Hur ska jag få min bebis att trivas i sin spjälsäng?
Tacksam för tips!
Tacksam för tips!
Tack för bra tips. Vi har gått lite på din linje Ramborg. Han har fått somna bredvid mig i sängen så han har varit mätt och nöjd när vi har lagt honom i spjälsängen. Tyvärr har han dock visat missnöje direkt när vi lagt honom där. Än så länge har det bara gått en natt sen vi började försöka (han är fem månader gammal) så än kan mycket hända förhoppningsvis! Vi har också en sängmobil som han gillar Alexi, alltid ett gott tecken!
Jag vill tillägga att vi försökte ett tag när han var nyfödd också men det var omöjligt så det var bara att lägga ner. Fungerade ett tag med babynest mellan oss i sängen efter att han somnat bredvid mig först men han har växt ur det nu.
Miss P- lift, vad menar du då? Fjärrkontrollen, okej man kanske skulle testa ha babynestet i sängen!
Hoppas det fungerar. Jag har träningsvärk och är trött efter att ha legat och kramats med honom hela natten. Även om det är himla mysigt.
Ja, det är sant! Vi får hålla tummarna att det fungerar!
..fast egentligen om man tänker så kan han ju lika gärna fortsätta sova i babynestet mellan oss i sängen!
Mira76 och CissiJissi- jag har hört om andra som gjort som ni och förstått att det brukar fungera. Kanske värt att testa! Ramborg- tack för ditt tips om att bebisen ska behålla sitt täcke! Natulcien och Lalola-jag håller mig till ert tips än så länge och håller mig till babynestet men som Fjärrkontrollen tidigare föreslog har jag öppnat upp babynestet och det har fungerat jättebra inatt! :)
Orolig är milt uttryck tobbe01 för hur min bebis reagerat på sängen. Han är väldigt bestämd med vad han gillar och inte gillar. Gillar han inte något visar han starkt missnöje (gråter, viftar med armarna).
Det är just det jag har kommit fram till att jag ska göra och som jag även gör tobbe01!
Kanske vore en affärsidé tulip79 ;)