• gumman 1

Ni som VET könet, berätta om era symtom/tecken.

Hej!

Är nyfiken på om myterna stämmer :) kom gärna med mer förslag på symtom/tecken. Själv vet jag inte vem som bor i magen, misstänker en kille men vet inte säkert.

Vad har ert barn i magen för kön? Och vad har ni för symtom/tecken tex mycket eller lite av:

Illamående?

Halsbränna?

Rand på magen?

Mycket flytningar?

Nästäppa?

Lock för öronen?

Bröststorlek?

Sugen på sött, surt, salt, fett, frukt?

Avsmak för kaffe?

Bäckensmärta/foglossning?

Kul att höra hur ni har det!

• Svar på tråden Ni som VET könet, berätta om era symtom/tecken.
  • skepparbarn

Uppdaterar den 9e April när vi tagit reda på könet, men vi spekulerar i en pojke ;) 

Illamående: Inte en enda gång

Halsbränna: Flera gånger per dag

Rand på magen: En svag, men osäker på om det är just "den randen"

Mycket flytningar: Väldigt mycket Kräks

Bröststorlek: Kan inte använda mina bh:ar längre, har inte kunnat göra det sedan innan plusset ( är nu i v 16)

Sugen på sött, surt, salt, fett: Åt gärna frukt i början, men nu äter jag helst av allt en fet hamburgare med smält ost som rinner ner för den... eller kebab.

Avsmak för kaffe: Älskar fortfarande kaffe. 

Bäckensmärta/foglossning: Inte en enda gång. 

• kivirush
    gumman 1 skrev 2015-03-12 21:33:14 följande:

Kanske eller kanske inte ;) spekulationer kan vara spännande o underhållande.

Så sant ^^
    Säger lite vad jag vill.
  • Minza83

Har fött två pojkar och en flicka och är nu gravid med pojke nr tre. Har varit illamående med pojke två, foglossning med alla barnen. Torr hy och torrt hår med flickan men även nu med pojke 4.. Så nä kan inte säga att det eller det symptomet berott på bebisens kön. ;)

• Mika86

Har fyra söner o en dotter.

Hjärtljuden varit 150 på alla

Jätte illamående med dottern o äldsta sonen, lite illamående med en o knappt nåt illamående alls med två

Mest foglossning med andra o trejde barnet (pojkarna)

Trött med dottern men knappt alls med pojkarna

Sugen på glass med dotter. Frukt, lakrits o choklad med pojkarna

Brösten va oförändrade alla gångerna

Aldrig nån halsbränna

• emeliienicole

Jag är i v. 32 och väntar en liten pojke! :)

1. Spydde ca 10 gånger om dagen dom 3 första månaderna.

2. Fick rikliga flytningar från v. 20 ungefär.

3. Mina bröst har inte förändrats någonting,varken blivit större eller mindre, haha.

4. Halsbrännan kom i v. 28 och har hållt i sig sen dess, varenda eviga dag....

5. Började från v. 7 ungefär att må illa när jag drack kaffe, dock så har det släppt nu!

6. När snön kom så blev jag fruktansvärt sugen på att äta snö! (gjorde inte detta eftersom det inte är så nyttigt, haha) men har aldrig haft en sån konstig känsla förut, sitter nu och knaprar på is varenda dag.

7. Har hittills gått upp 10 kg men kan fortfarande dölja min mage, har jag på mig en tjocktröja eller en jacka så ser ingen att jag är gravid, har inga bristningar men har börjat få en liten rand under naveln.

8. Från och med v. 30 började jag få jobbigare att andas, känner att han trycker upp mot revbenen och det känns inte som att jag får tillräckligt med syre..

9. Började också från v. 30 att få väldigt ont i bäckenet, samt att jag har börjat få fruktansvärda förvärkar.

10. Min mage var lika stor som den är nu när jag var i v. 12, alltså så växte den väldigt snabbt i början och blev stor men den stannade av.

• gumman 1

Är det någon som har fått STÖRRE bröst när ni har varit gravid med flicka än med pojke?

• isabelless

Skriver även jag mina "symptom" nu och uppdaterar efter RUL den 30 mars Hoppas det är okej!

Jag själv känner 50/50, sambon tror på pojke!

Illamående: Ja. Var hemskt i vecka 8-12, nu funkar det hyfsat så länge jag äter något varannan timme.

Halsbränna: Nej. Fått sura uppstötningar nån gång bara.

Rand på magen: Nej.

Mycket flytningar: Ja.

Nästäppa: Nej.

Lock för öronen: JA!! Så störande.

Bröststorlek: Lite större, men kan ha mina vanliga bhar utan problem.

Sugen på sött, surt, salt, fett, frukt: Mestadels sugen på fet mat. Gärna pizza, hamburgare och gräddiga såser! Annat jag ätit massvis av är rågrut mackor utan smör och pålägg också päronfestis

Avsmak för kaffe: Nej.

Bäckensmärta/foglossning: Ja, jag är rädd för att det är något liknande

• jmynt

Jag väntar en pojke och de symptom jag har är halsbränna sen en vecka innan bim, , illamående , ömma bröst och mycket mjölk redan nu( v.31) konstant vrålhungrig men svårt att komma på nåt som är gott. En besk smak långt bak på tungan och dricker massor(6-8 l/dygn)

• ememi

Jag är i vecka 21plus 5 och ska ha en pojke. Mådde illa frpn vecka 3-17. Inga spyor men inte långt ifrån. Ville ha grönsaker fram tills en vecka sen,nu vill jag ha beaneisås helst på pizza. Gått upp 2 kilo på två veckor :/ hjälp! Så fort jag blev gravid tappa jag sexlusten helt o hållet. Var täppt i näsan fram till vecka 14. Ingen rand på magen inga bristningar. Enligt min omgivning så har jag haft tjej symptom, sådet blev en stor överraskning att se eb snopp på ul :D

Svar på tråden Ni som VET könet, berätta om era symtom/tecken.