• Anonym (Gloria)

Kvinnor endast! Har du haft mensvärk?

Vänder mig såklart endast till kvinnor med denna fråga.

Har du nån gång haft mensvärk?

Anledningen till att jag undrar är att jag under mina 24 menstruerande år aldrig har haft en mensvärk. Börjar tro att jag är ganska unik gällande detta. Nån mer som är som jag?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor endast! Har du haft mensvärk?
  • fluu
    fluu skrev 2015-03-16 17:49:25 följande:
    Ja, men *aldrig riktigt illa sådan. Dock var den besvärande under den period då jag hade kopparspiral(aldrig mer...). Har en vän som låg och yrade två-tre dagar varje månad innan hennes mamma tillät att hon började med p-piller för att hjälpa smärtorna. Har också en vän som haft det som du, era lyckostar ;)
    *Nästan aldrig riktigt illa sådan.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Min förlossning: Lättare än jag föreställde mig att den skulle vara.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (from hell)

Jag hade fruktansvärd mensvärk under tonåren. Det var en smärta som var fullt jämförbar med öppningsvärkarna under en förlossning. Det gjorde ont så att jag kräktes. Det gjorde ont i magen och i ryggen och ner längs baksidan på benen.

När jag var mellan 20 och 30 var mensvärken mer hanterbar. Och efter 30 har jag inte haft riktig mensvärk mer än sporadiskt. Nu är jag en bit över 40 och känner på sin höjd ett svagt molande i samband med att mensen börjar.

• IsDimma

Hade aldrig innan jag gjorde min sterilisering. Inget med operationen att göra men jag slutade med p-piller samtidigt och dom hade jag ätit sen jag fick mens.

• Tösabiten88

Jag har alltid behövt vara hemma dagen innan mens och 1-2 dagar i början av mensen pga olidlig smärta, så jag svimmade ibland. Efter första barnet blev det lite bättre så nu svimmar jag aldrig längre.

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Anonym (Hmmmm)

Första året jag hade mens hade jag en molande känsla några timmar innan mens, annars har jag aldrig haft mensvärk, knappt någon PMS heller.

• Guapa

Jag har haft rejäla mensvärkar från och till. Värst minns jag att det var på högstadiet (fast då kanske jag var mer känslig mot allt å andra sidan..) Förlossningen kan jag inte svara på hur smärtsam den var då jag tog smärtstillande. Fram till 8 cm var det dock inga problem, förstod aldrig att förlossningen startat på riktigt när jag kom in. Ville bara ha en sovdos så jag kunde få sova efter 3 nätters vak. Tackade ja till EDA så fort de frågade för att få vila en stund, men det funkade inte :)

• Apopan

Ja, ett par dagar innan också samt liknande värk under ägglossningen. Värken har även ändrat karaktär när det drog igång efter graviditeten igen. Om en tvingar sig att röra massa på sig (vilket inte är det lättaste) så brukar den bli mycket mer hanterbar dock.

• Anonym (P.D)

Ja, fast inte varje gång. Vissa gånger kan jag nästan glömma bort att jag har det. Andra gånger mår jag dåligt. Fast jag brukar inte riktigt ha ren och skär smärta, utan det är mer en obehagskänsla med nån slags smärta. Blir svimfärdig, kallsvettas och kan inte tänka på något annat. Då kan jag verkligen inte jobba eller gå i skolan. Tack o lov händer det som sagt inte varje gång. Kanske 3-5 ggr om året.

• alla har olika åsikter

När jag var yngre hade jag en jätte jobbig mensvärk. kunde vakna på natten och ligga i fosterställning och kunde inte sova. Fick tvinga min pappa mitt i natten att gå ner och elda så jag kunde duscha "bort " smärtan någorlunda tills medicinen började verka. Hade alltid ont men med medicin fick jag det att fungera i alla fall. Nu när jag är 26 har jag ingen mensvärk alls. :) puh!

Svar på tråden Kvinnor endast! Har du haft mensvärk?