Smärta efter titthålsop. utomkveds. Snälla, hjälp mig.
Hej.
Jag fick ett utomkvedshavandeskap i November 2014 som behandlades med cellgifter. 1 dag senare hade jag svåra kramper i axlar och överkroppen (trodde det berodde på cellgifterna så jag åkte inte in till sjukan). Jag kräktes och svimmade 4ggr under natten. Sista gången hittade min sambo mig på badrumsgolvet där jag låg avsvimmad, spytt ned mig och gjort i byxan. Han ringde vårdguiden 2ggr och båda gångerna sa de åt oss att stanna hemma, "det berodde på cellgifterna".
Hur som helst åkta jag in akut på morgonen. Jag hade då en brusten äggledare och opererade akut. Jag hade 2,5l blod i buken och det stod och pumpade ut.
Ja, vi borde så klart åkt in tidigare!
Jag låg kvar på sjukhus i 4 dagar men det kan ha varit pga min blodförlust.
Jag var sjukskriven 3 veckor och var då sängliggande hela tiden. Kunde knappt röra mig för att jag hade så ont. Jag fick ta det väldigt lugnt i ytterligare ca 5-6 veckor efter det. Det kan också berott på blodbristen (fick bara 1l i transfusion).
Jag var blåslagen över hela buken och höften, hur var det för dig? Tänkte att det kanske berodde på att jag haft blod i buken.
Hade ganska svårt att både kissa och göra nr 2 ett bra tag efter operationen men det var vanligt sa de.
Jag har idag nästan 5månader senare fortfarande lite ont i magen ibland, som hugg men jag tänker att det kan kanske är när det läker eller att något har läkt ihop lite galet.
Har beställt tid för att kolla upp min andra äggledare nu, vi är livrädda att bli gravida igen.
Hoppas att det löser sig för dig. Nu blev det en lång historia men jag såg väl kanske chansen att berätta :)
Soliga hälsningar/Maria