• Jadu

Fertilitetsutredning

Hejsan. .

Om en månad ska jag och sambon gå på första besöket med prover oså. Vi har försökt i 13 månader.. skriver väl för att kanske få lite tips och råd vad vi kan vänta oss av denna resa som snart börjar.

Läste att man ska få svaret på prover o hur man ska gå vidare inom en månad. Stämmer detta?

• Jadu
    chbw skrev 2016-09-06 13:27:50 följande:

ÅH grattis! vad kul! 

Vi har faktiskt fått remiss till ivf nu, men kötiden är lång, 6-9 månader så blir troligen inte innan februari,mars nån gång. 

Jag har också haft tre egna ägglossningar tre cykler i rad nu! Är på bim eller bim+1 idag, men inget plus och ingen mens än. Väntar på att blödningen ska komma igång så jag kan ringa kliniken, vi ska göra ett sista försök med insemination nästa cykel =) Sen får vi fortsätta själva, så länge jag får egen ägglossning dvs, tills det blir dags för ivf!

Om ni har möjlighet för besök via kort varsel så ringa sahlgrenska och säg att ni vill stå i den kön.

Dem fick ett återbud så vi fick vårt första besök förra veckan och då hade det gått 3.5 månad sen remissen skickats.

Trodde vi skulle få komma på besök nov/dec innan.
  • Jadu
    chbw skrev 2016-09-08 19:44:31 följande:

Sahlgrenska ligger lite långt bort ;) bor i stockholm. Har ingen möjlighet att åka iväg så långt :/ 

Skönt att ni fick tid fort =) 

Tror min hjärna gått och gömt sig i skogen.. vet inte alls varför jag fick för mig sahlgrenska för din del.. men de blir väääääldigt långt o åka;)
  • Jadu
    chbw skrev 2016-09-10 19:45:19 följande:

haha ja lite ;) men vi har fått bekräftelse och står nu i kö! Så förhoppningsvis blir det nån gång mellan februari och april på antingen karolinska, akademiska uppsala eller fertilitetscentrum :D 

Håller tummarna att det går snabbare :)
Svar på tråden Fertilitetsutredning