• fabi

Fertilitetsutredning

Jag och min man är också under utredning just nu. Har försökt bli gravid i 15 månader. Enligt blod proverna så har jag tydligen låg ämnesomsättning och fick börja med 50 ug levaxin. Jag tar nu 75 ug då förra provet fortfarande visade hög TSH värde. Min man hard nyligen lämnat spermaprov och ja väntar på att få göra spolning av äggledare. Jag har haft sån otur med spolningen. Första gången ja fick en tid så var ja på väg med bussen o de ringde o sa att läkaren hade väntat på mig tidigare. De hade skickat fel tid till mig. Andra också på väg med ,då ringer de igen och berättar att doktorn e sjuk och att de andra doktorerna inte kan. Jag började nästan gråta i bussen. Men jag har försökt och vara positivt. Jag kommer snart få min mens så vi får hoppas det är tredje gången gilt denna månad.

• fabi
    Missilence skrev 2015-04-15 13:41:15 följande:

Det känns som att vänta är allt man gör hela tiden!

Enligt min läkare skulle inte jag göra någon spolning innan vi fick sambons provresultat.. Det är kanske skillnad från kommun till kommun ;)

Jaa verkligen men jag försöker ha tålamod annars skulle jag ha brutit ihop för länge sen. Sen så hjälper de att man blir distraherad av andra saker som studier så man slipper påminnas hela tiden. Jaa de verkar verkligen skilja sig från kommun till kommun. Själv bor jag i Sundsvall.
  • fabi

Min man har nu fått svar från spermaprovet. De sa att de var många vita blodkroppar så de finns bakterier. Han ska käka antibiotika i 10 dar o sen ta nytt prov om 2 månader. Har ni varit med om liknade och vet om de försvårar chansen att bli gravid? Jag har oxå fått tid för spolning nästa tisdag.

• fabi

Jag var på min spolning idag. Det var svårt för läkaren att spola eftersom min slemhinna var 9 mm, alltså för tjock fast det var 9 dagen i cykeln. Det gjorde ont varje gång hon skulle försöka spola men tur så vara de inte så länge. Nu måste ja vänta tills nästa månad för att istället göra om undersökningen på dag 6 eller 7. Man har vant sig nu på den ständiga väntan.

• fabi

Jag har äntligen gjort spolningen! Fick göra det på dag 5 denna gång så att slemhinnan inte skulle hinna tjockna till. Det gjorde ont som sist och hon fick föra in katetern flera ggr då den inte ville sitta kvar men till sist gick det. Jag hade fri passage vilket var skönt att höra. Mitt tsh värde har gått ned till ett bra värde och jag har ingen problem med ägglossningen. Nu ska vi bara vänta på att min man ska få lämna spermaprov nr 2 för att få se om antibiotikan hjälpte och sen skulle vi planera utifrån det så min läkare. Jag hoppas verkligen vi får vår bebis nästa år.

• fabi
    varningsljus skrev 2015-07-09 21:28:15 följande:

Hej gänget!

Hur går det för er?

Kramar

Är på dag 22 i cykeln. Har inte ens tagit några ägglossning tester denna månad då jag är less att tänka på det just nu. Annars väntar vi på att min man ska lämna spermaprov nr 2 på hösten.
  • fabi

Stort grattis Maalon! Så glad för din skull. Är på dag 29 och fick min mens idag. Var lite nere igår men försöker tänka positivt. Den 18 aug är det dax för spermaprov nr 2 och vi hoppas att det ser bra ut denna gång.

• fabi
    Tess1984 skrev 2015-08-13 08:26:51 följande:

Hej tjejen

Håller tummarna för ert andra prov, hoppas på bättre resultat. Jobbigt med denna väntan förstår jag.

Hoppas du har du fått en fin sommar med massa sol, kramar om

Hej. Tack så mycket. Ja hoppas oxå provet visar positivt och att vi kan börja planera vad som kommer härnäst. Har jobbat hela sommaren så det har hjälpt med distraktion. Är nu ledig och pluggar till en omtenta som jag har imorgon. Börjar femte terminen på sjuksköterskeprogrammet nu i september. Känns skönt att jag inte har långt kvar.
  • fabi

Vi har nu fått svar från spermaprov nr 2. Det såg fortfarande inte bra ut fast han hade fått antibiotika. Så nu ska de skicka remiss för att kolla hormoner. Så fortfarande ständig väntan.

• fabi
    Tess1984 skrev 2015-09-02 20:53:32 följande:

Hej

Beklagar verkligen ert besked. Hur långt tid tar det innan ni får svar på hormonerna? Hur kommer ni gå vidare nu, vad har läkaren sagt?

Kramar i massor till er....

Tack så mycket. Jag har ingen aning hur länge det kommer ta, läkaren hade bara sagt hon skulle skicka remiss så det är bara att vänta och se. Jag tror vi kommer få träffa läkaren igen efter hormon proverna och planera då. Tur så har jag skola och praktik nu så det kommer hjälpa att inte tänka på det och få tiden att gå fort.
Svar på tråden Fertilitetsutredning