Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Vem skriver klokast på familjeliv

timeout.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Kereza skrev 2015-03-14 18:28:45 följande:
    Är i princip bara två personer jag alls pallar på FL - Häckhäxan och (jag har glömt det exakta namnet) Celines Essence.

De två kan framföra åsikter jag INTE håller med om, UTAN att det känns som att de idiotförklarar den de pratar med (inte nödvändigtvis mig)

Jag är uppriktigt förvånad att hitta t.ex fluu "nominerad" här hela tiden - aldrig "träffat" en mer otrevlig och självrättfärdigande människa - VÄLDIGT lik migsjälv faktiskt; kapitalt blockmongo som inbillar sig att dennes egna världssyn är den enda rätta. Donum verkar trevlig, men oförmögen att sätta sig in i andras syn än sin egen. Återigen, väldigt likt migsjälv.
    Detsamma gäller Puss och Lalola - det jag stör mig mest på med dem är sakerna jag ogillar med migsjälv; främst självrättfärdigandet och oviljan att sätta sig in i andras känslor/syn/smak/erfarenhet/motivation. 

Men ja, det jag nämnt där är just de saker där jag är precis lika jag - troligen därför jag stör mig så väldigt mycket på det.
    Nu är förvisso Celine (det vackra stycket) min kvinna, men om jag skall försöka se objektivt på saken, Kerezaså har du helt rätt, båda dessa skribenter är djävulskt duktiga på att skriva kloka inlägg utan att döma, eller komma med förtäckta påhopp. 

Finns iofs fler som också är duktiga. Och kloka. 

Och jag håller även med i din övriga "kritik" att många som en del tycker är vettiga, dom har också en besserwisserattityd som inte är av denna världen och jag tycker dom framstår som allt annat än kloka och smarta.

Ingen nämnd. Ingen glömd. I det sammanhanget.

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    Vlad skrev 2015-03-15 10:54:03 följande:
    Så är det nog, man märker inte om någon är klok på riktigt förrän man har olika åsikter i en fråga smile1.gif
    Precis, och du, Poirot, ingår definitivt i kategorin i andra stycket i mitt inlägg.Glad
  • Anton Chigurh
    lövet2 skrev 2015-03-15 11:15:45 följande:
    Samma här. Han förklarade de där bokstäverna en gång i forntiden eller så. Bara vi "gamlingar" som minns det! smile5.gif
    Jag har kunnat det, men glömt. En klok mänska förövrigt. Mycket klok.
  • Anton Chigurh
    Förtryckt skrev 2015-03-15 12:29:46 följande:
    Corps Diplomatique Statens Järnvägar....

Tror jag ska börja kalla mig WAATGMD ITHOITH
    Det där får jag till "Ostburgare är godast på MAX"
  • Anton Chigurh
    Anonym (VAO) skrev 2015-03-15 22:25:09 följande:

Det börjar bli lite bråkigt här inne på sina ställen.

En får ju ont i huvet.

Det har ju iofs sina fördelar....
Svar på tråden Vem skriver klokast på familjeliv