• chbw

Fertilitetsutredning

Fortuna skrev 2015-06-01 09:24:14 följande:

Ja det känns som ett steg i rätt riktning! :) det känns ju dock som allt tar så lång tid när man väntar... Men hoppas det rullar på nu när vi väl startar. Ja lite lång tid :/ ja det hoppas vi! :)

Hur går allt för er? Kram!

Ja. Det känns ju som.allt tar dubbelt så lång tid!

Vi är klara med utredningen. Hos sambon såg allt bra ut och hos mig såg allt utom ägglossningen bra ut. Har jag tur får jag ägglossningar igen när sköldkörteln mår bättre. Om inte är det pga pcos-en o då ska jag få äl-sprutor :) så nu är det egentligen bara att vänta på att levaxinet ska ge rätt effekt o hamna på rätt dos.. Trist o vänta in dock :o

Kram
  • chbw
    velicious01 skrev 2015-06-01 13:17:08 följande:
    Nu har jag fått svar på vad mitt Tsh låg på...4! Är inte de lite högt kanske? Det var av min andra läkare (har en annan sjukdom med där hypotyreos är vanligt som gav mig svaret.) Blev lite paff att de inte sagt något eller velat höja min dos, samt bråka om att jag inte får ta nya prover, och att min gyn inte ska hålla i detta och att värdena såg såå bra ut....har dom gamla referensvärdena tro och därför de inte velat göra något.
    Men nu när jag tänker efter kanske privata gyn inte är så illa ändå..den läkaren höjde ju direkt dosen och sa att detta måste vara varför jag aldrig blivit gravid :( inga andra fel hittades. Förutom spolningen då som jag ska frvga om nästa gång. Men om ett par månader borde ju nya dosen fungera och hoppas hoppas jag får en liten o alla ni andra BabyJa min kompis använder ju Tens o är himla nöjd med den :) Det kanske kan vara bra att prova. Kanske inte hjälper alla men värt ett försök ju? :) ja detta med sköldkörtel och infertilitet verka vara mer vanligt än man tror. Har kikat runt på fl.se och det verka vara många som har de. Hoppas du mår lite bättre med nya dosen? Vet inte hur snabbt man märker skillnad men ett par månader? 

Helgen har varit lugn! :) jobbledig...så fick bli en liten promenad ner till stranden här i helgen. Hur var din helg? Kram
    Okej. ja det är ju för högt. Allt jag läst säger att man helst ska ligga på max 2.0... 
    Håller tummarna att det räcker med o höja dosen för dig!! =) 

Ja, har hört med fysioterapeut nu och ska få komma dit o testa en tens i nästa vecka. Om det känns bra så ska jag köpa en egen =) 
    Ja, det är konstigt att läkare inte är så pass pålästa att de verkligen behandlar när det egentligen bör behandlas. 

Jag har egentligen inte märk superstor skillnad, mer än att jag inte är lika trött och inte lika frusen.. Men det är en bit på vägen! Läkaren tror ju att det krävs två höjningar till, men jag hoppas verkligen proverna ser bättre ut nu om en vecka än vad de gjorde senast (då hade de blivit sämre).. 

Åh så skönt! I lördags hoppade jag in på ett dagpass då en kollega var sjuk, och i söndags tror jag att vi bara var hemma... :) Körde lite städrace i köket och badrummet, blandat ihop eget städmedel o det funkar mycket bättre än jag trodde, så superkul o använda :) haha. 
    Ska försöka plocka lite idag med innan jobbet, och så ska jag skicka iväg en mössa och ett par byxor jag sytt ¨på beställning. =) Får se hur det går med plockandet. Precis börjat läsa senaste boken i en av mina favoritserier, så är rätt fast i den ;) 

kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-01 22:15:52 följande:
    Japp det stämmer att man rekommenderar att äta D-vitamin under vinterhalvåret, jag upplevde mig faktiskt piggare av D-vitamin samt att jag höll mig i från alla förkylningar som man brukar få under hösten, kommer ta det igen till hösten utan tvekan. =)

Min kompis som jag träffade idag berättade att hon kände av hennes ägglossning mer när hon tog pergotime, stor skillnad tydligen. =)
    Lär väl känna sig som en höna som värper ägg, hehe

Japp denna veckan är jag ledig förutom imorgon då fick jag hoppa in och jobba.
    Ska mest ta det lugnt och samla mod inför begravningen nästa vecka, just nu har jag känt mig lite stressad, har ont i magen och tänker på alla nära och kära.
    Ska försöka träna, ge kroppen bra mat och bara andas, träffa familjen och trösta och bara finnas.
    Vad har du för spännande planer i veckan?
    Kramar i massor
    Okej =) Min kollega säger också det, att hon knappt varit sjuk sen hon började äta D-vitamin! Så låter ju utan tvekan som det kan vara bra! =)

Ja okej! huu både spännande och läskigt ju! haha ja antagligen något sånt ;) 

Okej! Låter bra att du ska få vila upp dig och så! Ta hand om dig! 

I veckan blir det rörigt. Igår  var jag på läkarbesök o hängde på stan en sväng. Såg även bio ensam, väldigt lugnt o skönt för huvudet o bara få tänka på filmen en stund. Idag och imorgon natt ska jag jobba, på torsdag beta av några ärenden, fredag o lördag natt jobb, sen showen på söndag! =) ser sååååå mycket fram emot den! :D

många kramar
  • chbw
    Fortuna skrev 2015-06-02 09:11:10 följande:
    Okej! Men skönt att veta hur allt ligger till så man kan fortsätta därifrån. Det hoppas vi på att ägglossningen kommer igång! :) ja, vänta blir man bra på! Eller så får man sämre tålamod kanske :P

Har ni några tips att ge till mig som är precis i början av utredningen? Kramar
    Jo, det är skönt. Men en är så otålig haha =) ja precis. haha =) 

Oj. hmm. Försök att få till så partnern kan vara med på alla delar, även de där bara du ska undersökas. Min sambo var tvungen o jobba båda gångerna jag gjorde spolningen, och jag hade nog behövt ha honom med eftersom jag fick så ont första gången, och andra var jag bara rädd/nojig eftersom jag fick pvk och smärtstillande/lugnande direkt i blodet. Ni kanske redan bestämt att ni båda ska vara med på alla delar =) Men det är mitt tips. Och så kanske att det kan ta tid, men det kommer ett svar och det finns hjälp att få! =)

kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-04 19:22:05 följande:
    Låter som en spännande vecka =)
    Ha det nu så skoj i helgen, framför allt på söndag och showen, kul att göra lite annorlunda saker.
    Själv blir det fest i helgen, imorgon studentfest och lördag grillfest. Är egentligen inte särskilt sugen på att träffa en massa människor men det känns nog bättre när jag väl är det. Kramar i massor
    jo =) 
    ja det ska jag! =) ser såå fram emot det. Om jag har tur har jag också haft äl i dagarna. haft tecken på det, men så har jag haft förut o ingenting. Men kommer mensen om 2 v så är det ju det, vilket tyder på att cykeln eventuellt håller på o jämna ut sig... nya blodprover nästa vecka.Skulle vilja ta dem nu! 

Okej, låter trevligt i alla fall! hoppas det känns bättre när det är dags!

massa kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-05 08:21:29 följande:
    Vad är dina tecken på ägglossning? Jag får sådana slemmiga flytningar, ont antingen på vänster eller höger sida beroende på vart ägget släpps, sen får jag ökad lust de dagarna men jag vet inte exakt vilken dag ägglossningen sker eftersom jag upplever dessa symtom flera dagar i sträck.
    Kanske bra att man känner kroppen så här väl men även jobbigt för man blir så besatt dagarna efter ägglossning och fram till mens.
    Ska bli skönt att slippa analysera denna månaden eftersom jag vet att jag inte är gravid.

Ha en en mysig helg, massa kramar
    Jag får som trådiga flytningar och ont. Eller så hade jag förut när mensen var regelbunden. Nu har jag haft det lite då och då. Och nu ett par dagar i streck. Så kan inte riktigt tyda, men förut var det tydligt... 

Ja, det är som du säger både bra och dåligt. Jag kan ju int lita på det längre, så försöker att inte tänka så mycket på det... 
    Jag kan tänka mig det! O nu närmar sig ju er resa! Så spännande =) 

detsamma till dig! kramar
  • chbw
    Fortuna skrev 2015-06-05 13:54:00 följande:
    Tack för tipsen! :) ja vi har nog tänkt att båda ska vara med alla gånger :) om det går såklart! Vi har iaf fått remiss för provtagning nu. Dock får vi vänta på nästa besök till efter sommaren/semestrar (vilket jag nog hade ställt in mig på). Men jag tänker att då kan jag ta sommaren till att bara ha en skön semester, och försöka att inte tänka så mycket på det :)

Kram!
    Var så lite! =) vad skönt! ja, typiskt att de har sommarstängt.. haha. Men då får man väl kanske en chans att ladda om och tanka energi också =) 

kram! 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-06 09:09:36 följande:
    Menar du att du har sådana trådiga flytningar flera dagar i rad och lite då och då under hela cykeln? Jag har bara mina ett par dagar och det är i mitten av cykeln, vilket jag tolkar som ägglossning. Innan och efter ägglossning har jag mjölkiga flytningar.

Nu försöker jag inte tolka kroppen hela tiden för man blir ju galen till slut, den får sköta sitt jobb själv helt enkelt. =)

Ja nu resor vi snart, nu har jag shoppat lite inför resan, lite sådana småprylar man behöver. Nu har jag bara lite sommarklänningar kvar på listan.
    Sen lär man nog shoppa lite i USA också, de har fina outletsbutiker där.

Hoppas du får en underbar helg, ha så skoj imorgon. kram
    Ja.. eller alltså. förut hade jag enbart en eller två dagar i mitten av cykeln. nu kommer de lite hur som helst och kan komma flera dagar i rad. Jag funderar på om det kan bero på att cystorna/äggblåsorna i mina äggstockar brister, men vet inte, så får helt enkelt låta bli o spekulera :o

ja, man blir ju verkligen det! 

Härligt =) 

detsamma! kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-08 07:54:06 följande:
    Hoppas du hade en trevlig dag igår på showen? Lät så spännande.
    Själv har det varit en mysig helg med grillpremiär med utomhuslekar.
    Hann även med en trevlig student också.
    Snart drar vi på semester, börjar räkna ner nu =)
    Kram
    Ja det var fantastiskt =) Jättekul! gick förbi stockholm äter-grejen efter en snabbis också, och handlade lite karameller från grenna =) 

Ååh. så gott med grillat!! =) 

ja vad kul! Var det efter midsommar ni skulle åka? =) 

många kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-09 20:42:34 följande:
    Åh vad gott med grenna karameller, dit brukar jag och familjen åka på sommaren, så kul att se bagarna tillaga karamellerna direkt i butiken. Mysigt att gå där på gatorna också. =)

Kul att du hade trevligt.

Vi åker direkt efter helgen på midsommar, åh jag vill bara iväg nu. komma bort från allt och njuta med min älskling.
    Imorgon är det begravning för min kusin, känns så himla jobbigt. =(
    Kommer bli jobbigt att se mormor och moster i kyrkan, de är helt förstörda.

Vad har du annars för planer i veckan? Börjat gå ner i tid nu?
    Kram
    Ja =) har varit där en gång, men det var supermysigt!! =) 

Så härligt att få åka iväg o rå om varandra! Gissar på att ni får en fantastisk resa! 

okej :/ förstår det! usch. Jag var på begravning för en person jag tycker mycket om, och det värsta var och se hans fru sen 40+ år vara så ledsen. Det var ett fint avslut för en fantastisk människa, men såklart jobbgt!
    skickar massa kramar till dig!! 

Nu jobbar jag inatt och imorgon natt, sen är jag ledig från fredag morgon till torsdag kväll nästa vecka! ska bli så skönt :) ja precis, gått ner i tid! På fredag ska jag och en kompis gå på skansen och fota, vi har planerat fotorunda i flera månader, men det har alltid kommit saker ivägen, så nu äntligen =) på lördag ska vi på middag med sambons mamma och hennes sambo. Vi gav dem det i julklapp, så ska bli kul =) Har du några andra planer än begravningen i veckan? 

kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning