Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

Betablockerare under graviditet?

Jag tycker du ska ringa din BM på måndag och be henne hjälpa dig med remiss till läkare angående detta. Det är läkare som har bäst underlag för att kunna svara på dina frågor korrekt, och jag tror inte det finns många läkare här inne på FL, säkert finns det någon, men du bör ju vända dig till vårdcentralen. Vet din läkare om att du är gravid?

• lizanilander
    Tribute skrev 2015-03-13 18:14:26 följande:
    Jag tog upp min medicinering med barnmorska direkt då jag fick reda på det och hon anmärkte på en annan medicin som jag åt och den slutade jag med direkt. Jag har även träffat läkare på förlossningen då jag gjorde ultraljud i vecka 14 och han sade bara att "det är normalt att vara trött" och sade inte heller något om medicinen trots att han hade medicinlistan framför sig Rynkar på näsan På vilket sätt är det oansvarigt av mig att berätta om den här medicinen, fråga specifikt om min trötthet och seghet och ändå inte få någon som helst information om det du skriver? Har fantastisk ångest nu, det här har ingen berättat för mig. Då inbillar jag mig ju i alla fall tydligen inte att medicinen får mig att må sämre, det var så det kändes då jag bad om en tid och de "skulle försöka ordna något men läkaren hade inga tider nu". 

På vilket sätt kan betablockerare skada fostret, har du någon information om vad jag har att förvänta mig? Är ordentligt rädd nu.
    Tror SweetSofia menade att det var oansvarigt att INTE berätta direkt för BM om medicinen, men det hade du ju gjort skrev du, det framkom bara inte i början av det du skrev :) Har du redan varit i kontakt med så pass många läkare som sett din medicinlista och inte anmärkt på det så anser de nog att din arytmi och takykardi är så pass svår att du är tvungen att ta din medicin. Visst, märkligt att de inte nämnt att det är större risk för missfall samt skada på fostret, det borde de informerat tydligt om. Du kan läsa mer info på FASS (www.fass.se) om dina mediciner och vad det står angående graviditet bl.a.
  • lizanilander
    Tribute skrev 2015-03-13 19:12:14 följande:

Tack för alla svar. Jag har även startat en tråd gällande att jag mått väldigt illa under den här veckan och fått behålla väldigt lite mat, något som troligen inte har med detta att göra. Jag har varit i kontakt med både barnmorska och vårdcentral under dagen men de hade slut på tider. 

Jag har i alla fall pratat med 1177, som barnmorskan rådde mig om, och ska upp till akuten. Jag ska prata med läkaren där om betablockerarna och om det är en behandling som jag måste avbryta direkt och vad jag i så fall ska göra gällande hjärtproblemen som då kommer återvända. Jag återkommer då jag kan.

Lycka till och hoppas du får ordning på allt!
Svar på tråden Betablockerare under graviditet?