• Född90

Fertilitetsutredning

Hoppar gärna in här. Jag och sambon har försökt bli gravida i 2 år. För ca 6 månader sedan började vi utredning. Jag har hunnit ta blodprover och gjorr ultraljud av livmoder och äggledarna. Allt ser bra ut än så länge, alla prover är bra. Nu den 20 april ska sambon få träffa läkaren på vc som ska skriva remiss till spermaprov. Tycker bara att de redan tagit så lång tid och ännu längre måste vi vänta.

• Född90

Ja jag har förstått nu att 6 månader är rätt lång tid. De kämns ju väldigt länge när man väntar också :/ Vi utreder i Kristianstad men nästa steg i utredningen är i Malmö. Ja jag vet inte, han sa att han ville träffa sambon. Jag ser att de flesta gjort spolning av äggledarna, de har inte jag fått göra än. Är de nåt de gör på allla under utredning?

• Född90

Chbw: Jag vet inte om de gör det uner alla utredningar, men eftersom man bör ha fri passage i äggledarna så borde de kolla upp det. Hör med er ansvarige läkare! =) Jag fick vänta in första mensdagen och sen ringa för att boka tid innan eventuell ägglossning sätter igång. Vet inte hur det fungerar på andra ställen =)

Ja det känns ju som om de redan borde vara gjort så. Får fråga när vi ska dit då. Aha okey,vi får se vad de säger när jag frågar :)

• Född90
    Missilence skrev 2015-04-13 23:45:33 följande:

Jag har inte gjort mågon spolning eller så. Jag har endast tagit blodprov och gått på en gynundersökning.. Men nu är det ju hos sambon problemet ligger så vi hoppas på det bästa!!

Okej men det kan ju vara pga det då. Vi får se vad de säger vid nästa besök.
Svar på tråden Fertilitetsutredning