• varningsljus

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-10-02 10:20:11 följande:

Snabba puckar...

Vul såg bra ut. Fick hämta ut mediciner på en gång.

Imorgon blrjar jag ta letrozol (tablett) och ska ta en om dagen till och med onsdag. Måndagen efter ska jag på vul igen och där bestämmer de när jag ska ta ovitrelle (sprutan), och den ska jag ta på mig själv hemma...

Lite rädd för hur jag kommer reagera på hormonerna nu. Brukar va så känslig. Känns iallafall lite bättre nu än igår iallafall, när det snart är igång! :)

Kram

Härligt tjejen! Nu är du igång på riktigt!

Jag åt ju letrozole denna månaden. Spännande att se hur den fungerar för dig. Själv har jag bim på onsdag men känner inget speciellt alls.

Många kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-10-02 16:11:14 följande:

Ja äntligen!

Jaaa det var från dig jag kände igen namnet på tabletterna haha :) kände du av dem något när du åt dem? :)

Oh håller tummarna för bim nu!

Massor med kramar :)

Hej! Nej hag kan inte minnas att jag kände något av dem... bara att jag fick mer älsmärtor än jag nog känt nån gång tidigare :)

Pergotime kände jag mig illamående med...

Har du känt något med letrozole?

Tack det kan behövas!

Kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-10-07 02:47:10 följande:

Hej =)

tänkte höra, när du fick letrozole, sa läkaren något om eventuellt sex innan vul? alltså om det bara var o köra på som vanligt eller om man skulle skydda sig utifall att det blir för många ägg som kan lossa? läkaren jag träffade sa inte så mycket, och jag kom inte på att fråga då jag hade fullt upp med o komma ihåg frågor om jag fick ta mina smärtstillande pga mensvärken ihop med letrozolen, och så kände jag mig inte så himla bekväm med den läkaren heller så ville mest gå. 

hur är det med dig?? kramar

Hej tjejen!

Ja hi hade sexförbud innan vul. Jag fick ju glra två vul med letrozole för att jag hade 5 ägg som var på väg att mogna vid cd 12. Gjorde nytt vul några dagar senare och hade då bara 2 ägg kvar.

Mellan vul'en hade vi strängt sexförbud också!!

Jag mår inte alls bra faktiskt. Fick just min mens och jag är så less att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till.

Vi som hade så fina förutsättningardenna månanden med två fina blåsor, positivt ältest....

Hoppas du mår bra!

kramar
  • varningsljus

Hej gänget!

Vad har ni för amh-värde ? Min läkare sa att alla mina prover var bra men barnmorskan (som bokar besöken på kliniken) har nu vid ett par tillfällen påpekat mitt höga amh (14,6) och sagt att det absolut måste innebära att jag har pco.

Vilket min läkare har avfärdat helt och sagt att inget annat tyder på pco.

Jag blir inte klok! Vad har ni för erfarenheter?

Jag har nu bett läkaren ringa upp mig. Känns så hopplöst efter att mensen kom denna månaden också... :'(

Kramar

• varningsljus
    halo83 skrev 2015-11-02 05:59:51 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..vet inte vart jag ska ta vägen. Mannen har dessutom gått till jobbet.

Får ta en sväng dit när jag går hem från skolan efter att jag lämnat barnen.

Men kära nån vad roligt!! Stort grattis till er, vad underbart! :) :)
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-11-11 08:22:59 följande:

Tror jag svimmar!! Var precis på vul och där var TVÅ (!) äggblåsor som vuxit den här gången! Hon sa inte hur stora de var, men fattade jag rätt när jag titta på skärmen sånvar ena 17mm o andra 12mm. Kanske ett av dem vill fortsätta iallafall? Ska tillbaks på fredag igen!

Någon som vet hur stora de "ska" bli? =)

Åh vad roligt!! Så glad för din skull! Min läkare brukar säga att äggblåsorna släpper runt 22 mm, ibland något senare 23-24 mm när man stimulerar med pergotime/letrozole. De växer runt 1-2 mm per dag. Det känns ju som den runt 17 mm bör fortsätta iallafall :) Vilken cd är du på?

Kram!
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-11-11 09:13:31 följande:

Gulledu!!

Ah okej! Jag kommer få ta ovitrelle för o stimulera ägglossningen, så hoppas på o få ta den till helgen!

Ja jag hoppas det iallafall! =) är på cd 10

Hur går det för dig??

Kram!

Håller tummarna för dig! Vad är planen då, att försöka bli gravid på egen hsnd eller fortsätta med insemination/ivf?

Ja du.. det går väl sådär. Fortfarande inget som hjälpt med pergotime som jag åt denna månanden. Imorgon ska jag spolas, skitnervös! Min läkare har inte tyckt att jag ska spolas men efter att jag nu stimulerats ett antal månader, allt ser bra ut i övrigt så känner jag att jag verkligen vill spolas. För tänk om det är det som är felet, att det är stopp nånstans? Då kan man ju stimulera till förbannelse och inget kommer att hända.

Kram!
  • varningsljus
    Decibel84 skrev 2015-11-11 17:33:27 följande:

spolningen var jobbig för mig också, tror det kan ha o göra med just smärttröskel och det faktum att man har stopp eller ej.

det gick fort och det kändes bra efteråt...men jag svimmade ju en timme EFTER..jätte konstigt.

Okej... hade du fri passage? Låter hemskt att du svimmade! Hur mådde du senare under dagen?
  • varningsljus
    Decibel84 skrev 2015-11-11 17:33:27 följande:

spolningen var jobbig för mig också, tror det kan ha o göra med just smärttröskel och det faktum att man har stopp eller ej.

det gick fort och det kändes bra efteråt...men jag svimmade ju en timme EFTER..jätte konstigt.

Okej... hade du fri passage? Låter hemskt att du svimmade! Hur mådde du senare under dagen?
  • varningsljus
    lovisen859 skrev 2015-11-10 20:34:19 följande:

Jag gjorde en spolning igår och kan nu såhär i efterhand säga att jag jagade upp mig helt i onödan. Har hört och läst om folk som upplevde det som det värsta de varit med om, att de höll på att svimma o .s.v

Jag var väldigt ledsen när jag kom in till min gyn.läkare och grät mig igenom hela ingreppet men mest för att jag var rädd att det skulle göra ont. Jag upplevde det som att det stack till lite i livmodern, ungefär som när man tar ett blodprov.

När han sa att jag var färdig så blev jag förvånad att det redan var klart då jag trodde det skulle göra så mycket ondare.

Skönt att höra! Jag ska själv spolas imorgon och hoppas det går bra. Hade du fri passage?
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-11-27 12:10:30 följande:

Behöver lite hjälp! =)

14 dagar sen jag tog ovitrelle. Testat negativt i om det är två eller tre dagar så hormonerna från ovitrelle är inte kvar.

Idag fick jag ett positivt o ett negativt... hur fasen tolkar man det? Negativt antar jag?

Ska testa imorgon med o om mensen uteblir kollar jag med cbplus på måndag.

Testet som ligger en bit ifrån är gårdagens de två ihop (lh o hcg) från idag. Bilden nedanför.

Alla tre idag nedan från idag.

Hur har det gått? Tagit fler test?

Kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning