• chbw

Fertilitetsutredning

varningsljus skrev 2015-07-13 21:47:59 följande:
    Okej... skönt att din cykel verkar börja rätta till sig! Det är ju verkligen ett stort steg i rätt riktning. Mkn har ju varit väldigt regelbunden nu i fyra månader. Jag ska egentligen ha äl typ nu men negativa ältest fyra dagar i rad och häromdagen fick jag en brun/röd flytning. Väldigt skumt. Brukar aldrig ha det i mitten av cykeln.

Okej. Vet du vad skillnaden är på älsprutor och pergo? Hoppas verkligen det kan hjälpa er!

Ja det låter ju lite märkligt. Det gör du rätt i, ställ frågsn till läkaren iallafall och se om hon eller han har ett bra svar på det!

Det är som jag har ju inte fått spola mina äggledare. Hoppas inte det är där vårt fel sitter liksom.

Jag tror att min klinik öppar 1 augusti. Din då?

Många kramar
    Ja.. Känns ju på nått sätt som om vi äntligen har nån chans nu i alla fall. 
    Okej.. Vad lustigt.. Kan det vara lite blödning pga äl? eller nidis, om ägglossningen kommit tidigare än beräknat? Dålig på mellanblödningar, har aldrig haft det heller.. 

Enda skillnaden är väl att det ena e sprutor, andra tabletter. Min läkare sa att sprutorna är bättre, men jag vet inte ja. Smidigare med tabletter i allafall. Om jag får sprutor ska jag ta på mig själv varje dag i x antal dagar o sen när äggblåsan utvecklats få en annan spruta så den släpper.. 

Ja. Ska göra det så fort de öppnar! 
    Men vad lustigt. Jag har hela tiden trott att spolning är rutin vid utredningar, pga att det kan vara stopp osv. Har du fått veta varför du inte fått göra nån spolning? 

Okej! Minns inte datum men nån gång första eller andra veckan i augusti. Har skrivit upp i kalendern iallafall så jag inte ska glömma att ringa =) 

Nu är jag iallafall på cykeldag 27, och ÄL+6 så fr.om onsdag kan jag börja testa. Köpt på mig 40 billiga graviditetsstickor, så gör inget om jag slösar... :p Känner mig positiv i kroppen, vilket jag inte gjort förut. Trots att jag inte tror jag är gravid så har jag en positiv känsla jag inte riktigt kan förklara... Har ju iallafall senaste sex, sju månaderna känt mig negativ... 
    Men det visar sig.. Vill så gärna få berätta för sambons mamma att hon ska bli farmor, som lite tidig bröllopspresent till henne! Men hoppas inte för mycket... 

stor kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-14 08:14:18 följande:
    Vad härligt att höra att du känner dig piggare och gladare. =)

Godmorgon förresten, glömde svara dig igår att jag är på dag 30 idag, mensen brukar komma under de närmaste dagarna. Känns tyvärr som om att den är på väg, tyvärr men man blir inte särskilt förvånad länge. Vi ligger ju ganska hyfsat lika i cyklarna ser jag, skoj.

Vilken fin blogg du har, ska kolla in den mer senare, kul att läsa bloggar.
    Jag har själv en blogg men kan länka den sen i privat meddelande. =)
    Uppdaterar tyvärr inte jätte mycket mer eftersom jag tröttnat på att blogga sen en tid tillbaka.

Vad händer annars i veckan?

Hoppas det löser sig med kliniken, inte klokt att man ska bli fel behandlad när man redan har det jobbigt.

Nu ska det jobbas, första passet efter semestern, ska handla med mig god mat och lite tidningar, kan vara ganska dött på jobbet ibland nämligen. =)

Ha en fin dag så länge, kramar i massor
    Ja.. =) Nu är det bara vänta in o se om mensen kommer eller inte också... Dag 27, så som du säger verkar vi ligga väldigt lika =) 

Tack! Jag har också svårt o uppdatera.. Blir mycket då och då. Skönt att skriva av sig, men ibland kan det dröja länge mellan gångerna haha. Gillar ju att skriva egentligen =) 

I veckan ska jag jobba. Tisdag-onsdag natt. På torsdag kväll ska mamma o mina syskon komma på födelsedagsfika :) sen jobb lör-tisdag. Efter det semester två veckor, äntligen :D själv då? något planerat?

Ja.. Knasigt att jag själv inte tänkte på det på en gång, men blev lite nedslagen med att jag var tvungen att vänta ännu längre... 

Okej =) Låter ändå som det kan bli härligt med god mat, tidningar o eventuellt en lugn första dag! 

detsamma till dig! många kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-14 21:18:35 följande:
    Hej =)

Nu känner jag på riktigt att mensen är på väg, har gett upp hoppet om plus denna månaden också vilket känns jobbigt, fattar inte varför det ska vara så svårt att bli gravid?

Jag tyckte det var kul att blogga från början, hade ganska många läsare ett tag men nu när jag knappt uppdaterar har jag knappt några, funderar på att öppna en annan blogg där jag bara lägger upp mat för det är ju egentligen därför jag bloggar för att peppa mig själv mot min dröm, att jobba som kostrådgivare.

Jobbar imorgon också sen på torsdag ska jag och sis träna igen, på kvällen ska vi spela minigolf med våra respektive. Till helgen blir det både grill och en sväng till simhallen samt lite jobb. =)

Hur känns det i din kropp nu?  =)
    Väntar med spänning nu och håller tummarna för er för att en bebis är på väg.

Hehe, det blev en lugn start på jobb idag och hade uselt med kunder och satt och läste tidningen Nära, älskar allt med det andliga, det är så spännande... =)

Ha en fin kväll, kramar till dig
    Hej =) 
    Okej, trist :/ ja. Dumt att det ska ta sån tid när man verkligen vill! Så vet man om de som "råkar" bli gravida, som inte ens vill, så känns det ännu mindre kul :( 
    Men det är vår tur nu! Snart har vi våra plus, våra frön och våra bäbisar! Hjärta

Ja. Ungefär så för mig med =) Okej! Jag har så svårt att bestämma mig vad jag vill skriva om haha. Förut, när jag var typ 15-18 skrev jag bara helt galna grejer. Kan skratta högt åt det idag. Och fasas över hur jag formulerade mig haha. Men det är skönt att skriva av sig då och då. Eller bara lägga upp bilder =) Tänker att det blir kul att ha sen när bäbis är på G. Köpte en bäbisbok för några månader sen, som jag ska fylla i sen. (den här www.adlibris.com/se/bok/ett-barn-blir-till-dagboken-9789174240986). Så det ska bli så spännande =) 

Åh. mysigt med grillning!! =) Låter som en skön vecka! 

Hmm. Hur känns det.. Ömma bröst, livmodern värker/molar till och från. Men så får jag innan mens också.. Också en känsla av att allt kommer lösa sig, o väldigt positivt inställd till hela bäbisgrejen, fast jag inte brukar känna så, brukar känna tvärtom o negativ... Får se hur det slutar. Imorgon em när jag vaknar ska jag börja testa i alla fall. Dock lär det ju vara negativt, men testerna jag har kan känna av redan sju dagar innan bim om man har tur... Hoppas hoppas hoppas.. 

Okej, låter skönt! åh ja. vad är det för tidning? lät ju jättespännande =)

tack! Är på jobbet nu, blir nog mest kolla serie och läsa inatt, verkar bli lugnt! 

många kramar! 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-15 08:12:41 följande:

Godmorgon =)

Igår bara någon timme efter att jag skickat iväg mitt inlägg till dig kom mensen men det hade jag ju redan på känn, känns något bättre nu. Kanske därför ja varit lite tröttare och kinkigare de senaste dagarna. Mensen kom på dag 30 - 31 denna månaden också, vilket är någon dag tidigare än den brukar, kanske är ett gott tecken.

Får jag inte mensen i augusti drar vi igång med pergotime, på något sätt känns det som en trygghet och hopp.

Åh vilken spännande bok, den skulle jag verkligen också kunna tänka mig.

Åh vad jag längtar tills man har sin växande mage, känns så nära men ändå så långt borta men det är ju för att man inget vet, ovissheten är jobbig, tur nog känner man hopp om att det snart ska hända. =)

Åh det ska bli så spännande att få höra om dina testresultat, måste uppdatera direkt. =)

Lycka nu till, ja det är helt sjukt att dagens tester kan visa graviditet så snabbt.

Ha en fin dag, nu ska jag förbereda mig inför för en ny jobbdag, idag har jag inte samma olustkänsla för att gå dit men jag tror mycket av min PMS spelade roll igår eftersom jag blir så deppig några dagar innan.

Kramar

Nej så trist :( skönt att ni har bestämt när ni ska börja behandla iallafall , om det inte tar sig av sig självt

Ja. Tycker så mycket om fotografens bilder så kändes självklart o köpa den när den låg framför mig på ett museum! :)

Ja verkligen. Längtar ihjäl mig! Hoppet är det sista som lämnar... :)

Ja! Hem o sova nu. Testar så fort jag vaknar :) nu molar o gnager det i livmodern o ryggen, men kan lika gärna vara min vanliga värk. Men nånting känns annorlunda. Kan inte sätta fingret på vad. Kanske bara att kroppen är i fas igen. Återstår att se :)

Detsamma! Skönt att det känns lite bättre idag! :)

Många kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-15 22:09:40 följande:
    Nyfiken, hur gick dagens testning? =)
    Spännande att det känns annorlunda i kroppen, vore underbart med ett plus nu, lycka till...=)

Nu ska jag mysa framför någon tv-serie, vet ej vilken bara..får spana in netflix och viaplay =)

kram
    Hej =) 
    Negativt idag. Var som en skugga av ett streck först, men det försvann. Men är ju trots allt bara sju dagar efter äl.. Så har ju ett tag kvar innan det är "säkert" =) Får se hur det går imorgon.. 

Ja.. Sambon har påpekat att jag är tröttare än vanligt.Och jag äter mer. Inte hungrig men "behöver" äta känns det som. Helmysko. Men kan ju vara mensen det med... =) 

Härligt! Jag har hittat en ny serie på netflix som e rätt bra, "the glades" och så en som heter "between" och "the returned".  Om du inte hittar någon =)

kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-07-16 17:54:46 följande:
    Hej!

Här fortsätter mellanblödningen.. så himla konstigt. Känns som att hela cykeln är rubbad på något vis.

Hur mår du idag?

Okej.. jag har ju kört pergo en månad, i april tror jag det var men sen hsde jag uppehåll två månader så min sambo var bortrest och nu denna månaden eftersom kliniken är stängd.

Det där med spolning verkar vara individuellt från klinik till klinik. Min läkare såg ingen anledning då det inte var något som direkt tyder på att det är stopp i äggledarna. Jag vet inte. Ska ta upp det med henne vid nästa besök.

Skönt att du känner så!! Bra att vara positiv. Jag tror det hjälper en på vägen. Jag har varit positiv och negativ i perioder. Men någon gång tror jag ändå att det löser sig på ett eller annat vis.

åh jag förstår precis hur du känner. Man vill så gärna komma med det där posiyiva beskedet.

ska du och din sambo gifta er? :)

Kramar

Hej! 

okej. lustigt! :O

idag är jag trött. Lyckades bara sova en timme när jag kom hem från jobbet. Väcktes av åska (åskrädd) och så regnade/åskade det så mycket att det var omöjligt o sova. Negativt idag med men fortsatta symtom. Får se hur det slutar! Inatt tyckte jag även att blodådrorna på brösten blivit tydligare, men kanske var inbillning. Brösten har iallafall blivit större och är fortsatt ömma, nu la även sambon märke till att de var större. Men det händer också varje gång innan mensen kommer.. Hmm. 

okej! Så ni kör igång med pergo igen om det inte tagit sig i augusti/september? =) 

Okej. Rätt lustigt. Det går ju inte o se på annat sätt, o även om man har ägglossning så vet man ju inte om ägget hamnar i livmodern eller inte.. Det tycker jag låter som en bra ide! 

Ja. Det är otroligt skönt i jämförelse med negativiteten jag känt senaste 6-7 månaderna!! =) Ja. Det gör ju det tillslut =) 

Jaaa. haha. längtar mest efter att få berätta för svärmor och för min farmor :P 

Nej.. eller alltså. Nån gång haha! Det är sambons mamma som gifter sig i augusti =) Sambon tycker han är för ung (22) än sålänge ;) men nån gång kommer vi gifta oss =) Jag har alltid varit "emot" att gifta mig, aldrig velat. Så träffade jag min sambo och ändrade åsikt totalt :P

är ni gifta/ska gifta er? =) 
    kramar

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-17 08:36:28 följande:
    Godmorgon

Hur har det gått med testerna? =)

Låter som lovande symtom, de gångerna jag varit gravid upplevde jag gravsymtom och pms symtom ganska lika, någon vecka efter beräknad men fick jag skit ont i brösten men sen någon vecka efter där fick jag missfallen.
    Nu hoppas jag verkligen att du är gravid.

Tack för tipsen om tv-serierna. The returned har jag börjat titta en del på men den between låter också spännande. Hoppas på fler spännande tv-serier i höst. Jag är helt frälst i outlander, har du sett den?

Nu är det snart dags för att jobba, nu kan man inte sitta här och dega mer, ha nu en bra dag..massa goa kramar och lycka till med testerna.

God.. eftermiddag? haha. vaknade för typ 40 minuter sen. SÅ blir godmorgon här.. =) 
    Negativt idag igen, men e bara på äl+9. Bim troligen 22 (14 dagar efter äl) men kan vara 26 också.. Är första vanliga äl på över ett år, så länge sen så jag minns inte riktigt hur det var innan... Får se =) 

Tycker jag fått fler symtom, men kan ju vara inbillning/så som det ska vara innan mens. Det enda jag minns från tidigare är just ont i livmodern/äggstockarna, brösten (+ att brösten blir större) och att jag känner mig uppvsullen mellan äl o mens. Det gör jag inte nu. Brösten däremot är rejält ömma haha. Oh livmodern. +massa annat. Undrar hur det ska sluta! 

Det var så lite =) Okej! Ja.. kollar mycket på serier på jobbet, så de tar slut ganska fort.. haha. Nej har inte sett outlander än, tänkte läsa boken först, men inte hunnit... :p :) 

okej =) Har en ytterligare natt ledigt, sen jobb 4 nätter och sen 14 dagar ledigt! :) Som jag längtat efter semester haha. Idag ska jag faktiskt försöka mig på att sy, har köpt min egna symaskin nu (lånade förut) och inte testat den än. Så det blir spännande!! :D 

många stora kramar! 

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-18 21:45:00 följande:
    Hej tjejen =)

Hur går det? Jag satt och skrev ett långt inlägg här innan men det verkade inte kommit fram, skriver ett nytt igen.
    Är nyss hemkommen från päronen och grillning med syrran och våra respektive.
    Det blev en mysig stund med god mat, vi grillade räkor och blåmusslor (blåmusslorna blev riktigt gott).
    Syrran hade gjort en glutenfri cheesecake med hallon, mums.

Vad har du för dig i helgen?

Hoppas att alla dina symtom är början på ett nytt liv och det är härligt att din kropp är i rätt spår igen, nu är det redo att ta emot en graviditet. super bra =)

Jag har läst den boken, eller halva haha...jag är en sådan som tröttnar väldigt fort och sen när jag fick reda på att det skulle komma en serie slutade jag läsa men boken är faktiskt intressant. Nu har jag faktiskt börjat kolla på en gammal serie som heter roswell och den handlar om ett gäng ungdomar, kärlekspar och utomjordingar, NOSTALGI =)

Hoppas du har en fin kväll, kramar
    Hej =) 
    Inget plus idag heller. Ska försöka vänta med o testa till på måndag eller tisdag (troligen bim på tisdag) :) 
    Åh härligt med grillat. Lite kluven på musslorna haha. Men åh gott med räkor! O cheesecake! MUMS. lite avis haha =) 
    Jag jobbar hela helgen. Började sy en body idag, den ser inte klok ut, och är itne helt ihopsydd än, men nån gång måste ju va första ;) 

Jaa.. Hoppas =) Skulle gå o lägga mig imorse o kunde inte ligga på mage pga så ont i brösten ! :O De har blivit lite spända/fastare också.. Vet att jag brukar få ont, men inget minne av att jag nånsin inte kunnat ligga på mage.. kanske förtränger det haha! 

Haha okej =) Älskar att läsa, men har typ 10-20 nya böcker jag vill läsa, jättesvårt o välja vilken :p Bokhyllorna hemma är överfulla.. Om vi flyttar till hus nån gång ska jag ha massor med bokhyllor fulla av böcker. Nu har vi bara plats med tre st, så det får ligga böcker litehäro där o hyllorna, där det finns plats =) 

Åh, gillar ungdomsserier, får kolla upp! Såg Dawsons creek för typ 1.5 år sen, var 7-10 när den gick på tv, o sen trodde jag det var nån vuxendramagrej bara (mamma kollade på den då o då när jag var liten). Men alltså. Jag ÄLSKAR den. Haha. Lite ledsen att jag inte var 15 när den gick på tv :p Köpt dvd-boxen tillochmed haha =)

detsamma till dig! :) många kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-19 09:31:51 följande:

Godmorgon

Ja det kan ju vara olika hur tidigt man plussar. Jag minns att jag fick svagt plus flera dagar efter beräknad mens, förvisso slutade graviditeterna i missfall och kanske hade det ett samband. Vilka graviditetstester använder du?

Hehe, den känslan i brösten minns jag när jag var gravid, vaknade en morgon och hade svinont, har aldrig haft så ont i brösten någonsin, lovande tecken för dig.

Mös med syrrans bebis igår, hon är så snäll och söt, lugn liten bebis. Nu har hon börjar le också när man tittar på henne, man blir så glad i själen av det och suget efter en liten känns mer när man ser en sådan liten, längtar tills jag kan få ge henne en liten kusin som hon kan leka med, hihi...

Min sambo har också mycket böcker, jag har mest böcker om mat eftersom det är ett stort intresse. =)

Jag tycker det är snyggt med bokhyllor, vi vill nog ha sådana man fäster på väggen som hyllor lite här och där. Nu är vi lite inne på att flytta igen till något billigare så att vi snabbare kan spara ihop pengar till ett radhus, vi betalar nästan 9000 för denna lägenheten vi bor i nu och det är ganska saftigt.

Förresten roswell finns på netflix om du vill kolla upp den, älskar kärleksparet i den serien, dom är så söta och gulliga och man väntar på spänning hela tiden efter den första kyssen, hihi....

Nu ska jag snart jobba. =)

Kram

Okej :) jag använder stickor från gravidkollen och från appen "wish" (119 kr för 20st på gravidkollen o 18kr för 20 st på wish,så har o slösa haha). Har ett clearblue digital men det kommer jag inte använda förrns de andra testerna visae plus :)

Haha ja! Usch har haft jätteont inatt på jobbet :p

Åh så mysigt!! Inte träffat nån bäbis sen i april, så lite avis ;) det kommer ju bli jättekul för kusinerna sen :)

Åh låter läckert med hyllorna :)

Men oj! Va väldigt dyrt :o hyr ni eller är det bostadsrätt? :)

Okej. Då ska jag kolla upp den! Min serie jag kollar nu är slut snart :p

Haha oj! O jag kom nyss hem från jobbet ;)

Kramar :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-20 08:50:14 följande:

Hej =)

Det lät spännande, vad är wish för något?

Japp vi bor i en hyreslägenhet, planen är att vi ska köpa något senare men idag är svårare att ta dyrare lån såvida man inte är miljonär.

Tanken med att flytta till en billigare lägenhet är ju att vi kan spara ihop till insats snabbare men tyvärr lär vi i så fall flytta från staden vi bor i nu.

Trivs egentligen i denna lägenheten, nära till allt, min syster, bussen, jobbet och träningen. Har ni planer på att bo kvar där ni bor eller flytta vidare så småningom?

Nu ska jag iväg och jobba, imorgon är jag ledig och då ska jag besöka en naprapat, orkar inte med denna ryggen mer, hade skit ont igår och svårt att röra mig, något som inte stämmer i ryggen känns det som.

Du borde väl snart ha semester, någon dag till eller? =)

Hur har det gått med dagens test? hihi

Kram

Wish är en shoppingapp :) blev tipsad av tjejen som.fixar mina ögonfransar. De har allt möjligt till löjligt bra priser :) från kina. Väldigt nöjd med allt jag beställt därifrån! :)

Ja okej! Trist o behöva flytta ifrån sär man trivs för att kunna spara snabbare. Ja. För mig är hela långrejen en djungel. Vi har tur att jag är bekant med vår bankman privat (familjevän till mitt ex) och att sambons mamma är högt utbildad inom ekonomi. Jag (vi) slipper sätta mig in förmycket och kan få det förklarat så jag hänger med :)

Planen är att bo kvar 2-5 år till och sen köpa hus eller radhus :) vi bor i en tvåa, men den är på 69 kvadrat, så får utan tvekan plats även med bäbis i några år :)

Okej! Skönt med ledigt! Oskönt med ryggen :/ hoppas naprapaten kan hjälpa!

Ja, jag har två pass kvar sen är jag ledig i 14 dagar.efter det jobbar jag åtta pass innan semester 2 :)

Några roliga planer i veckan? :)

Idag har jag inte testat än, vet inte om det är dumr när jag kommer hem nu, inte lyckata hålla mig i fyra timmar haha. Får nog sova först o testa sen, o hoppas att jag inte vaknar kissnödig flera gånger igen :p

Brösten börjat klia nu också. O gör ont. Går upp o ner med det. Igår em när jag vaknade kändes det okej, men efter några timmar gjorde det ont att gå haha. Vill bara att dagarna ska gå nu så jag vet om det blir mens eller inte!

Många kramar :)
Svar på tråden Fertilitetsutredning