jag bara är. Och det är skönt, att slippa ångesten som jag kände samma dag och dagen efter beskedet kom. Då ville jag dö.
    Vad skönt att höra att chocken lagt sig lite, vilken pers...men på ett eller annat sätt har ni stor chans att få barn, försök att se det så fast att det kan kännas mörkt ibland. Försök andas, ta dag för dag. Lev livet i sommar, hitta på minnesvärda ögonblick i sommar, ta hand om varandra, gråt och krama om varandra.

Hur tar din sambo det?

Sänder er massa kramar
  • Tess1984
    Fortuna skrev 2015-06-07 17:56:30 följande:
    Ja att ta studenten var verkligen hur kul som helst! :)

Nej det har du inte frågat! Jag bor i Västergötland! Och du? :)

Detsamma! Och att grillningen blev bra och att vädret höll sig på sin bästa sida! :)

Kram!
    Jag bor nere i Skåne =)
    Vi grillade också i helgen och hade utomhuslekar, nu är sommaren äntligen här känns det som. Nu hoppas vi att vädret håller i sig så att man kan vara ute så mycket som möjligt i sommar.

Blev det en bra helg för dig också? kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-06-06 16:59:10 följande:
    Ja.. eller alltså. förut hade jag enbart en eller två dagar i mitten av cykeln. nu kommer de lite hur som helst och kan komma flera dagar i rad. Jag funderar på om det kan bero på att cystorna/äggblåsorna i mina äggstockar brister, men vet inte, så får helt enkelt låta bli o spekulera :o

ja, man blir ju verkligen det! 

Härligt =) 

detsamma! kramar
    Hoppas du hade en trevlig dag igår på showen? Lät så spännande.
    Själv har det varit en mysig helg med grillpremiär med utomhuslekar.
    Hann även med en trevlig student också.
    Snart drar vi på semester, börjar räkna ner nu =)
    Kram
  • Tess1984
    999 skrev 2015-06-06 13:27:34 följande:
    Min man är förkrossad, han känner sig liten. Antar att han har skuldkänslor också, över att han är anledningen till att vi inte kan få barn. Även fast jag försöker få han att förstå att det spelar ingen roll vem felet ligger hos, vi är två, tillsammans, om det. Det är vi som inte kan få barn.

Han har till och med i chockens hetta sagt att "Om du vill lämna mig och hitta någon annan att skaffa barn med så förstår jag det". Men jag kommer aldrig lämna honom! Om jag inte kan få barn tillsammans med honom så vill jag inte ha barn alls eller med någon annan.

Vi ska försöka göra denna sommaren så bra som möjligt. Som sagt, just nu känner jag ingenting. Jag googlar mycket och läser olika studier om sådana fall, försöker hitta andra par i samma situation för att se om vi har en chans överhuvudtaget... Jag blir lite orolig över att jag inte tar det så hårt, de första två dagarna trodde jag att jag skulle dö men både igår och idag känner jag mig lugn och mer eller mindre som vanligt, förutom att det snurrar runt i huvudet hela tiden. Men som sagt, kanske kroppens sätt att försvara sig och stänga av. Precis som att man kan svimma av svår chock eller ångest för att kroppen inte pallar trycket och då "startar om" systemet liksom.
    Åh jag lider med er, kan inte ens tänka hur jag hade mått om jag fått samma besked. Jag hoppas innerligt att det snart löser sig för er.
    Vet ej om det kan hjälpa i ert fall men jag ger min sambo tillskott på zink, selen, folsyra, evitamin samt cvitamin i starka doser i omgångar.
    Sänder massa styrka och kärlek.

• Tess1984
    Fortuna skrev 2015-06-08 21:49:51 följande:
    Okej! :)

Ja nu känns det som att det finns hopp om en sommar :P jag satt och kollade på resor häromdagen om drömde mig bort, haha. Ja tack, helgen var bra. Lugnt och skönt :) din?

Ska ni göra nåt kul på midsommar? :)

Ska nog förresten ta mina prover snart som jag fick med från sjukhuset, lika bra att ha det gjort även om vi inte får svaren än!

Kram kram
    Vart hittade du för spännande resor? Jag älskar att resa och resor gärna flera gånger om året, hihi men det är ju pengarna som ska till..
    Min helg var suverän måste jag säga, både studentfest och grillfest med goda vänner gjorde helgen minnesvärd. =)

Vi har faktiskt inte bestämt midsommar än men antagligen åker jag upp och campar med familjen, sambon vill fira med hans bror och några vänner men det är bara barnfamiljer där och det är jag inte särskilt intresserad av. Vi får se hur vi göra, vi åker ju till USA på måndagen så vi kommer även packa och fixa det sista inför resan den helgen. Själv då?

Sorry, men vilka prover skulle du ta?

Nu ska jag snart sova=)
    Natti natti
  • Tess1984
    999 skrev 2015-06-08 09:45:04 följande:
    Hur starka doser då? Min man har ätit multivitamin från Apoteket fram till nu men det är ju låga doser så igår köpte vi zink, folsyra och selen i starkare doser i hopp om att det kan göra någon skillnad! Vi gör allt vi kan för att få ett bättre resultat på nästa spermaprov.
    Ja multivitaminer brukar ha lägre nivåer än om man tar vitaminera separat.
    C-vitamin 1000mg, zink, 25mg, selen 100 mikrogram, stark e-vitamin minns ej styrkan för burken är slut...sen har vi även tillsammans ätit stark d-vitamin men vi håller upp nu under sommar månaderna.
    När ska han ta nästa prov?
  • Tess1984
    999 skrev 2015-06-09 14:31:41 följande:
    Min man har käkat multivitamin i princip sedan vi började försöka bli med barn för över ett år sedan. Men nu precis har han börjat äta sammanlagt ca 60 mg zink, 800 mikrogr folsyra och 200 mikrogr selen varje dag. Vi hoppas att det ska göra under på nästa spermaprov, bokstavligen. Han ska lämna det i augusti när kliniken öppnar igen. De stänger för sommaren om några dagar.
    Håller tummarna för er nu under sommaren, skulle han träffa en annan läkare innan nya spermaprovet lämnas i augusti? När i så fall??
    Tänker på er...kramar

• Tess1984
    chbw skrev 2015-06-09 11:46:40 följande:
    Ja det var fantastiskt =) Jättekul! gick förbi stockholm äter-grejen efter en snabbis också, och handlade lite karameller från grenna =) 

Ååh. så gott med grillat!! =) 

ja vad kul! Var det efter midsommar ni skulle åka? =) 

många kramar
    Åh vad gott med grenna karameller, dit brukar jag och familjen åka på sommaren, så kul att se bagarna tillaga karamellerna direkt i butiken. Mysigt att gå där på gatorna också. =)

Kul att du hade trevligt.

Vi åker direkt efter helgen på midsommar, åh jag vill bara iväg nu. komma bort från allt och njuta med min älskling.
    Imorgon är det begravning för min kusin, känns så himla jobbigt. =(
    Kommer bli jobbigt att se mormor och moster i kyrkan, de är helt förstörda.

Vad har du annars för planer i veckan? Börjat gå ner i tid nu?
    Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning