Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Vem skriver klokast på familjeliv

Läser så många namn här och tänker "den borde jag också sagt". FL har faktiskt många, många jättebra och vettiga medlemmar. De flesta är faktiskt trevliga, stöttande och kunniga. Så jag tycker att FL(om vi bortser från alla trådar om tiggare, kiss och kvinnohatarklubben) har oförtjänt dåligt rykte.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Kim Possible skrev 2015-03-14 15:50:18 följande:
    Det är sant. Ibland blir jag spyless på allt här, men så tänker jag på alla bra människor. Några av mina bästa vänner har jag fått just via FL, och det är jag otroligt tacksam för. 
    Precis! Jag minns speciellt att i början av föräldraskapet så var FL skitbra. Nästan bara massa stöttande där mitt i osäkerheten. Det var otroligt värdefullt.
  • fluu
    Fjäril kär skrev 2015-03-14 14:17:17 följande:
    hmm..

Fjäril vingad,  Dorian Ertymexx, Nyfiken gul, lalola, tom araya, ainee, puss, sextiotalist, fluu, johan75 , kjell2 , fool,  och många fler...  är dom jag sett passera som kloka och förståndiga även om jag inte alltid håller med om allt. 

sen finns några oförglömliga som inte längre är medlemmar som tex roisin, ANOF med flera 
    Kyss på dig med då!
  • fluu
    PappaCasper skrev 2015-03-14 18:24:37 följande:
    Fluu, sextiotalist har oftast bra åsikter om saker
    Kyss
  • fluu
    Kereza skrev 2015-03-14 18:28:45 följande:
    Är i princip bara två personer jag alls pallar på FL - Häckhäxan och (jag har glömt det exakta namnet) Celines Essence.

De två kan framföra åsikter jag INTE håller med om, UTAN att det känns som att de idiotförklarar den de pratar med (inte nödvändigtvis mig)

Jag är uppriktigt förvånad att hitta t.ex fluu "nominerad" här hela tiden - aldrig "träffat" en mer otrevlig och självrättfärdigande människa - VÄLDIGT lik migsjälv faktiskt; kapitalt blockmongo som inbillar sig att dennes egna världssyn är den enda rätta. Donum verkar trevlig, men oförmögen att sätta sig in i andras syn än sin egen. Återigen, väldigt likt migsjälv.
    Detsamma gäller Puss och Lalola - det jag stör mig mest på med dem är sakerna jag ogillar med migsjälv; främst självrättfärdigandet och oviljan att sätta sig in i andras känslor/syn/smak/erfarenhet/motivation. 

Men ja, det jag nämnt där är just de saker där jag är precis lika jag - troligen därför jag stör mig så väldigt mycket på det.
    Har pesceterian mutat dig eller? ;)
  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-03-15 17:56:34 följande:
    Alltså, helt ärligt, vad är det för kardinalfel på dig?
    KAN DU LÄMNA MIG IFRED!!!
    VAD HAR JAG GJORT DIG?
    VARFÖR ÄR DU PÅ MIG HELA TIDEN?
    VAD VILL DU MIG?
    Du börjar på riktigt bli jävligt obehaglig.
    Nu pratade jag iofs inte med dig heller... Ska vi snacka vidare på pm eller inte? Och sluta se allt som påhopp, hela världen snurrar inte kring dig.
  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-03-15 18:00:10 följande:
    Nämn aldrig mig nått mer, någonsin! Din otäcka, obehagliga människa!
    Men snälla, tänk på nerverna... Men okej.
  • fluu
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-03-15 18:11:34 följande:
    OT, men till och med jag börjar tycka att du drar in pesce i alla möjliga och omöjliga sammanhang för att få kräkas lite på henne/honom. Så ta det lite lugnt och tagga ner... smile5.gif
    Jag kan bara komma på den här tråden... Och tvärtom ska vi ju inte ens tala om, men det kan jag ta. Och det är inte jag som kallar någon för en hemsk människa och värre.
  • fluu
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-03-15 18:28:25 följande:
    Om du nu tycker att h*n hoppat på dig så gör inte två fel ett rätt. Jag tyckte bara det var omotiverat att dra in henom  i denna tråden såsom du gjorde det. 
    Eh, läs från början. Det var inte jag som startade diskussionen i denna tråd.
  • fluu
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-03-15 18:40:12 följande:
    Ummm... jo det var det. 
    Ehm, nej, det var det inte. Densomintefårnämnasvidnamn startade diskussionen med att i "hyllningstråden"(som man väl kan kalla denna tråd) göra precis tvärtom.
  • fluu
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-03-15 22:12:02 följande:
    H*n protesterade väl mot att du blev omnämnd, inget mer med det. Men då högg du som en kobra och så var det i full gång. 

Men nu kan ni väl bråka via PM så slipper vi andra se det...?
    Då har du inte träffat en kobra ser jag. Jag var inte det minsta upprörd, jag svarade med humor, inte ens ett utropstecken i sikte... på något som andra skulle kalla "påhopp".
    Men det kvittar nu vems "sida" någon står på. För det spelar ingen roll egentligen. Så jag föreslår att vi alla går vidare med våra liv, det känns mest konstruktivt.
  • fluu

Som jag skrev igår så läser jag så många jag borde skrivit, många är så bra. En jag dock bara känner att jag måste nämna är underbara och träffsäkra Annyoo.

Svar på tråden Vem skriver klokast på familjeliv