Tess1984 skrev 2015-04-17 08:09:50 följande:
Ja jag har också tyckt att det är positivt att vi kunnat bli gravida, det var lite anledningen till att jag valde en liten paus, jag visste ju att vi skulle bli gravida igen, men nu verkar det inte lika lätt längre, =(
Vi är ganska öppna om detta, våra närmaste vet men det är nog min syster jag pratar mest med. Sambon är mest positivt i detta, dagar när jag är negativ får han upp mig på ytan igen, märker att dagarna innan mens mår jag riktigt dåligt.
Får man fråga hur det kommer sig att din sambo är helt steril? Är det något sen födseln? Förlåt för en väldigt personlig fråga. Jag är lite orolig att sambons snusande påverkar hans simmare. han har försökt dra er på det men visar det sig nu att hans simmare är något sämre, tänker han försöka sluta.
När dras era process igång? Hur lång väntan har ni nu? Vilken tur att ni får fint stöd från alla, det behöver man verkligen.
Kram
Usch vad tråkigt, lider verkligen med er, vet ju hur det är! Skönt att ni är öppna med det, vi sa ingenting i början och höll på att bli galna på alla som frågade när det var dags för barn (Varit tillsammans i 13 år och gifta i åtta så ganska förståeligt att folk undrat) när vi sen berättade som det var känns livet lite lättare. Min man är precis som dig mest positiv, han är glad att jag kan få biologiska barn och jag är glad för hans positivitet men ibland gör det mig frustrerad eftersom det får mig att känna mig löjlig som deppar och ibland får jag för mig att han inte bryr sig.
Det är verkligen ingen fara, allt som vi samtalar om är ju egentligen personligt. Nu i mars fick vi veta att han har "Klinefelters syndrom" som är ett kromosom fel som ca 90 pojkar föds med varje år, inget direkt ärftligt utan är ett fel på könskromosomerna helt enkelt. De allra flesta med denna diagnos har få eller saknar helt spermier. I min mans fall finns det inga spermier alls och chansen till att han kan få egna barn är 0%.
Ja att snusa är ju aldrig bra, dock är jag inte särskilt påläst på dess påverkan på spermierna. Hur länge har han snusat?
Vi fick brev idag om att vi ska börja donatorutredning nu redan på måndag, för första gången sedan detta startat är det någonting som faktiskt går fort.. Efter det får vi veta om vi blir godkända som donatorföräldrar och efter det hoppas jag på att vi kan starta processen med IVF så snart som möjligt!
Ja stöd är verkligen det viktigaste!
Kram