• Annasofia01

Fertilitetsutredning

Vi fick gå igenom en utredning efter att vi försökt i 1.9 år . Allt såg bra ut på proverna så inget var egentligen fel bara det att jag hade så ojämn mens så fick pergotime. Åt två enkel kurer och blev gravid på andra och tur var väl det för jag hade nästan gett upp hoppet . Hur går det för er ?

• Annasofia01
    varningsljus skrev 2015-04-19 13:23:08 följande:

Vilken solskenshistoria ! <3 underbart! Nu blev jag lite hoppfull igen. Jag har tagit min första pergotime-kur och hade äl i början av veckan. Fick bara till mys på söndagen då jag var bortrest på jobb när jag fick positivt ältest. Hoppas innerligt att vi lyckats ändå!

Hur långt gången är du?

Och på min första kur fick jag inte ens ägglossning enligt blodprov . Fast åå andra tog det sig och man kunde sw på blodprovet att jag haft ägglossning . Jag plussade tidigt redan 6 dagar innan beräknad mens .

Gick in i vecka 16 idag så bara två veckor kvar till ultraljud :). Kan säga att vi också bara hade se en gång på andra kuren lite mer påtvingad från min sida för sex Är inte speciellt kul när man blir besviken varje månad och bara hoppas men sen att de ändå inte tar sig. Så ja sa att de var min sista kur pergotime på ett tag när jag tog andra kuren. Hade ju som sagt typ gett upp och inte lätt att äta pergotime mådde verkligen jätte dåligt av tabletterna .
  • Annasofia01
    varningsljus skrev 2015-04-20 17:19:37 följande:

Okej.. kommer du ihåg när i förhållande till äl som ni hade sex?

Vi fick till det två dagar innan äl.

Oj det var tidigt pluss! Hur kom det sig att du testade så tidigt, hade du några speciella symptom?

Jag brukar alltid testa flers dagar innan bim men jag blir alltid lika besviken så denna gången har jag lovat mig själv att inte testa innan bim. Räcker med att bli besviken en gång, när mensen kommer... Usch nu låter jag pessimistisk men idag känns allt lite trist...

Åh vad spännande med ultraljud!! Snart dags hur mår du i övrigt och så?

Jag kände inte av pergotime alls mycket. Tyckte mig ha lite mer magobt vid äl och lite illamående, annars inget.

KRAM PÅ DIG!

Jag hade som stickningar i livmodern kändes de som och blev otroligt sugen på vin och att göra allt man inte annars brukar vilja så redan då kände jag på mig att de kanske var något . Testade med graviditetskollens test och sen två dagar innan med clear blue digital . Vi hade nog se samma dag som äl om jag läste av ägglossnings testet rätt den 13 december har jag för mig att det var . Mått illa under graviditeten och precis bytt jobb och påbörjat med körkortet . De kan ju som va bra att ha . Men som sagt stressigt med nytt jobb men vi har ju vilja ha barn så länge så abort skulle jag aldrig ens fundera över . Men fått två olika recept mot illamående då första sluta fungera . Men det är verkligen en omställning att bli gravid så nästa gång ska jag nog plugga eller i alla fall hunnit jobba 6 mån . Skrev kontrakt på 1 år men kommer ju inte kunna jobba så länge .
  • Annasofia01
    varningsljus skrev 2015-04-21 09:20:18 följande:

Okej jag förstår. Det var nog meningen att ni skulle bli gravida just då. Allt annat löser sig säkert på vägen. Ni har ju en fantastskt spännande tid framför er :)

Hur länge hade ni försökt bli gravida?

kram

Vi har försökt 1.9 år innan vi plussade . Hur länge har ni försökt ? :)
  • Annasofia01
    varningsljus skrev 2015-04-21 20:24:30 följande:

Vi har försökt i knappt ett år... men känns som betydligt längre.

Förstår känslan verkligen tufft att vilja ha barn men ändå inte lyckas . Men underhåll dig med något annat och njut av livet så kommer det .Visst hade ni gjort en utredning ?
  • Annasofia01
    varningsljus skrev 2015-04-22 07:02:55 följande:

Ja det är tufft... försöker fokusera på annat men lättare sagt än gjort.

Ja vi har gjort utredning och allt ser bra ut på både mig och sambon. Åt min första kur pergotime nu denna cykeln som sagt och det för atr min mens är så oregelbunden.

Samma problem som för mig så ni kommer säkert snart plussa. Jag kunde bara tänka på just det hela tiden att plussa och någonstans när jag gav upp men när vi ändå hade mys då jag hade ägglossning plussade vi . Men är verkligen känslomässigt jobbigt och först var killen inte så sugen på mys så tvingade till mig det eller han fattade väl allvaret att jag tänkte ge de ett sista försök . Hade de inte gått så hade jag tagit en paus från allt som hade med barn produktion att göra. Så kanske de som gjorde de lättare att jag helt enkelt gav upp . För att försöka varje dag i nästan två år är verkligen tungt . Man lever som inte på riktigt och blir lätt nere . Så förstår om ni har det jobbigt . Men de måste se ljust ut för er nu om du hade som mig ojämn mens :). Hoppas ni plussar snart kram
  • Annasofia01
    varningsljus skrev 2015-04-23 21:26:02 följande:

Tack för din pepp!

Jag är jätteglad för er skull att ni äntligen fått plussa. Underbart!

Ska försöka fokusera på att komma igång med träningen och så istället. Må bra helt enkelt och leva i nuet.

Kram på dig!

Låter som en riktigt bra idé kör några roliga pass på gymmet :). Kram
  • Annasofia01
    Zazou skrev 2015-09-30 12:13:13 följande:

Hejsan! Utreddes ni för första barnet också? Jag har lämnat blodprov, han spermaprov och gått igenom hälsohistorik. Sedan fick jag göra ett vul och nu fick jag börja på provera och Pergotime. Mitt bekymmer är gles mens, så han sa att vi ska prova i 5 månader innan det är tal om spolning.

Har du regelbunden mens?

Åh lycka till plussade med andra kuren pergotime. Du kommer nog plussa snart också
Svar på tråden Fertilitetsutredning