velicious01 skrev 2015-06-01 13:17:08 följande:
Nu har jag fått svar på vad mitt Tsh låg på...4! Är inte de lite högt kanske? Det var av min andra läkare (har en annan sjukdom med där hypotyreos är vanligt som gav mig svaret.) Blev lite paff att de inte sagt något eller velat höja min dos, samt bråka om att jag inte får ta nya prover, och att min gyn inte ska hålla i detta och att värdena såg såå bra ut....har dom gamla referensvärdena tro och därför de inte velat göra något.
Men nu när jag tänker efter kanske privata gyn inte är så illa ändå..den läkaren höjde ju direkt dosen och sa att detta måste vara varför jag aldrig blivit gravid :( inga andra fel hittades. Förutom spolningen då som jag ska frvga om nästa gång. Men om ett par månader borde ju nya dosen fungera och hoppas hoppas jag får en liten o alla ni andra
Ja min kompis använder ju Tens o är himla nöjd med den :) Det kanske kan vara bra att prova. Kanske inte hjälper alla men värt ett försök ju? :) ja detta med sköldkörtel och infertilitet verka vara mer vanligt än man tror. Har kikat runt på
fl.se och det verka vara många som har de. Hoppas du mår lite bättre med nya dosen? Vet inte hur snabbt man märker skillnad men ett par månader?
Helgen har varit lugn! :) jobbledig...så fick bli en liten promenad ner till stranden här i helgen. Hur var din helg? Kram
Okej. ja det är ju för högt. Allt jag läst säger att man helst ska ligga på max 2.0...
Håller tummarna att det räcker med o höja dosen för dig!! =)
Ja, har hört med fysioterapeut nu och ska få komma dit o testa en tens i nästa vecka. Om det känns bra så ska jag köpa en egen =)
Ja, det är konstigt att läkare inte är så pass pålästa att de verkligen behandlar när det egentligen bör behandlas.
Jag har egentligen inte märk superstor skillnad, mer än att jag inte är lika trött och inte lika frusen.. Men det är en bit på vägen! Läkaren tror ju att det krävs två höjningar till, men jag hoppas verkligen proverna ser bättre ut nu om en vecka än vad de gjorde senast (då hade de blivit sämre)..
Åh så skönt! I lördags hoppade jag in på ett dagpass då en kollega var sjuk, och i söndags tror jag att vi bara var hemma... :) Körde lite städrace i köket och badrummet, blandat ihop eget städmedel o det funkar mycket bättre än jag trodde, så superkul o använda :) haha.
Ska försöka plocka lite idag med innan jobbet, och så ska jag skicka iväg en mössa och ett par byxor jag sytt ¨på beställning. =) Får se hur det går med plockandet. Precis börjat läsa senaste boken i en av mina favoritserier, så är rätt fast i den ;)
kram