Anonym (Urk) skrev 2015-03-16 09:29:26 följande:
Jag hade en kollega som inte tålde en endaste sekund av stress utan att bryta ihop. Det var såklart jättesynd om henne, men hon hade fan ingenting att göra på en arbetsplats och förstörde jättemycket för oss andra som tvingades täcka upp för henne konstant. Dessutom mästrade hon över mig eftersom hon jobbat längre, trots det faktum att jag var duktigare och dubbelt så effektiv som hon. Hon tvingades till sist till sjukskrivning (hon ville inte det och tyckte allt fungerade sååå bra) och sedan vid en omorganisation blev hon uppsagd. Pust, så skönt. Hon passade verkligen inte för jobbet.
Vilken sorts arbetsplats var detta?
Jag har haft oturen att råka på tvättäkta psykopater... Folk som bara skrek och skällde, utan att ha en fot att stå på. Jag blev perfektionist efter att ha jobbat med en sån i flera år, ville inte ha hennes "öppna-torg-utskällningar" så jag såg till att det inte fanns någonting att anmärka på. Då började hon istället allmänt pekpinna mitt språk, min lunchmat...
Tror jag faktiskt fått ?ptsd light? av den jäveln.
Överlag, jag vet att jag är professionell och duktig. Men varför är flera chefer psykopater alt psykiskt sjuka? En medgav det t o m för mig. Hur kommer det sig att dessa personer får sådana tjänster? För att de kan sätta skräck i andra eller??